glimmergirl7 Skrevet 14. oktober 2003 #1 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nå er der jo snakk om natusans babyprodukter. Jeg har brukt det på gutten min siden han ble født. Jeg kjenner det knytter seg i magen når jeg leser om dette http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3164613.html Men det er jo bare natusanprodukter i butikken, har jeg lagt merke til. Hvor kjøper dere produkter som er gode for barn? Og hva heter produktet? Jeg er avhengig av å bruke våtservietter til gutten min. Jeg må bare bruke våtservietter (uvane). Men hvilke våtservietter kan jeg bruke nå som ikke er skadelige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 Helsekostbutikkene har bra produkter bl.a fra Weleda. På apoteket har de babyprodukter fra Sebamed, så man trenger ikke kjøpe Natusan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glimmergirl7 Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 Er vi 100% sikre på at produkter fra f.eks Weleda eller SebaMed er "trygge" produkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 14. oktober 2003 #4 Del Skrevet 14. oktober 2003 Les i denne tråden som gikk for en stund siden: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ghlight=natusan Mange gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Da datteren min ble født i 1993 var banan det sunneste man kunne gi babyer. Da sønnen min ble født i 1997 var banan noe av det verste man kunne gi babyer, pga et enzym tarmene deres ikke klarer å spalte ned. Ja ja sier jeg..... ta alt med en klype salt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. oktober 2003 #6 Del Skrevet 14. oktober 2003 Selv om jeg ikke har barn selv, synes jeg det er urovekkende at produkter som er beregnet for små barn, inneholder farlige stoffer som bl.a har blitt påvist å skade arvestoffene hos dyr som er nært beslektet med mennesket. Så lenge vi som forbrukere aksepterer dette, vil produsentene fortsette å overfylle markedet med helseskadelige produkter. Det er vel ikke riktig at en hudpleiekrem for barn skal inneholde et stoff som normalt sett tilsettes plast for å gjøre den mykere...... Helsekostforretninger fører mange bra produkter, bl.a fra Weleda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #7 Del Skrevet 14. oktober 2003 Da datteren min ble født i 1993 var banan det sunneste man kunne gi babyer. Da sønnen min ble født i 1997 var banan noe av det verste man kunne gi babyer, pga et enzym tarmene deres ikke klarer å spalte ned. Ja ja sier jeg..... ta alt med en klype salt...... Mer eller mindre velbegrunnede råd om kosthold o.l. har variert med årene, men det ville være eksepsjonelt tåpelig å ta advarsler mot hormonhermende stoffer "med en klype salt". Ftalater er f.eks. hormonhermende. De brukes i plastprodukter... som f.eks. barneleker og plast til innpakking av mat. Ftalater går lett over i fettholdige matprodukter som ost og smør. Sjekk at plastfolien og -posene du bruker, ikke inneholder slikt. Disse stoffene fungerer som kunstige kvinnelige kjønnshormoner, og forstyrrer hormonbalansen hos dyr og mennesker. Kroppen reduserer eller justerer egen produksjon av hormoner, samtidig som de hormonhermende stoffene ikke helt fungerer slik som de naturlige. Dyr som lever i vann er mest utsatt, fordi det er der vi heller ut alle rester og avfallsstoffer. Skulle det være en tvekjønnet fisk? Eller en han-krokodille med mikroskopisk penis? Dette er vanlig kost mange steder, spesielt i nærheten av utslippssteder for (renset) kloakk. Sammenhengen mellom dette og hormonhermere er bevist hinsides enhver tvil. Årsaken er bl.a. vaske- og skyllemidler, samt industriutslipp. For noen år siden trodde man at jenters stadig tidligere pubertet skyldtes forbedret kosthold. For 100-150 år siden var det jo vanlig at jenter kom i puberteten i 16-18-årsalderen, mens man på 1980-tallet var havnet på 12-14 år. Men alvorlig, hvor sunt spiser vi egentlig? Junk food, brus, sjokolade... kan folk flest virkelig sies å være eksemplariske sunnhetsapostler? Og pubertetsalderen fortsetter å synke. 12, 11, 10, 9 år... "rekorden" i Storbritannia for et tilfelle der en jente kom i puberteten uten at man kunne påvise en sykelig årsak, er 6 år. Nå begynner det for alvor å dukke opp leger og forskere som sier at dette må skyldes hormonell påvirkning fra miljøet. Og for de menn som foreløpig ikke føler seg personlig berørt av dette, kan jeg legge til at sædkvaliteten til menn synker i takt med at mengden hormonhermende stoff i miljøet øker. I noen områder i USA og Storbritannia er det nå direkte vanskelig for menn å bli fedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 14. oktober 2003 #8 Del Skrevet 14. oktober 2003 Da datteren min ble født i 1993 var banan det sunneste man kunne gi babyer. Da sønnen min ble født i 1997 var banan noe av det verste man kunne gi babyer, pga et enzym tarmene deres ikke klarer å spalte ned. Ja ja sier jeg..... ta alt med en klype salt...... Samtidig må du huske på at utviklingen går fremover, og at forskere kanskje ikke hadde funnet ut om disse enzymene i 1993..... Slike forandringer vil nok fortsette å skje, og selv om det til tider kan virke hysterisk, er det nok verdt å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 14. oktober 2003 #9 Del Skrevet 14. oktober 2003 weledaproduktene for barn er veldig bra. kun naturprodukter - calendula lukter ogdt også - hele serien er bra - utdrag fra den svenske hjemmesiden deres: Produkterna innehåller bl.a. extrakt från läkeväxten Calendula (ringblomma), som har en läkande och inflammationshämmande effekt på huden, samt kamomill. Calendulaprodukterna hjälper också till att behålla värmen hos nyfödda barn, som ännu inte utvecklat förmågan att hålla kroppsvärmen uppe. Produkterna innehåller enbart väl utvalda vegetabiliska oljor och växtextrakt. Inga konsgjorda färgtillsatser, syntetiska doftämnen eller konserveringsmedel är tillsatta. Risken för hudirritationer är därför minimal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #10 Del Skrevet 14. oktober 2003 Samtidig må du huske på at utviklingen går fremover, og at forskere kanskje ikke hadde funnet ut om disse enzymene i 1993..... Slike forandringer vil nok fortsette å skje, og selv om det til tider kan virke hysterisk, er det nok verdt å tenke på... I dag blir banan anbefalt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #11 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei. Jeg har en gutt på 7mnd. Vi har brukt weleda badeolje fra dag 5...på føden hadde de natusan :-? Den er superdrøy i bruk og huden blir deilig myk, jeg har tyvlånt litt til mitt badevann og Har snart brukt opp flaske nummer to nå. SebaMed fra apoteket har jeg og prøvd, men liker weleda best. Føles mest naturlig og lukter best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #12 Del Skrevet 26. oktober 2003 Istedenfor å bruke våtservietter som ikke er bra for huden, kan du jo kjøpe libero`s papirvaskekluter og ta de under springen. Det er iallefall ikke skadelig for den lille. Våtservietter skal kun brukes når du ikke har tilgang på vann!! En uvane sier du, men barnets hud burde kanskje være viktigere enn at du skal fortsette å ha dette som din uvane?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicki Skrevet 26. oktober 2003 #13 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du kan trygt bruke våtserviettene Pampers Sensitive og de fra coop som heter noe med x. Sikkert flere også men dette er de to som jeg husker kom godt ut fra tester. Av badeolje har vi brukt den fra Weleda og Babyline fra Derma. Likte vel egentlig den fra Weleda best fordi virker mest naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #14 Del Skrevet 27. oktober 2003 Har ikke satt meg så mye inn i dette, vil bare opplyse om at jeg som maler ofte bruker våtservietter beregnet på sart barnehud til å rense hendene for oljemaling. Dèt fikk meg til å stusse litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 27. oktober 2003 #15 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jepp natusan sin fjerner beis! Pamper senitive og XP kjøpt på Coop Mega i allefall er milde og bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå