AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #21 Skrevet 23. november 2010 Jeg tror nesten jeg ville hintet sarkastisk om reisegodtgjørelse og overtidslønn eller diett, jeg, når han maser så mye. Helt ok å ta initiativ til å gjøre noe, men på ingen måte greit å mase og komme med kommentarer til de som ikke deltar hver bidige gang! Han skjønner kanskje heller ikke at det kan være ekstra ubehagelig når han er i en sjefsposisjon. Jeg synes heller ikke det er en løsning å "bare" bli med en time eller to hver gang for å unngå konflikt. En ting er reiseveien du beskriver - det burde være helt åpenbart at man ikke alltid gidder da, noe annet er det at jeg synes ikke det er ok å føle seg tvunget til å delta på noe. Det oppleves vel mer som overtid enn noe selvvalg sosialt på den måten... Virker som han trenger en litt krass tilbakemelding, og kanskje klar beskjed om at andre faktisk har venner og nettverk utenom jobben som de også setter pris på, og vil tilbringe tid med. Virker jo skikkelig desperat, stakkar...
feuerstein Skrevet 23. november 2010 #22 Skrevet 23. november 2010 Jeg tror nesten jeg ville hintet sarkastisk om reisegodtgjørelse og overtidslønn eller diett, jeg, når han maser så mye Det var omtrent det jeg gjorde da jeg kom i en tilsvarende situasjon (et halvt år før jeg valgte å bytte den arbeidsgiveren med en som betalte skikkelig). Jeg lot imidlertid sarkasmen ligge, men påpekte at enhver aktivitet utenom arbeidstid jeg "må" stille på også utløser ekstra lønn.
Snart Frue Skrevet 23. november 2010 #23 Skrevet 23. november 2010 Er dette en ung sjef uten egne venner og familie? Det høres nesten sånn ut. Jeg hadde bare sagt at jeg dessverre ikke kan være med hver fredag fordi jeg fote har andre planer og tilbringer såpass mange timer på jobb så jeg synes det viktig å tilbringe fritiden med de som er nærmest meg. Godtar han det ikke er han er dårlig sjef.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #24 Skrevet 23. november 2010 Som leder ser det også ut som at han ikke har forstått at det er forskjellige personligheter på en arbeidsplass. Noen er extrovert, andre introvert. Etter jobb er jeg sliten pga folk rundt meg hele dagen på jobb, samtaler etc. Mennesker "suger" energi fra meg ikke for at de er de de er, men fordi at jeg som introvert blir sliten av sosiale sammenhenger. Som extrovert er det motsatt, og kan ofte synes at slike ordninger er helt topp. Hadde noen "Pålagt" meg det som din leder foreslår, så hadde jeg bare sagt rett ut at : Nei, jeg har andre ting å gjøre utenom arbeidstid, og jeg velger å bruke tiden min på noe annet, men ha en flott kveld.
muffin26 Skrevet 23. november 2010 #25 Skrevet 23. november 2010 Blir det fredags pils denne uka da ts :skratte:
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #26 Skrevet 23. november 2010 Blir det fredags pils denne uka da ts :skratte: Nei! Skal på fjelltur med familien og reiser rett fra jobb på fredag :snø: ! Jeg snakket faktisk med butikksjefen på telefon i kveld (om noe helt annet enn dette) og da nevnte jeg at både jeg og flere andre faktisk synes at det blir litt vel mye mas om denne fredagspilsen. Jeg sa at det er helt greit at dersom jeg har tid, lyst og mulighet blir jeg med, men at ass. butikksjef må lære seg å ta nei for et nei. Han sa at han hadde fått noen hint om dette fra enklelte av kollegene mine og planla å ta det opp med ass.butikksjef i morgen. Får se om det har noen effekt da... Mvh Birgitte-TS
MissStiles Skrevet 24. november 2010 #27 Skrevet 24. november 2010 Jeg hadde nok reagert jeg og. Sjefen arrangerte torsdagspils her en gang. Hvor hun skulle spandere en eller to. Da trodde hun vel at flere skulle bli med. Tvert imot. Jeg og en til er litt sånn ansvarlig for den sosiale delen på jobb. Bare pga, så er det ikke alltid jeg orker eller har muligheten selv til å bli med. Det er lov å si nei, synes jeg.
Anglofil Skrevet 24. november 2010 #28 Skrevet 24. november 2010 Dette hadde jeg ikke funnet meg, så det er bra sjefen skal ta det opp. Personlig er jeg en av de som synes sosiale sammenkomster med jobben er greit en gang i mellom, men jeg er ikke så sosial av meg at jeg alltid orker, rett og slett. Jeg vil derfor velge selv hva jeg vil bruke min fritid på. Det er tross alt ikke de ansattes ansvar at sjefen får vært sosial. Flott at han prøver å få alle med, men nei er og blir et nei. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå