Gå til innhold

Katteluke med microchip


Capricorn

Anbefalte innlegg

Den fungerer ikke!

Stakkars pusen. Han fikk til slutt til å gå ut, men vi trodde at han ikke skjønte hvordan han skulle gå inn. Det viser seg at den ikke låser seg opp når han skal inn. Luka klarer å lese chippen hvis vi holder døra opp for han, men ikke hvis han må dytte til døra selv.

Jeg tror katten er for stor (Maine Coon) og at chippen kan ha flyttet seg lenger ned på ryggen. Da rekker han ikke frem til føleren fordi den sitter helt fremme ved åpningen. Så selv om han har hodet sitt helt inntil døra så vil ikke chippet avleses. Når vi holder døra åpen så går jo hele katten gjennom og da treffer den føleren før eller siden.

Dette var dumt. Håper vi får bytta den. Betalte tross alt 2 000 totalt for dette her og har skåret stort hull i veggen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dere kan jo kjenner etter om dere føler kjippen, ellers må dere vel kanskje en ny tur til vetrinæren. det er veldig syn den ikke funker som den skal, for det er en super løsning egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan jo kjenner etter om dere føler kjippen, ellers må dere vel kanskje en ny tur til vetrinæren. det er veldig syn den ikke funker som den skal, for det er en super løsning egentlig.

Nei, jeg kan ikke kjenne den. Han har veldig tykk pels. Vil helst ikke til dyrlegen og flytte den. De må jo legge han i narkose og det syns jeg er litt drastisk.

Jeg får hellet satse på at vi finner en luke som er bedre tilpasset den store kroppen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder vel å få en ny chip, det ikke nødvendig å ta ut den gamle. Da trenger jo ikke katten bedøvelse i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi testet ut kattedøren som vi nå har fått tilsendt for tredje gang, og den funker ikke skikkelig nå heller. Det er akkurat som om scanneren er for svak til å finne chippen. Fikk etter mye strev registrert inn den ene katten, men når katten da skal gjennom døren så vil den ikke låse seg opp.

Den andre katten får vi ikke registrert i det hele tatt, for nå viser det seg at siden tall nr 5 pg 6 i chipnummeret hans er 77, så virker ikke døren på denne chippen!

Åå, oppgitt:(

Har bare problemer med denne Petporte døren:(

Blir ingen anbefaling fra meg, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi testet ut kattedøren som vi nå har fått tilsendt for tredje gang, og den funker ikke skikkelig nå heller. Det er akkurat som om scanneren er for svak til å finne chippen. Fikk etter mye strev registrert inn den ene katten, men når katten da skal gjennom døren så vil den ikke låse seg opp.

Den andre katten får vi ikke registrert i det hele tatt, for nå viser det seg at siden tall nr 5 pg 6 i chipnummeret hans er 77, så virker ikke døren på denne chippen!

Åå, oppgitt:(

Har bare problemer med denne Petporte døren:(

Blir ingen anbefaling fra meg, dessverre.

Vi har også vært oppgitt her i noen dager. Siden den ikke ville lese chippen så tok vi av luka og dro den over nakken hans. Det viser seg at chippen sitter ganske langt opp og den klarte i registrere den.

Med litt øving fikk katten åpnet luka selv. Siden han er så stor så må han bøye hodet litt sånn at nakken kommer nærmere føleren. Dette kan være litt vanskelig å få han til å forstå at han må gjøre hver gang. Derfor så har vi teipet ned låsen nå til han blir fortrolig med å gå gjennom der.

Når han er vant til det så prøver vi låsen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg sniker inn et lite off-topic spørsmål til dere med katteluke:

Hvordan løser dere det når pus kommer hjem med bytte? Kommer dem inn luka med byttet?

Og trekker det ikke? Eller er luka satt inn mot et vaskerom eller kjeller eller noe med en dør på gløtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker inn et lite off-topic spørsmål til dere med katteluke:

Hvordan løser dere det når pus kommer hjem med bytte? Kommer dem inn luka med byttet?

Og trekker det ikke? Eller er luka satt inn mot et vaskerom eller kjeller eller noe med en dør på gløtt?

Vår katt er ikke noe jeger så det vet jeg ikke.

Vi har satt luka inn på vaskerommet og døra til vaskerommet står på gløtt. Syns ikke den trekker noe særlig. Kjenner det bare når jeg går helt bort til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Vår katt er ikke noe jeger så det vet jeg ikke.

Vi har satt luka inn på vaskerommet og døra til vaskerommet står på gløtt. Syns ikke den trekker noe særlig. Kjenner det bare når jeg går helt bort til den.

Har samme løsning her, luke på døren i vaskerommet og døren fra vaskerom til resten av huset på gløtt. Katten min er en jeger og det kan være en utfordring. Her kommer det både mus og fugler inn, død eller levende er ett fett for jegeren og når byttet har kommet inn i huset så er pusens oppdrag utført. Og det er min jobb å få det ut, å få tak i en levende mus er ingen spøk - ikke fugl heller for den del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hodebry!!

Nå har han brukt luka en stund og tror han syns det er litt artig. Han går lett ut og inn. Maser heller ikke lenger på å komme inn andre steder.

Da tenkte vi det var på tide å prøve låsen igjen. Har misstanke om at noen andre har brukt luka og tatt seg litt mat.

Prøvde låsen i går, men når han skal inn så bruker han labben for å dytte luka opp! Da vil jo ikke luka registrere chippen. Han må jo dytte opp med hodet for at låsen skal reagere.

Hvordan lære han det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he, uff nei var vist ikke bare bare det der....

har dere prøvd å holde katten under, og "skubbe" luken opp med hode hannes (at dere holder potene litt tilbake) ?

kan være det vil hjelpe noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...