Gå til innhold

Nesegrus beundring fra blogglesere


Gjest Dainty

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i mye av det dere sier - men til og med dere voksne menneskene faller for fristelsen til å kritisere jenta. Jeg ser jo også at hun fremstiller livet sitt som perfekt - men so what? Det betyr ikke at jeg mener at det er sunt at unge jenter ser opp til henne som et slags gudebilde, men det betyr heller ikke at man kan sitte på kvinneguiden og slenge dritt om henne.

De fleste av dere klarer å diskutere denne saken på et høyere plan enn at det bare går på henne som enkeltperson, og det er en viktig diskusjon å ta! Jeg blir bare så oppgitt over at (VOKSNE!) folk må benytte anledningen til å kritisere henne som person i samme slengen. Det å si at hun sliter med blandingen mellom journalistikk og blogg er helt greit, men det å mene at hun skriver dårlig til å være journalist blir noe helt annet og ikke noe som er relevant å ta opp i denne diskusjonen.

Men for all del, de få som ikke klarer å holde seg for gode til å bli en del av det negative drittslengingskoret tar ikke dette til seg uansett, så jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette en gang.

Til dere andre: Spennende diskusjon! Spesielt det Dainty sier - hva går hele dette fenomenet ut på? Er det som når vi hadde Leonardo Di Caprio som drømmemann, og Spice Girls som heltinner? En dyrkelse av noe som fremstår som perfekt? Det må jo være en grunn til at bloggerne føler at de alltid må fremstille seg som perfekte og - da slipper de å få kritikk som går reelt på person, men som går på den blogg-identiteten de har lagd seg. Kissie er jo fantastisk på akkurat dette, hun sier klart at bloggeren Kissie er en rolle jenta Alexandra spiller. Er det ikke litt sånn for disse bloggerne også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i mye av det dere sier - men til og med dere voksne menneskene faller for fristelsen til å kritisere jenta. Jeg ser jo også at hun fremstiller livet sitt som perfekt - men so what? Det betyr ikke at jeg mener at det er sunt at unge jenter ser opp til henne som et slags gudebilde, men det betyr heller ikke at man kan sitte på kvinneguiden og slenge dritt om henne.

De fleste av dere klarer å diskutere denne saken på et høyere plan enn at det bare går på henne som enkeltperson, og det er en viktig diskusjon å ta! Jeg blir bare så oppgitt over at (VOKSNE!) folk må benytte anledningen til å kritisere henne som person i samme slengen. Det å si at hun sliter med blandingen mellom journalistikk og blogg er helt greit, men det å mene at hun skriver dårlig til å være journalist blir noe helt annet og ikke noe som er relevant å ta opp i denne diskusjonen.

Men for all del, de få som ikke klarer å holde seg for gode til å bli en del av det negative drittslengingskoret tar ikke dette til seg uansett, så jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette en gang.

Til dere andre: Spennende diskusjon! Spesielt det Dainty sier - hva går hele dette fenomenet ut på? Er det som når vi hadde Leonardo Di Caprio som drømmemann, og Spice Girls som heltinner? En dyrkelse av noe som fremstår som perfekt? Det må jo være en grunn til at bloggerne føler at de alltid må fremstille seg som perfekte og - da slipper de å få kritikk som går reelt på person, men som går på den blogg-identiteten de har lagd seg. Kissie er jo fantastisk på akkurat dette, hun sier klart at bloggeren Kissie er en rolle jenta Alexandra spiller. Er det ikke litt sånn for disse bloggerne også?

Jeg tror det handler mye om å dyrke en drøm - noe uoppnåelig. Mennesket har gjort det til alle tider, men med ulike kulturelle og tidstypiske uttrykk.

Hvor ble alle heltene av? Vi savner helter og heltinner slik vi finner de i eventyrene og i kunsten. Jeg tror slike blogger oppfyller behovet for heltedyrkelse. Heltedyrkelse appelerer ikke til fornuft og intellekt - men til følelser og drømmer.

Jeg for min del dekker heller dette behovet i litteraturen, teateret og operaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg generelt over dette bloggfenomenet, det virker som det er veldig mange som synes de har noe på hjertet som det er interessant å fortelle hele verden selv om det egentlig er helt uinteressant for andre. Det finnes for all del gode blogger der ute, skrevet av folk som faktisk har noe å komme med og som kan skrive (eller ta bilder). Det er bare synd at de drukner i fjortiser som forteller om den siste toppen de kjøpte på HM eller kjærringer i overgangsalderen som har fått den lyse ideen at de skal ha en såkalt "interiørblogg".

Moren min er en av de sistnevnte kjærringene. I fjor sommer fikk hun den lyse ideen at hun skulle male alt i huset hvitt, pynte med litt sink, rustent metall og litt ubleket lin, og vips hadde hun visst et hus i såkalt fransk landstil :fnise: . Den forvandlingen måtte hun selvsagt dele med med hele verden (les: seks venninner av henne som også har interiørblogg av samme kaliber), og nå får hennes trofaste leserskare (de seks venninnene) jevnlige oppdateringer om hver telyslykt hun kjøper og de kommenterer hverandres innkjøp i samme fart som ivrige fjortiser kommenterer statuser på Facebook. "Ååååå sååååå lekker den var! Må dra en tur på Home & Cottage i morgen jeg og" er en typisk kommentar. Må innrømme at jeg har en litt flau smak i munnen på modern's vegne, men er lite jeg får gjort med det.

Ellers må jeg si meg enig med Havbris, hvor ble alle heltene av?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg generelt over dette bloggfenomenet, det virker som det er veldig mange som synes de har noe på hjertet som det er interessant å fortelle hele verden selv om det egentlig er helt uinteressant for andre. Det finnes for all del gode blogger der ute, skrevet av folk som faktisk har noe å komme med og som kan skrive (eller ta bilder). Det er bare synd at de drukner i fjortiser som forteller om den siste toppen de kjøpte på HM eller kjærringer i overgangsalderen som har fått den lyse ideen at de skal ha en såkalt "interiørblogg".

Moren min er en av de sistnevnte kjærringene. I fjor sommer fikk hun den lyse ideen at hun skulle male alt i huset hvitt, pynte med litt sink, rustent metall og litt ubleket lin, og vips hadde hun visst et hus i såkalt fransk landstil :fnise: . Den forvandlingen måtte hun selvsagt dele med med hele verden (les: seks venninner av henne som også har interiørblogg av samme kaliber), og nå får hennes trofaste leserskare (de seks venninnene) jevnlige oppdateringer om hver telyslykt hun kjøper og de kommenterer hverandres innkjøp i samme fart som ivrige fjortiser kommenterer statuser på Facebook. "Ååååå sååååå lekker den var! Må dra en tur på Home & Cottage i morgen jeg og" er en typisk kommentar. Må innrømme at jeg har en litt flau smak i munnen på modern's vegne, men er lite jeg får gjort med det.

Ellers må jeg si meg enig med Havbris, hvor ble alle heltene av?

Herlig!! :) La nå moren din drive med interiørbloggen sin - det er da tross alt et snev av kreativitet i det selv om bloggingen kan gi deg en litt flau smak. Det er da jammen bedre enn om bloggen inneholdt oppdateringer på kleskjøp, skokjøp og vekt etc. Jeg er på hennes alder kan jeg tenke meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! :) La nå moren din drive med interiørbloggen sin - det er da tross alt et snev av kreativitet i det selv om bloggingen kan gi deg en litt flau smak. Det er da jammen bedre enn om bloggen inneholdt oppdateringer på kleskjøp, skokjøp og vekt etc. Jeg er på hennes alder kan jeg tenke meg :)

Mamma skal få blogge så mye hun vil, det er bare jeg som synes det er litt pinlig at disse godt voksne damene sitter å "digger" hverandre på den måten, men jeg er veldig glad for at det ikke er en slankeblogg eller moteblogg :fnise: . Det er for all del flott at hun har fått seg en hobby, jeg bare skjønner ikke hvorfor hun på død og liv på legge ut alt i en blogg som alle kan lese. Hvorfor ikke sende en mail til disse interiørinteresserte venninnene om at hun har funnet en kjempefin lystestake på Skeidar? Eventuelt legge det ut på Facebook (både hun og bloggleservenninnene hennes er selvsagt der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma skal få blogge så mye hun vil, det er bare jeg som synes det er litt pinlig at disse godt voksne damene sitter å "digger" hverandre på den måten, men jeg er veldig glad for at det ikke er en slankeblogg eller moteblogg :fnise: . Det er for all del flott at hun har fått seg en hobby, jeg bare skjønner ikke hvorfor hun på død og liv på legge ut alt i en blogg som alle kan lese. Hvorfor ikke sende en mail til disse interiørinteresserte venninnene om at hun har funnet en kjempefin lystestake på Skeidar? Eventuelt legge det ut på Facebook (både hun og bloggleservenninnene hennes er selvsagt der).

Har ingen blogg selv, men kan tenke meg at det å legge dette ut er en del av greia - dessuten viser man jo at man henger med i den digitale tidsalder :ler: Interiør kombinert med blogg er hobbyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så djevelsk provosert av artikkelen som var i Magasinet i går.

"Vi bloggere betaler ikke for noe lenger. Vi blir betalt for å shoppe, reise og gå på spa."

"Ser for seg at lønna vil øke fra 30 000 til 80 000 i måneden."

-"Hva gjør du på en vanlig arbeidsdag?"

-"Mye forskjellig. Noen dager er fulle av møter, andre ganger er det en tur til New York som varer i flere uker, og noen dager bruker jeg bare en time på bloggen. Og så blir det mye behandlinger (spa, frisør osv)."

Og disse skal tjene mer enn for eksempel folk som redder liv?

Hun ene klager på at hun "sov 3 timer natta for å rekke både bloggen og livet"?

Hva skjer med verden? Hvorfor går folk helt av skaftet på grunn av alle disse moteslavene som tar 30 bilder av seg selv hver dag og skriver om at de ligger hjemme i onepiece og ser kjærlighetkomedier? Eller om den nye foundationen de har fått tilsendt gratis i posten? Og får betalt for å skrive om?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så djevelsk provosert av artikkelen som var i Magasinet i går.

"Vi bloggere betaler ikke for noe lenger. Vi blir betalt for å shoppe, reise og gå på spa."

"Ser for seg at lønna vil øke fra 30 000 til 80 000 i måneden."

-"Hva gjør du på en vanlig arbeidsdag?"

-"Mye forskjellig. Noen dager er fulle av møter, andre ganger er det en tur til New York som varer i flere uker, og noen dager bruker jeg bare en time på bloggen. Og så blir det mye behandlinger (spa, frisør osv)."

Og disse skal tjene mer enn for eksempel folk som redder liv?

Hun ene klager på at hun "sov 3 timer natta for å rekke både bloggen og livet"?

Hva skjer med verden? Hvorfor går folk helt av skaftet på grunn av alle disse moteslavene som tar 30 bilder av seg selv hver dag og skriver om at de ligger hjemme i onepiece og ser kjærlighetkomedier? Eller om den nye foundationen de har fått tilsendt gratis i posten? Og får betalt for å skrive om?

Også kan du jo alltids ta en titt inn på bloggen til bloggeren som her ble intervjuet, og se hva hun sier om intervjuet. :) Alltid greit å se begge sider av en sak, er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan du jo alltids ta en titt inn på bloggen til bloggeren som her ble intervjuet, og se hva hun sier om intervjuet. :) Alltid greit å se begge sider av en sak, er du ikke enig?

Uff - hun høres bare plagsom ut. Det er så typisk at folk klager når de blir tatt på kornet, eller hvis vinklingen ikke blir slik de ønsker det. Hun er en profilert blogger, og har vært i media flere ganger før. Da bør hun vite; alt som blir sagt er on record. Hvis hun ikke vil at noe skal vinkles slik eller sånn, så ikke si noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg generelt over dette bloggfenomenet, det virker som det er veldig mange som synes de har noe på hjertet som det er interessant å fortelle hele verden selv om det egentlig er helt uinteressant for andre. Det finnes for all del gode blogger der ute, skrevet av folk som faktisk har noe å komme med og som kan skrive (eller ta bilder). Det er bare synd at de drukner i fjortiser som forteller om den siste toppen de kjøpte på HM eller kjærringer i overgangsalderen som har fått den lyse ideen at de skal ha en såkalt "interiørblogg".

Moren min er en av de sistnevnte kjærringene. I fjor sommer fikk hun den lyse ideen at hun skulle male alt i huset hvitt, pynte med litt sink, rustent metall og litt ubleket lin, og vips hadde hun visst et hus i såkalt fransk landstil :fnise: . Den forvandlingen måtte hun selvsagt dele med med hele verden (les: seks venninner av henne som også har interiørblogg av samme kaliber), og nå får hennes trofaste leserskare (de seks venninnene) jevnlige oppdateringer om hver telyslykt hun kjøper og de kommenterer hverandres innkjøp i samme fart som ivrige fjortiser kommenterer statuser på Facebook. "Ååååå sååååå lekker den var! Må dra en tur på Home & Cottage i morgen jeg og" er en typisk kommentar. Må innrømme at jeg har en litt flau smak i munnen på modern's vegne, men er lite jeg får gjort med det.

Ellers må jeg si meg enig med Havbris, hvor ble alle heltene av?

Herregud du fikk meg til å le så tårene triller. Jeg leser aldri blogger, men dersom du starter blogg kommer jeg til å bli fast leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff - hun høres bare plagsom ut. Det er så typisk at folk klager når de blir tatt på kornet, eller hvis vinklingen ikke blir slik de ønsker det. Hun er en profilert blogger, og har vært i media flere ganger før. Da bør hun vite; alt som blir sagt er on record. Hvis hun ikke vil at noe skal vinkles slik eller sånn, så ikke si noe om det.

Hvilken blogger er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan du jo alltids ta en titt inn på bloggen til bloggeren som her ble intervjuet, og se hva hun sier om intervjuet. :) Alltid greit å se begge sider av en sak, er du ikke enig?

Ja? Absolutt ingenting hun skrev forandrer noe hun sa til Magasinet og heller ikke min oppfatning av henne. "Stå på og fikse alt selv" kommer fra ei som for eksempel får en masse gratis ting kun fordi hun blogger om.. skoene sine? Håret sitt?

Er ikke bare intervjuet som er usmakelig her...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg skjønner heller ikke dette. Jeg har vært innom bloggene til blandt annet Ida Wulf(?) og Voe men jeg skjønner rett og slett ikke fasinasjonen og hvilken interesse folk har av disse bloggene. Hadde nå bloggene i det hele tatt hatt et eller annet form for innhold så kanskje, men en haug med dum og deilig bilder eller innlegg som går i: -sushi til middag i dag, der de følger på med et bilde av den daue fisken? Nei, som sagt sagt jeg fatter det ikke selv.

Endret av Ava Mae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Småler gjennom denne tråden, morsomme kommentarer og betraktninger! Er det mulig å stjerne en tråd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hehe, jeg har lurt på det samme..

Jeg er stadig innom en del blogger, også idenne til tider. En ting jeg har lagt merke til fra flere blogger, er at hvis noen legger inn en kritisk og velbegrunnet kommentar på et innlegg, er det ofte en hel haug med fans som blir skikkelig sure og kjefter på den personen som skrev kommentaren/spørsmålet..

Ofte kommer det etterhvert et svar fra blogginnehaveren, der personen takker for støtten fra fansen og skriver noe svada om at de som kommer med slike kritiske spørsmål bare er sjalu eller lignede. Det er nesten aldri snakk om å svare normalt på spørsmålet/ kommentaren.. Jeg syns det kan minne litt om sånne ungdomskole intriger, hehe.. Men det blir liksom litt merkelig når bloggerne burde være ferdig med den perioden for ti år siden..

enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det dere sier - men til og med dere voksne menneskene faller for fristelsen til å kritisere jenta. Jeg ser jo også at hun fremstiller livet sitt som perfekt - men so what? Det betyr ikke at jeg mener at det er sunt at unge jenter ser opp til henne som et slags gudebilde, men det betyr heller ikke at man kan sitte på kvinneguiden og slenge dritt om henne.

De fleste av dere klarer å diskutere denne saken på et høyere plan enn at det bare går på henne som enkeltperson, og det er en viktig diskusjon å ta! Jeg blir bare så oppgitt over at (VOKSNE!) folk må benytte anledningen til å kritisere henne som person i samme slengen. Det å si at hun sliter med blandingen mellom journalistikk og blogg er helt greit, men det å mene at hun skriver dårlig til å være journalist blir noe helt annet og ikke noe som er relevant å ta opp i denne diskusjonen.

Men for all del, de få som ikke klarer å holde seg for gode til å bli en del av det negative drittslengingskoret tar ikke dette til seg uansett, så jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette en gang.

Nå har jeg lest gjennom tråden to ganger, men jeg finner fortsatt ikke denne drittslengingen du tydeligvis lar deg provosere så sterkt av. Hvis moderator har vært inne og slettet innlegg ville det vel vært en melding om det? Det nærmeste jeg kom var denne:

Unnskyld for at jeg er litt off topic nå, men har ikke vært inne på akkurat denne bloggen før. Var der inne nå, og ser at hun jobber som journalist. Reagerer litt på hvordan hun utrykker seg skriftlig med tanke på det. Særlig at en kategoriene har fått tittelen "Yey or ney?".

Men jeg synes ikke akkurat det innlegget var verdt den kraftsalven du kom med. Over alt ellers, både på dette forumet og i andre, blir det skrevet betydelig skarpere og mer usaklige ting om alt og alle.

Når det gjelder saken for øvrig så synes vel jeg det tristeste er at unge jenter sitter og dagdrømmer om det perfekte liv, den perfekte kropp og den perfekte garderobe framfor å gjøre noe aktivt for å skaffe seg dette selv. Forhåpentligvis, og for de fleste, er det vel bare en fase i livet, der man samler inntrykk, lar seg inspirere og (etterhvert) skaper seg sin egen stil og identitet.

At det finnes jenter som vet å sko seg på det markedsbehovet som finnes er vel egentlig ikke noe å bli provosert over. Det som er utfordringen for disse bloggerne er vel hva de skal leve av når de ikke lengre er unge nok til å appellere til sitt publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...