^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #10781 Del Skrevet 23. oktober 2015 Naw, nybaby Gratulerer til bestis!! Stakkar jente, 16 dager på overtid?! Horror!! Det burde vært forbudt! Og jeg må av deg i Amsterdam! Godt du hadde brems med deg i form av svoger Enig! Fikk snap av henne i helgen, og jeg bare ''har ikke du født enda? ''. Hun er en av de irriterende som bare har lagt på seg magen i vekt, som gikk tur til siste slutt, og som generelt så helt smashing ut som gravid. Hmpfh sier jeg da. Årh, jeg er så enig! Ser for meg hvor fælt det hadde vært å våkne opp dagen derpå og innse at jeg liksom skulle gi fra meg dop-blod uken etterpå. Hahaha, ler av Amsterdam-party. Syns du skulle tatt deg ei kake, og så måtte du kryssa av og hatt sånn alvorlig samtale på blodgiverkontoret Imponert over maratonet altså. Spreking! Og så deilig med luxury-hotell! Tok du et handkle? Huffameg, ser det for meg! Bare for å gjøre det klart; jeg løp ikke maraton altså! 8 km var mer enn nok for meg. Ææææ, det skulle jeg jo ha gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #10782 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ukas bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!) Antologier, i fleng. Har fått skikkelig sansen for fantasynoveller for tiden, og sluker én samling etter den andre. Gjorde meg ferdig med Legends 2 for en uke siden, og nå er jeg godt i gang med Unfettered. Har et par til liggende på Kindle'n. Ellers lite kulturelt som foregår hjemme hos oss. Banshee er fremdeles kult, Brooklyn Nine-Nine er morsomt, og popcorntime streiker. trening/fysisk aktivitet Søndag: 8 km løp. Og det er det. Kneet mitt er fremdeles vondt, men jeg satser på å ihvertfall få inn et par økter den følgende uken. ungeprat Åh, så fine ungene mine er for tiden. De er jo alltid det altså, men... M snakker som en foss, og nå er det virkelig tydelig at hun har en god forbedring på språket sitt. Lange setninger dukker plutselig opp, og nå er det veldig tydelig at hun hører alt vi sier. Og det gjør meg så glad! A er skikkelig kosete for tiden, og det er jammen ikke hverdagskost! Alle kommenterer det, og synes selvsagt det er kjempegøy. Hun har nemlig aldri vært glad i kos - ikke da hun var baby engang! Hun likte ikke å ligge i armene til noen andre enn meg, og bare...ja. Antikosebaby rett og slett. Nå skal hun sitte i armkroken til alle og enhver, og slenger rundt seg med ''gla i deg''. forfengelighet Detox er stikkordet for denne uken. Jeg som alltid har uttalt at jeg har elefanthud som ikke reagerer på noe som helst...veeeel, de ordene må jeg spise nå. Jeg har fått noen ubestemmelige nupper i ansiktet, som jeg ikke vet hvor kommer fra. Så enn så lenge roer jeg ned bruken av syrer og andre nye produkter, og bruker kun vit C + Scinic Honey All In One Ampoule på kveld og Tosowoong Syn-ake Lotion + Holika Holika Super Cera-krem på morgen. Og så solkrem selvsagt (selv om jeg har en liten anelse om at den er synderen. Venter på ny i posten som aaaldri ser ut til å komme ) (PS! jeg sneik meg unna solkrem i dag morges, fordi det regnet og var så mørkt og jeg hadde bare planer om å sitte på kontoret. Veeel, nå er det sol-isj, og jeg har vært ute på sykkeltur på jobb. Angst. Bruker jo sterke produkter som man MÅ bruke solkrem til, ellers blir huden gammel og grå og rosinete, ser jeg for meg. ) Jeg kjøpte meg dessuten ny nails inc. neglelakk i går, og den kosten altså...kjærlighet ved første blikk! mening Kanskje ikke akkurat hard-core mening, men denne artikkelen gjør meg så glad. nederlag Ingen store nederlag å meddele denne uken tror jeg? Næ, vi har hatt en fin uke. opptur At jeg klarte å løpe 8 km på 2,5 minutt raskere enn mitt egentlige ambisiøse mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 23. oktober 2015 #10783 Del Skrevet 23. oktober 2015 for fin uke, kjempeprestasjon på løp i Amsterdam og fine unger! De høres bare helt skjønne ut. Innmari koselig å høre at dere merker fremgang med M. Fin artikkel. Jeg elsker sånne gladhistorier. Denne traff meg i hjertet (ref. det vi har snakket om i dagboken min om søvn): "Før jeg fikk barn tenkte jeg på hvor heldige de var som fikk gå rundt og trøste et gråtende barn midt på natten. Å få være helt alene i verden med den lille, kjenne varmen fra en liten kropp som lener seg inntil deg." Flott perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #10784 Del Skrevet 24. oktober 2015 for fin uke, kjempeprestasjon på løp i Amsterdam og fine unger! De høres bare helt skjønne ut. Innmari koselig å høre at dere merker fremgang med M. Fin artikkel. Jeg elsker sånne gladhistorier. Denne traff meg i hjertet (ref. det vi har snakket om i dagboken min om søvn): "Før jeg fikk barn tenkte jeg på hvor heldige de var som fikk gå rundt og trøste et gråtende barn midt på natten. Å få være helt alene i verden med den lille, kjenne varmen fra en liten kropp som lener seg inntil deg." Flott perspektiv. Ja, jeg liker sånne historier. Har jo vært der selv, og det er virkelig grusomt! Jeg kan relatere meg (sier man det på norsk? ) til den setningen der altså. Hadde så mange ganger lyst til å skrike til alle som klagde over hver minste lille ting - de visste ikke hvor heldige de var! Men jeg må jo si at man selvsagt har lov til å klage sin arme nød når man er på tredje natten med 1+2+1 timer søvn...jeg var bare ikke rett publikum, for jeg kunne gitt en arm og et bein for grunnen til så lite søvn. Om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 24. oktober 2015 #10785 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nei, det må være vanskelig å beholde det perspektivet når man står midt oppi det. Da må det være lov å synes at det er litt jævlig til tider. Vil tro de i artikkelen også har kjent på det med 4 småbarn. Men det er nok et godt utgangspunkt for å gå inn i den søvnløse perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #10786 Del Skrevet 24. oktober 2015 Aaaaah, finfinfiiiin lørdagskveld. Pepsi max i glasset, melon i magen og Fantastic Four på skjermen. Kan ikke bli bedre nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. oktober 2015 #10787 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nei, det må være vanskelig å beholde det perspektivet når man står midt oppi det. Da må det være lov å synes at det er litt jævlig til tider. Vil tro de i artikkelen også har kjent på det med 4 småbarn. Men det er nok et godt utgangspunkt for å gå inn i den søvnløse perioden. Det kommer an på graden av søvnmangel fårråsidetsånn. Jeg spyr bittelitt når det MÅ settes sånne sammenhenger. Det blir litt barna i Afrika retorikk, og det hjelper ikke alltid de som sliter med etelleranna over normalsnittet. Man kan jo bare si "jeg misunner når noen har en normalsituasjon"(type ting de fleste jo ønsker seg med familielivet) fremfor å dra frem litt sånn tendenser til at de som sliter er litt utakknemlige. Det har liksom ingen sammenheng og irriterer meg litt. Asså, nå var jo ikke den kommentaren sånn veldig spiss at det gjorde noe, men jeg tenker sånn generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 24. oktober 2015 #10788 Del Skrevet 24. oktober 2015 Aaaaah, finfinfiiiin lørdagskveld. Pepsi max i glasset, melon i magen og Fantastic Four på skjermen. Kan ikke bli bedre nå altså! Perfekt lørdagskveld! Det kommer an på graden av søvnmangel fårråsidetsånn. Jeg spyr bittelitt når det MÅ settes sånne sammenhenger. Det blir litt barna i Afrika retorikk, og det hjelper ikke alltid de som sliter med etelleranna over normalsnittet. Man kan jo bare si "jeg misunner når noen har en normalsituasjon"(type ting de fleste jo ønsker seg med familielivet) fremfor å dra frem litt sånn tendenser til at de som sliter er litt utakknemlige. Det har liksom ingen sammenheng og irriterer meg litt. Asså, nå var jo ikke den kommentaren sånn veldig spiss at det gjorde noe, men jeg tenker sånn generelt. Da leser vi det litt forskjellig. Jeg tenker det er en god beskrivelse av den lengselen man sikkert føler i en sånn situasjon. Jeg har jo ikke barn, men tenker på våkenetter med skrekk og gru allerede, så for meg var det litt greit med et annet perspektiv på det. At det jo er noe hyggelig ved det, til tross for at det er hardt. En litt vel sukkerspinnrosa fremstilling, men det er nå så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #10789 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det kommer an på graden av søvnmangel fårråsidetsånn. Jeg spyr bittelitt når det MÅ settes sånne sammenhenger. Det blir litt barna i Afrika retorikk, og det hjelper ikke alltid de som sliter med etelleranna over normalsnittet. Man kan jo bare si "jeg misunner når noen har en normalsituasjon"(type ting de fleste jo ønsker seg med familielivet) fremfor å dra frem litt sånn tendenser til at de som sliter er litt utakknemlige. Det har liksom ingen sammenheng og irriterer meg litt. Asså, nå var jo ikke den kommentaren sånn veldig spiss at det gjorde noe, men jeg tenker sånn generelt. For min del var det faktisk sånn jeg tenkte. Dvs, i min irrasjonelle hjerne. Veeeeldig typisk sultne barn i Afrika. Men jeg visste jo i min rasjonelle hjerne, og vet enda bedre nå!, at det ikke er så svart/hvitt som det. Jeg har ikke opplevd så ekstrem søvnmangel som deg, men jeg tror jeg har vært i nærheten ihvertfall, og det er jo regelrett tortur. Så sitter man der da, med en unge man liksom skal være glad i, men som man helst har lyst til å kaste ut vinduet der og da. Når det er sagt, så er ikke en sånn setning det første jeg tenker når jeg skal prøve å sette ord på hvordan det er å være ufrivillig barnløs. Jeg var jo ikke misunnelig på korte netter, syke unger osv, bare det å ha en unge. Det blir veldig lett å rosemale en hverdag med baby når man er ufrivillig barnløs. Man tenker at alle er så lykkelige, og svever på sukkerrosa regnbueskyer 24/7. De tankene måtte jeg jobbe mye med i starten med A. Hodet mitt sa " Herregud, nå har du endelig fått denne ungen. Da må du være fornøyd uansett hva som skjer og hvor lite hun sover din utakknemlige bitch", mens fornuften og kroppen generelt strittet i mot som enhver ville gjort. Jeg hadde mye tankevirksomhet der en stund, ja! Så sånn sett er jeg enig med dere begge, og man leser nok den uttalelsen ut fra sitt eget ståsted og egne erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. oktober 2015 #10790 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Enig! Det er lett å se ting i perspektiv når man egentlig ikke har særlig motstands vei i den nye situasjonen, eller på flere områder samtidig. Det blir litt som en tidligere ufrivillig barnløse, som så fikk en alvorlig sykdom hvor det stod om livet skulle si at "hadde jeg visst dette hadde jeg synes det barnløsgreiene var peanuts". Nja, det ER jo ikke det- og det har ingenting med hverandre å gjøre uansett. Men det var bra journalisten fikk frem at hun heldigvis byttet utdannelse fra jurist til "familievennlig sykepleierutdanning" (jeg har PMS og er ekstra sur og bitter idag om noen lurte ) Endret 24. oktober 2015 av Allis Hagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #10791 Del Skrevet 24. oktober 2015 Enig! Det er lett å se ting i perspektiv når man egentlig ikke har særlig motstands vei i den nye situasjonen, eller på flere områder samtidig. Det blir litt som en tidligere ufrivillig barnløse, som så fikk en alvorlig sykdom hvor det stod om livet skulle si at "hadde jeg visst dette hadde jeg synes det barnløsgreiene var peanuts". Nja, det ER jo ikke det- og det har ingenting med hverandre å gjøre uansett. Men det var bra journalisten fikk frem at hun heldigvis byttet utdannelse fra jurist til "familievennlig sykepleierutdanning" (jeg har PMS og er ekstra sur og bitter idag om noen lurte ) Litt som epler og pærer, ja. Usammenlignbart. Men allikevel en god innstilling å ha i bagasjen når man går inn i noe så nytt som et barn. Så får man heller justere på den innstillingen etterhvert om det skulle bli nødvendig. bahahaha, det samme tenkte jeg. Hooboy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #10792 Del Skrevet 25. oktober 2015 Når er det egentlig man bør tenke på å vekke ungen egentlig? Har aldri vært borti denne ''problemstillingen'' før. Klokken er altså 10, gammel tid, og M har sovet i 15,5 time! Skal jeg la henne sove til hun våkner, eller hva? Jeg har allerede vært inne og sjekket at hun pustet forresten... til søndag forresten! Som ved et mirakel sov A helt til 7:30, gammel tid - noe hun ALDRI, jeg gjentar, ALDRI pleier å gjøre. Kanskje hun merket på meg hvor mye jeg gruet meg til å stå opp klokken 5 i dag. Ellers har vi ikke gjort annet denne søndagen enn å se Lego: Chima, i bøttevis. Når M står opp skal vi ha filmfrokost med To På Rømmen i loftstuen. I ettermiddag får vi besøk av vennepar med jente som er 1 år yngre enn A, og så kommer kanskje bror på middag. Har enda ikke planlagt hva vi skal ha, men mulig det bare blir bolognese. Greit å ha alt ferdig i frysen, fra hjemmelaget tomatsaus til ferdigstekt kjøttdeig. Gårsdagen var veldig fin. Vi var på trening (dvs, jeg - ungene lekte i barnepassen), vi hadde besøk av bror og søster, og vi var en liten tur på lekebutikken for å kjøpe kostyme til Halloween. Mye kan sies og menes om den tradisjonen der (jeg liker'n ikke!), men jeg tror det er en tradisjon som er kommet for å bli her i Norge også, og da må vi bare prøve å omfavne den, enten vi vil eller ei. Det ble ninjakostyme på begge to. Helt greit at de ikke vil ha noe prinsessegreier, det er jo megadyrt! Nå betalte jeg 99 kroner per stk for ninjaklær. I tillegg fikk M seg et sverd, og det er første gang hun har skikkelig satt pris på en ting. Hun er så lite materialistisk, og har ingenting hun liker spesielt godt å leke med. Litt sånn ''man tager det man haver'' foran seg. Men dette sverdet, det har sovet i sengen med henne i natt. ...og der våknet syvsoveren! Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 25. oktober 2015 #10793 Del Skrevet 25. oktober 2015 Hurra for unger som sover og gir deg en rolig start på søndagen! Enig angående Halloween. Jeg blir litt kvalm av tanken på alt det dårlige godteriet ungene samler inn. Men utkledning er gøy da! Eeeelsker at jentene dine skal være ninjaer :hjerte: Og M som sover med sverd i senga, hvor søt er det mulig å være!? Høres ut som dere har en fin søndag planlagt. Kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #10794 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Hurra for unger som sover og gir deg en rolig start på søndagen! Enig angående Halloween. Jeg blir litt kvalm av tanken på alt det dårlige godteriet ungene samler inn. Men utkledning er gøy da! Eeeelsker at jentene dine skal være ninjaer :hjerte: Og M som sover med sverd i senga, hvor søt er det mulig å være!? Høres ut som dere har en fin søndag planlagt. Kos dere! Mhm, de vet å gi mammaen sin lange morgener en gang i skuddåret eller så. Det var dødsdeilig! Enig i det altså. Heldigvis er ikke mine jenter noen søtmomser noen av dem. Et par ting og så er de leie liksom. Så det er ikke noe problem å gjemme vekk det de får. Men det skal bli koselig. Vi skal gå sammen med bestisen til A og mammaen hennes. Min aller første Halloween-runde. I fjor gikk mannen med dem, mens jeg bemannet døren og snopeskålen. Og ninjaer, ja. Det er tingen for tiden altså! Rart at A liker det så godt egentlig, hun er jo megaprinsesse av seg! Endret 25. oktober 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #10795 Del Skrevet 26. oktober 2015 ^--- dagens. Og med det; snakkes i morgen. Om jeg får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 26. oktober 2015 #10796 Del Skrevet 26. oktober 2015 Lykke til med alt som skal gjøres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. oktober 2015 #10797 Del Skrevet 26. oktober 2015 *klapper hamsteren* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #10798 Del Skrevet 26. oktober 2015 Nå er jeg mer sånn: Sitter i sofaen, ser Banshee, koser meg med pepsi max og lakker neglene. Er egentlig litt rastløs, men... Vi har hatt en veldig fin dag i dag. Sånn sett bort fra en crazy travel dag på jobb (ene driftslederen sa til meg i dag: ''det er ikke en liten 40 mills jobb du har påtatt deg, vøtt.'' og jeg bare . Føler ikke jeg får gjort en dritt fordi jeg går fra møte til møte til møte. Det går seg vel til etterhvert. ) Jeg og jentene var på kjøpesenteret etter barnehagen i dag. Når vi først drar ditt, så lager vi en ekskursjon ut av det. Nytter ikke å bare dra en snarvisitt med de to der, nei. A fikk seg ny dress (jeg oppdaget i går, til min store gru, at PoP-dressen hennes ''plutselig'' er blitt altfor liten!) fra NameIt. Lilla med kroner og hjerter, helt hennes stil. I tillegg kjøpte hun en ullbukse til babyen til søster. ''DEN vil eg kjøpa te tante, mamma!'' Helt på eget initiativ. Sååå stas å få den innpakket. Jentene har lekt med pakken i hele kveld. Etterpå dro vi på McD, hvor jentene gaflet nedpå med hamburger (jeg spiser pommes frites'en ), før vi tråklet oss gjennom Obsen på rekordtid. A har fått dilla på de nye Skyr mini, og det var mer enn belønning nok for å oppføre seg eksemplarisk. ...og det var dagen i dag. Ettermiddagene går altfor fort! Vi var hjemme 17:30, og da var det leking, barne-tv og kvelds. Ungene var trøtte og la seg omtrent helt selv. På onsdag skal jeg på møte i Oslo, så i morgen leverer jeg ungene hos svigermor rett etter jobb. Etter at vi kom hjem fra Amsterdam lovte jeg meg selv at det skulle bli leeenge til jeg reiste fra ungene mine igjen, men sånn ble det ikke, gitt. Møtet MÅ jeg være med på, men jeg har delegert bort møtet torsdag kveld klokken 18. Sa jeg travelt? Og om to uker skal jeg reise bort i 3 netter igjen, på kurs. Men da er mannen hjemme, og jeg reiser vekk med litt bedre samvittighet enn jeg gjør nå. Selv om jeg vet at ungene sikkert har det gøyere hos farmor enn med meg! Og apropos gøy...jeg har bestilt billetter til den store kinodagen i dag. 7. november, hele familien for 180 kroner. Og vi skal se.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 27. oktober 2015 #10799 Del Skrevet 27. oktober 2015 Elsker å lese de deilige lange innleggene dine, både om rolige helger med barn som sover om morgenen, og om travle jobbdager. Det er liksom det personifiserte småbarnslivet i Norge, med utearbeidende foreldre og hele pakken. Koser meg med dagboken din altså! Dessuten fikk jeg sånn skikkelig lyst på jul her et lite øyeblikk! Jeg tror jeg må på julekonsert i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. oktober 2015 #10800 Del Skrevet 27. oktober 2015 Åh, jeg vil også være den katten! Jeg er enig med lille_frosk, det er alltid så stas å lese oppdateringene dine. I det siste har jeg vært litt dårlig til å svare, men jeg kommer sterkere tilbake! Og så håper jeg det blir et lite glimt å se av de to ninjaene dine når Halloween kommer, det må jo bare være et fantastisk syn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå