Gå til innhold

hvordan avvise en gutt når man har kjæreste?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

Si at det var hyggelig at han ville ta en kopp kaffe, men at det ikke passer den dagen fordi du skal på besøk til kjæresten din. Da forstår han tegningen, og hvis han fortsatt vil ta en kaffe en annen dag er det i tilfelle som venner/naboer, altså ikke en date. Det er vel ikke så vanskelig å si at man har kjæreste?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vanskelig for henne å si dette, TYDLIGVIS. Hun, som mange andre andre kvinner tror alltid gresset er grønnere på andre siden. Forstår ikke hvorfor hun i det hele tatt har valgt NR2-NR10 på listen som sin elsker, når det kommer frem at denne mannen er så attraktiv for henne at hun MÅ vurdere hvordan hun skal snakke til han på mobilen.. herregud!!! stakkars kjæresten din. Gjør han en tjeneste og spar han, slik at han slepper å få vite en vakker dag at han var nr4 hele tiden mens dere var sammen *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vanskelig for henne å si dette, TYDLIGVIS. Hun, som mange andre andre kvinner tror alltid gresset er grønnere på andre siden. Forstår ikke hvorfor hun i det hele tatt har valgt NR2-NR10 på listen som sin elsker, når det kommer frem at denne mannen er så attraktiv for henne at hun MÅ vurdere hvordan hun skal snakke til han på mobilen.. herregud!!! stakkars kjæresten din. Gjør han en tjeneste og spar han, slik at han slepper å få vite en vakker dag at han var nr4 hele tiden mens dere var sammen *grøss*

Hahaha, såså, ro ned egget du nå. Ikke noe drama så tidlig på dagen, da!!

Jeg elsker kjærsten min. Vil bare ha han, men ja, liker denne naboen, derfor spørsmålet.

Vanskelig å si at jeg har kjæreste? Ja, på en måte. Jeg er vel litt skrudd da. Men jeg setter meg inn i hans situasjon, jeg ville blitt så lei meg når jeg endelig tok iniativ for så å bli avvist. Thats life. Men som cuchold sier, kanskje er han ute etter vennskap. Alltid hyggelig det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, såså, ro ned egget du nå. Ikke noe drama så tidlig på dagen, da!!

Jeg elsker kjærsten min. Vil bare ha han, men ja, liker denne naboen, derfor spørsmålet.

Vanskelig å si at jeg har kjæreste? Ja, på en måte. Jeg er vel litt skrudd da. Men jeg setter meg inn i hans situasjon, jeg ville blitt så lei meg når jeg endelig tok iniativ for så å bli avvist. Thats life. Men som cuchold sier, kanskje er han ute etter vennskap. Alltid hyggelig det. :)

Da må du bare lære deg å like mannen din litt bedre enn naboen først da, lille venn :)

Det kreves ikke så mye tanke og energi når man vet hvem som betyr mest. Prioriteringsfeiler er slitsomme for hjernen. Begynn med mannen din, også glemmer du naboen litt. Spesielt greit å glemme naboen, når du synes det er så vanskelig å svare han. Kanskje du tror han har de samme følelsene som deg angående avvisning.

Med noen få år til med livserfaring så vil du skjønne at du aldri er ansvarlig for hvordan andre tar det du sier opp, men at du kun er ansvarlig for hva du sier.

Er overbevist om at du vil få litt mer livserfaring etterhvert. Du er godt i gang allerede nå som du er litt i tvil og ikke ser hva som er riktig å gjøre her. Man lærer mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke be denne naboen på kaffe SAMMEN med deg og kjæresten? Om du synes det virker feil, så burde du kanskje tenke over forholdet du er i.. Kanskje du egentlig ikke er klar for å være i et forhold? Dette vet du jo best selv.. Ser ihvertfall ikke vitsen med å ta kaffe med denne naboen, hvis du tror det ligger annet enn vennskapelighet bak. Si det som det er til han. Ærligheta varer lengst, som oftest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Du må gi klare meldinger i begge retninger her.

Det blir helt feil å ikke gjøre naboen din klar over at du er i et forhold som du ikke vil ut av. Eller er det egentlig slik?

Det virker som du gjerne vil holde naboen delvis på fôr inntil du har kjent litt nærmere på forholdet til partneren din. En følelse jeg fikk når jeg leste innlegget ditt.

Her blir det fort tre ulykkelige personer hvis du ikke gir klare meldinger.

Selvfølgelig kan dere være venner, men jeg ser for meg hvordan det vil bli når han er interessert i deg, og du ikke er helt uinteressert i han.

Du må nok bestemme deg, og la gutta få vite hvor landet ligger. Mellomløsninger blir bare et salig rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Du har ikke særlig mye respekt for kjæresten din. Du snakker som om han bare er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

Faen steike så sur jeg hadde blitt hadde kjæresten min tenkt sånn som deg. At han hadde en nabo som han hadde sikla på i flere år, og som han i tillegg i det hele tatt VURDERTE å ta imot en invitasjon fra, uten å involvere meg. :kjefte: Hvis du absolutt vil ta en kaffe med ham, syns jeg du skal gjøre det på den måten som noen skrev over her: Foreslå at du og kjæresten din kan ta en kaffe med ham. Tror forøvrig ikke kjæresten har så lyst på kaffe hverken med deg eller ham, hvis han får vite at du har sikla på ham i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Du må gi klare meldinger i begge retninger her.

Det blir helt feil å ikke gjøre naboen din klar over at du er i et forhold som du ikke vil ut av. Eller er det egentlig slik?

Det virker som du gjerne vil holde naboen delvis på fôr inntil du har kjent litt nærmere på forholdet til partneren din. En følelse jeg fikk når jeg leste innlegget ditt.

Her blir det fort tre ulykkelige personer hvis du ikke gir klare meldinger.

Selvfølgelig kan dere være venner, men jeg ser for meg hvordan det vil bli når han er interessert i deg, og du ikke er helt uinteressert i han.

Du må nok bestemme deg, og la gutta få vite hvor landet ligger. Mellomløsninger blir bare et salig rot!

Ja, kanskje det ja. At jeg vil holde han på gress til jeg har funnet ut mer om forholdet mitt. Men ser jo at jeg ikke kan tenke sånn. Er bare det at jeg har vært avstandsforelsket i naboen leeeenge, og så, når jeg får type, da tar han kontakt.

Kanskje jeg er så preget av å være singel så lenge. Tenker at jeg må holde alle muligheter åpne. Kan ikke tenke sånn lenger, for jeg har verdens beste kjæreste. :rødme:

Er forresten ingen ungjente, men pliis, ikke halshugg meg av den grunn, selv om jeg er så grønn på relasjoner. Sånn er det når man har blitt forstyrra i livet, og alltid måttet ta hensyn til andres følelser i stedet for egne. Jobber stadig med saken, og som en skriver lenger opp, jeg er ikke ansvarlig for andres reaksjoner. Han tåler det nok godt, og blir helt sikkert ikke knust. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen steike så sur jeg hadde blitt hadde kjæresten min tenkt sånn som deg. At han hadde en nabo som han hadde sikla på i flere år, og som han i tillegg i det hele tatt VURDERTE å ta imot en invitasjon fra, uten å involvere meg. :kjefte: Hvis du absolutt vil ta en kaffe med ham, syns jeg du skal gjøre det på den måten som noen skrev over her: Foreslå at du og kjæresten din kan ta en kaffe med ham. Tror forøvrig ikke kjæresten har så lyst på kaffe hverken med deg eller ham, hvis han får vite at du har sikla på ham i årevis.

??

Hva er problemet? Om jeg har vært forelska i han - so??? Jeg var tross alt singel og fri til å gjøre hva jeg ville.

Skrev jeg at jeg vurderte kaffe med han? Sto det ikke at jeg trengte innspill på hvordan jeg skulle avvise han?

Og kjærsten min, han har også vært singel lenge, og sikkert hatt crushes all over the place. Det er nå som gjelder, vi er forelsket i hverandre og elsker å være sammen. End of story. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Hva er problemet? Om jeg har vært forelska i han - so??? Jeg var tross alt singel og fri til å gjøre hva jeg ville.

Skrev jeg at jeg vurderte kaffe med han? Sto det ikke at jeg trengte innspill på hvordan jeg skulle avvise han?

Og kjærsten min, han har også vært singel lenge, og sikkert hatt crushes all over the place. Det er nå som gjelder, vi er forelsket i hverandre og elsker å være sammen. End of story. :rødme:

Javel?.. Var ikke akkurat sånn jeg oppfatta det første innlegget ditt. For det høres ikke ut som om den crushen din er over. Hadde den vært det, så hadde jo saken stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel?.. Var ikke akkurat sånn jeg oppfatta det første innlegget ditt. For det høres ikke ut som om den crushen din er over. Hadde den vært det, så hadde jo saken stilt seg annerledes.

Ok, les det om igjen da, så ser du hva jeg sier om å gi feil signaler osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idamarte

Kan du ikke bare skrive at det ikke passer treffe ham nå, fordi du er opptatt med den nye kjæresten?

Hadde det bare vært vennskap, hadde du jo kunnet treffe ham, men når det er en du har vært interessert i, er det nok best å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man pleier å si er at man har kjæreste. Det er da ingen hemmelighet. Forestill deg at det var omvendt, at det var kjæresten din som tenkte som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo det er vanskelig for henne å si dette, TYDLIGVIS. Hun, som mange andre andre kvinner tror alltid gresset er grønnere på andre siden. Forstår ikke hvorfor hun i det hele tatt har valgt NR2-NR10 på listen som sin elsker, når det kommer frem at denne mannen er så attraktiv for henne at hun MÅ vurdere hvordan hun skal snakke til han på mobilen.. herregud!!! stakkars kjæresten din. Gjør han en tjeneste og spar han, slik at han slepper å få vite en vakker dag at han var nr4 hele tiden mens dere var sammen *grøss*

Hahaha, såså, ro ned egget du nå. Ikke noe drama så tidlig på dagen, da!!

Jeg elsker kjærsten min. Vil bare ha han, men ja, liker denne naboen, derfor spørsmålet.

Vanskelig å si at jeg har kjæreste? Ja, på en måte. Jeg er vel litt skrudd da. Men jeg setter meg inn i hans situasjon, jeg ville blitt så lei meg når jeg endelig tok iniativ for så å bli avvist. Thats life. Men som cuchold sier, kanskje er han ute etter vennskap. Alltid hyggelig det. :)

Jeg har aldri riktig forstått denne kvinnelige frykten for å såre om man innrømmer at man er opptatt. F.eks når norske jenter i Syden vegrer seg for å innrømme at de har kjæreste fordi de er redde for å fornærme eller skuffe de lokale guttene. Jeg blir jo ikke såret av at noen har kommet før meg. Det finnes jo knapt noen mindre sårende begrunnelse for en avvisning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Säg det i förbifarten bara! Som Chuckold sa kan du ju ställa in med ursäkt att du har avtalat träff med din käresta. :) Det är ju absolut enklast och det blir inte awkward för någon av er (vilket det garanterat blir om du skickar ett sms).

Är du säker på att naboen är intresserad på det sättet? Att ta en fika är ju inte nödvändigtvis att ge ut fel signaler. Du skulle kunna ta fikan och berätta att du träffat en helt nydelig gutt! Då tror naboen att det aldrig varit något mellan er och ni kanske utvecklar en fin kompisrelation? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

Jeg tror jeg hadde skrevet at det hadde vært hyggelig å treffes, og kanskje han kunne hilse på kjæresten min også. "Tror dere hadde kommet godt overens" eller noe sånt.

Også hadde jeg fortalt kjæresten om denne fyren og at han vil møtes, og hørt hva han mener om det. Skal du møte ham alene, må du i alle fall ha avklart det med kjæresten din først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Har vært singel lenge, og er vant til tilbud fra tid til annen. En nabo av meg, som jeg for øvrig har siklet på i flere år, har tatt iniativ til å treffes. Ikke som venner, tror jeg.

Tror ikke han vet at jeg har type, forholdet er rimelig ferskt. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg jublet og kastet meg uti et eller annet med denne mannen, som er usedvanlig kjekk og morsom.

Men nå kan jeg jo ikke gjøre det. Føler også at det blir feil å bare ta en kaffe og sigg sammen da det kan gi feil signaler, både til kjærsten og til naboen. Eller? Grønn på forhold ja.

Tenkte å skrive en sms, men hva skriver jeg? Noe enkelt og greit..

***

Skriv det du hadde ønsket at kjæresten din skulle skrive om det var han som hadde fått invitasjon til å treffe noen han hadde hatt en crush på. Alltid et godt utgangspunkt å snu litt på flisa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...