Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke det vannet mer en symbolsk handling?? De skrubber vel ikke med vann og såpe for å bli skikkelig rene? Eller??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, man fryser, og man får vondt i føttene. Ikke direkte i tærne men innenfor dem på en måte.

Gjør vi det for det? Jepp!

Men sånne tynne strømper varmer overaskende mye altså. Mer enn det ser ut som, men det er alikevel kaldt om det virkelig er kaldt ute. Men en fordel er at de trekker ikke vann, så om man går i regn og vind en stund og så skal være inne er det bedre enn vanlig bukse. Man slipper i hvertfall å sitte hele dagen med våt bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ganske forferdelig og forbannet skjebnen da min mann døde, 47 år gammel. Jeg var selv 36, barna var i alderen 7, 11, 13, 14, 15. Jeg fant ingen trøst i da noen sa at det var vel en mening med det. Det kan vel hende det var, men jeg så det ikke.

:klem: Jeg syns ikke folk skal drive å mase så mye om at alle ting har en mening.

Mange ganger sier de sånt mest for å trøste seg selv..

Men enkelte ting er bare vondt og meningsløst.

Jeg håper det går bedre for deg nå. Varme tanker til deg og barna fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da blir jo ikke ansiktet rent.

Som Mynona sier: Det er en symbolsk handling.

Og de har anledning til å fjerne sminken først, og legge ny etterpå. De har jo sin egen garderobe de fleste steder (de skal iallefall ha det), for å ordne seg før bønn. Og de står for seg selv under bønnen,sammen med andre kvinner.

Poenget er heller ikke å ta seg bra ut under bønnen.

Så jeg tror ikke det er noe stort problem.

Endret av Maruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man fryser, og man får vondt i føttene. Ikke direkte i tærne men innenfor dem på en måte.

Gjør vi det for det? Jepp!

Men, da skjønner jeg i grunnen ikke hvorfor dere går med det helt frivillig :klo: .

Og mange har jo sånne sko hver dag.

Tilogmed har jeg sett gravide damer med sånne sko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, da skjønner jeg i grunnen ikke hvorfor dere går med det helt frivillig :klo: .

Og mange har jo sånne sko hver dag.

Tilogmed har jeg sett gravide damer med sånne sko..

Noen har gått så mye med det at de er vant til det. Sier de. Evt så er de lamme i hele forfoten mistenker jeg. Men det er faktisk noen som er åleite å gå med. Jeg har 2 sånn par som er gode å gå i. Felles for de er at de har kilehæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg lurer på, når damers strømpebukser er så tynne, hvordan de ikke fryser når de går med korte shortser og sånne tynne strømper. Eller i korte skjørt, for den delen.

Er det ikke kaldt på beina altså?

Blir dere ikke forkjølt?

Og noen har bare sånne stayups som ikke går helt opp. Og da må det vel bli kaldt på lårene?

Det er bare noe jeg har lurt på. :sjenert:

Også lurer jeg på hvordan dere ikke får vondt i tærne, når dere går med sånne høye hæler på skoene.

Det er sikkert et dumt spørsmål, men det er bare noe jeg har lurt på, da.

er det så ofte man ser det på vinteren da?

selv bruker jeg ofte kjole, skjørt eller shorts på vinteren, men da bruker jeg 3 ullstrøpebukser under, pluss et par store "krøllete" knestrømper over der igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da blir jo ikke ansiktet rent.

Men, du kan tenke sånn på det at man vasker jo heller ikke en baby i håret når man døper dem i den kristne kirken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du kan tenke sånn på det at man vasker jo heller ikke en baby i håret når man døper dem i den kristne kirken :)

Og den hvite kjolen når vi gifter oss skal også bety renhet og uskyld - selv om de aller fleste som gifter seg nå til dags ikke er jomfruer. Det er mye symbolikk i mange av handlingene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man er med i et reality program, betaler tvkanalen regningene dine eller må man spare som pokkern før man drar på noe sånt? alltid lurt på åssen folk får råd til å være med på sånt i mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Error Sapiens

når man er med i et reality program, betaler tvkanalen regningene dine eller må man spare som pokkern før man drar på noe sånt? alltid lurt på åssen folk får råd til å være med på sånt i mange måneder.

De får stipend.

5-700$ i uka om showet er stork nok i USA, samt 1 tredjedel av det til klær og lignende.

Jo lengre du er med, og større ting du er med på i regi av showet - dess bedre betaling og stipend.

Endret av Error Sapiens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre når jeg sitter meg ved siden av en ukjent person på bussen og så plutselig så blir halve bussen tom etter noen stopp.

Bør jeg da bare sitte der jeg sitter, eller bør jeg sette meg på et ledig dobbeltsete?

Jeg tenker selv at det er deilig å sitte på et dobbeltsete alene, men samtidig så vil jeg ikke ta personen skal tro at jeg flyttet meg fordi jeg ikke ville sitte ved siden av vedkomne...

Når det er jeg som sitter innerst, og personen blir sittende selvom det er mange ledige plasser rundt, så synes jeg faktisk det er veldig trivelig at personen valgte å beholde plassen sin jeg... :sjenert:

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Error Sapiens

jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre når jeg sitter meg ved siden av en ukjent person på bussen og så plutselig så blir halve bussen tom etter noen stopp.

Bør jeg da bare sitte der jeg sitter, eller bør jeg sette meg på et ledig dobbeltsete?

Jeg tenker selv at det er deilig å sitte på et dobbeltsete alene, men samtidig så vil jeg ikke ta personen skal tro at jeg flyttet meg fordi jeg ikke ville sitte ved siden av vedkomne...

Når det er jeg som sitter innerst, og personen blir sittende selvom det er mange ledige plasser rundt, så synes jeg faktisk det er veldig trivelig at personen valgte å beholde plassen sin jeg... :sjenert:

Trivelig at man blir sittende i tom buss med en ukjent person ved siden av seg da. Litt sånn småflau hverdagsterapi det. Elsker sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre når jeg sitter meg ved siden av en ukjent person på bussen og så plutselig så blir halve bussen tom etter noen stopp.

Bør jeg da bare sitte der jeg sitter, eller bør jeg sette meg på et ledig dobbeltsete?

Jeg tenker selv at det er deilig å sitte på et dobbeltsete alene, men samtidig så vil jeg ikke ta personen skal tro at jeg flyttet meg fordi jeg ikke ville sitte ved siden av vedkomne...

Når det er jeg som sitter innerst, og personen blir sittende selvom det er mange ledige plasser rundt, så synes jeg faktisk det er veldig trivelig at personen valgte å beholde plassen sin jeg... :sjenert:

Der jeg kommer fra er det kutyme å flytte seg til ledig dobbeltsete. Det er litt kamp om de når det plutselig blir ett ledig. Om å gjør å kapre det først. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Error Sapiens

Det kommer fra byggebransjen. Man brukte bredden på tomlen for å måle noe uten hjelpemiddel. Sikkert rimelig gammelt uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fortsetter i islamsporet mitt, og kommer med et nytt spørsmål i den kategorien.

I islam så er det jo slik at den høyre hånden regner som ren, mens den venstre er uren. Man skal derfor spise med høyre hånd, i hvert fall om man tar direkte på maten. Man skal også gi og motta penger med høyre hånd.

Forklaringen på dette har jeg hørt er fordi man tørker seg med venstre hånd etter toalettbesøk.

Så til spørsmålet:

Hva om jeg er i et muslimsk land, tørker meg med høyre hånd? Skal jeg da spise med høyre likevel? For bruker jeg venstre, blir det sett på som urent, mens om jeg bruker høyre, så er det jo det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem; i muslimske land får ikke kvinner tid til å drive å klø seg i rævva, så du kan bare drite i problemstillingen, og gafle innpå med begge hender. - Forresten... Sjekk før du drar at det er tillatt for kvinner å drite der. Sånn at du ikke blir steinet, eller får hugget av endetarmen og sånn. :opplyser:

Regnes Grenland som et muslimsk land?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...