Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

---

En relatert ting, i donald husker jeg at folk på mystisk vis ble iført sånn plaster i kryss, etter at de hadde falt og slått seg, vært i slåsskamp osv. En ting er at plasteret aldri ble særlig vektlagt, man så vel bl.annet aldri at de satt på plasteret, men hvorfor i kryss??

Jeg innbiller meg i alle fall at de sitter bedre da?

Men, kanskje jeg egentlig er hjernevasket av å lese for mye Donald som barn? :sukk:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innbiller meg i alle fall at de sitter bedre da?

Men, kanskje jeg egentlig er hjernevasket av å lese for mye Donald som barn? :sukk:

Ikke fortell meg at du setter plasteret i kryss??

You're seriously twisted, lady! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen i kvartalene rundt kinoene. Om du tenker på en litt finere med pene sjokolader og slikt, så synes jeg å huske at det ligger en i første etasje i Galleriet, i den delen som vender ut mot Torgallmenningen, men ikke mot torget.

Takk for informasjonen. Nei, jeg tenkte på en sånn med stort utvalg av smågodt for eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest NozMonster

jeg lurer på hvorfor rekene i lake er så innmari mye mindre enn de ferske? :klo:

de ser vel like ut når de blir fisket opp?

så har laken en krympende effekt da eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor så mange tar av toppen på hamburgerbrødet når de spiser burger på restaurant? De spiser alt annet, men legger igjen toppen av brødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor så mange tar av toppen på hamburgerbrødet når de spiser burger på restaurant? De spiser alt annet, men legger igjen toppen av brødet.

Det blir for mye brød for dem tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg lurer på hvorfor så mange tar av toppen på hamburgerbrødet når de spiser burger på restaurant? De spiser alt annet, men legger igjen toppen av brødet.

For å klare å gape over kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye brød for dem tenker jeg.

Hmm, ja. Syns bare det er så rart å se at det første folk gjør når de får servert hamburgeren er å ta av toppen.

For å klare å gape over kanskje?

Når man spiser med kniv og gaffel (som man gjerne gjør på restaurant) er jo ikke den problemstillingen aktuell. Man fordeler jo så mye på gaffelen som man klarer å ta inn i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hmm, ja. Syns bare det er så rart å se at det første folk gjør når de får servert hamburgeren er å ta av toppen.

Når man spiser med kniv og gaffel (som man gjerne gjør på restaurant) er jo ikke den problemstillingen aktuell. Man fordeler jo så mye på gaffelen som man klarer å ta inn i munnen.

Jeg tenkte på McDonalds, men ser jo nå at du har skrevet restaurant. Mener du at de ikke spiser "overdelen" i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på McDonalds, men ser jo nå at du har skrevet restaurant. Mener du at de ikke spiser "overdelen" i det hele tatt?

Jepp. Har jobbet som servitør i sommer og det er mange ganger jeg har sett kun toppen av et hamburgerbrød liggende igjen på tallerkenen. Kanskje ikke mange liker smaken av for mye hamburgerbrød? De spiser jo underdelen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jepp. Har jobbet som servitør i sommer og det er mange ganger jeg har sett kun toppen av et hamburgerbrød liggende igjen på tallerkenen. Kanskje ikke mange liker smaken av for mye hamburgerbrød? De spiser jo underdelen :gjeiper:

Jeg synes toppen er best, med frø på. Nå har jeg aldri spist hamburger på restaurant, så jeg vet ikke hvordan hamburgerbrødene ser ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange folk som ikke tåler/ vil ha/liker smaken på sesamfrøene som er strødd på hamburger brød. Så da spiser de ikke toppen, fordi de enten er allergisk, eller ikke liker det.

Plaster setter man jo i kryss helt logisk, så man ikke skal få baktislusker inn på såret fra sidene, når det er en sånn lang remse med plaster som man klipper fra. Det sier jo seg selv.

Menneh.. Jeg lurer på en ting: Hvordan kan folk påstå at cup-cakes er godt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh.. Jeg lurer på en ting: Hvordan kan folk påstå at cup-cakes er godt??

Beror vel litt på om det er C-cup eller D-cup cakes, kankje? :gjeiper:

Jeg lurer på hvorfor så mange tar av toppen på hamburgerbrødet når de spiser burger på restaurant? De spiser alt annet, men legger igjen toppen av brødet.
Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke. Det er nemlig viktig med et variert kosthold.

Noen sparer sikkert lokket til de skal ut i sola og spille frisbee, eller skal til synagogen. :opplyser:

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beror vel litt på om det er C-cup eller D-cup cakes, kankje? :gjeiper:

Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke. Det er nemlig viktig med et variert kosthold.

Noen sparer sikkert lokket til de skal ut i sola og spille frisbee, eller skal til synagogen. :opplyser:

Eh, okey?

Men cupcakes som i muffins en baker selv, eller får fra bakeri er jo veldig godt! Liker en sjokoladekake f.eks, så liker en jo sjokolademuffins også som er laget på den ordentlige måten?

Men de ferdigkjøpte, små i butikken forstår jeg jo at ikke alle kan like.

Red: Og så merkelig siteringen ble?

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh, okey?

Men cupcakes som i muffins en baker selv, eller får fra bakeri er jo veldig godt! Liker en sjokoladekake f.eks, så liker en jo sjokolademuffins også som er laget på den ordentlige måten?

Men de ferdigkjøpte, små i butikken forstår jeg jo at ikke alle kan like.

Nei, det er jeg ikke enig i, altså.

Muffinser som er hjemmebakt er ikke det samme som sjokoladekaker.

Og muffinser fra bakeri med feks blåbær, eller sjokobiter, eller banan- det kan være godt. Åja, også de med jorbærsyltetøy. De er gode.

Men sånne cup-cakes er jo fulle med en aldeles grusom frosting på toppen.

Uansett om de kommer fra bakeri eller er hjemmelagd.

Sjokoladekaker, derimot, er som regel veldig godt. (Og gullerotkaker.)

Så jeg skjønner ikke at alle på død og liv skal servere de grusomme cup-cakes greiene...

Det er jo ikke godt! (Det ser for såvidt ikke godt ut heller.)

Endret av Maruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sparer sikkert lokket til de skal ut i sola og spille frisbee, eller skal til synagogen. :opplyser:

Jeg tror av en eller annen grunn at ham-burgerbrød, ikke er så populært i synagogen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh.. Jeg lurer på en ting: Hvordan kan folk påstå at cup-cakes er godt??

Det blir jo litt som å spørre hvordan folk kan påstå at kake smaker godt. Det kommer i utallige varianter, og kommer helt an på hvem som baker og hvem som spiser.

Jeg lurer på hva som er galt med ordet muffins, siden ingen bruker det lengre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt som å spørre hvordan folk kan påstå at kake smaker godt. Det kommer i utallige varianter, og kommer helt an på hvem som baker og hvem som spiser.

Jeg lurer på hva som er galt med ordet muffins, siden ingen bruker det lengre?

Muffins kan være sunne.De kan ha grovt mel i seg.Og solsikkekjerner og sånne ting. Det kan være mindre søtt og mer mettende. Mens en cup-cake utelukkende er en kake-dings av fint mel, der hele poenget er en umasse, søt frosting og dilldall på toppen. Det er forskjellen.

Endret av Maruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...