Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har og hatt sånn teip og min fysio hadde bare fargene rosa, blå og svart, så ble det rosa på meg siden de kom til å synes like mye alle 3. Litt farge spriter opp hverdagen vetu ;)

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Når de teiper seg under OL, hvorfor er teipen i så sterk farge? Hvorfor ikke ha en hudfarget så slipper de å lyse opp så mye?

min x-venninne er frisør og har betennesler i armer og skuldre til en hver tid, så hun går til en merkelig skrue av en dame med mystiske krefter, og etter behandlingstimen så får hun også slike knallfarget teip-saker, men hun får forskjellige farger etter hvordan type smerter hun har i hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi søvnen visker ut virkeligheten, og da smelter du sammen med lakenet. Hvordan trodde du egentlig spøkelsene ble laget? Lakenspøkelser er de som dør mens de sover. :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva som er grunnen til at de som drikker mye alkohol tåler det bedre.

Altså hvis 2 personer drikker 6 øl hver. Den ene drikker mye og ofte, den andre drikker nesten aldri. Hva er det som gjør at han første ikke blir mer enn brisen, mens han andre ligger i grøfta?

Får de to like høy promille, men den ene takler den bedre enn den andre, eller tar det fler enheter å nå opp til den samme promillen for han som drikker ofte kontra han som drikker sjelden?

Dette funderte jeg fælt på tidligere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det det samme hvis de drikker tre halvlitere vann hver? At den som er vant til å drikke øl blir mye fortere edru enn "avholdsvennen"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det det samme hvis de drikker tre halvlitere vann hver? At den som er vant til å drikke øl blir mye fortere edru enn "avholdsvennen"?

Ingen blir mer edru av å drikke vann :)

Du blir bare mindre dehydrert, og kan dermed føle deg bedre. Men alkoholen må kroppen bryte ned og skille ut, og det påvirkes ikke av vanninntak (eller kebab for den saks skyld).

Hvem som blir fortest edru av fyllefanten og en-gang-i-året-drankeren aner jeg ikke jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det finnes godteributikk i Bergen???

Det ligger noen i kvartalene rundt kinoene. Om du tenker på en litt finere med pene sjokolader og slikt, så synes jeg å huske at det ligger en i første etasje i Galleriet, i den delen som vender ut mot Torgallmenningen, men ikke mot torget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min x-venninne er frisør og har betennesler i armer og skuldre til en hver tid, så hun går til en merkelig skrue av en dame med mystiske krefter, og etter behandlingstimen så får hun også slike knallfarget teip-saker, men hun får forskjellige farger etter hvordan type smerter hun har i hvertfall..

Det jeg er mest interessert i, er om det faktisk hjelper?

En relatert ting, i donald husker jeg at folk på mystisk vis ble iført sånn plaster i kryss, etter at de hadde falt og slått seg, vært i slåsskamp osv. En ting er at plasteret aldri ble særlig vektlagt, man så vel bl.annet aldri at de satt på plasteret, men hvorfor i kryss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor man må ha mindre vann i eggekokeren jo flere egg man har...

Jo flere egg, jo mindre volum å varme opp inni eggekokeren.

Jeg lurer på hva som er grunnen til at de som drikker mye alkohol tåler det bedre.

Altså hvis 2 personer drikker 6 øl hver. Den ene drikker mye og ofte, den andre drikker nesten aldri. Hva er det som gjør at han første ikke blir mer enn brisen, mens han andre ligger i grøfta?

Får de to like høy promille, men den ene takler den bedre enn den andre, eller tar det fler enheter å nå opp til den samme promillen for han som drikker ofte kontra han som drikker sjelden?

Dette funderte jeg fælt på tidligere i dag!

Lik promille. Sett at de er noenlunde like store og har like mye blod.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relatert til siste posten til kråkefjas:

Kan man gi blod om man har promille? Altså gi blod med "nogo attåt"?

Jeg går utifra at man i virkeligheten rensker det opp på noe vis uansett, men, om man hadde gitt dette "alkisblodet" som blodoverføring, gitt at blodtyper er rett og alt det der, hadde mottakspersonen da blitt litt brisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om det funker eller ikke, men hvis det funker måtte isåfall det blodet som ble overført hatt en ganske så formidabel promille. Forutsatt at man ikke byttet ut alt blodet. En pose blod er jo bare noen prosent av den totale blodmengden i kroppen. Eks: Hvis en blodpose inneholder 5dl(har ikke peiling) tilsvarer det ca. 10% av den totale mengden blod. Hvis en ville oppnådd 1 i promille ville en etter min matematikk trengt 10promille i blodet man overførte.

Kanskje litt knotete formulert men dere skjønner nok hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Relatert til siste posten til kråkefjas:

Kan man gi blod om man har promille? Altså gi blod med "nogo attåt"?

Jeg går utifra at man i virkeligheten rensker det opp på noe vis uansett, men, om man hadde gitt dette "alkisblodet" som blodoverføring, gitt at blodtyper er rett og alt det der, hadde mottakspersonen da blitt litt brisen?

Det kan man. Blodet blir filtrert. Det er vel ikke akkurat slik at blodbanken vil tappe noen som er sørpefulle, men lettere animert er ingen hindring. Jeg ble tilkalt sent på natten en gang. Det hadde vært en alvorlig trafikkulykke, kjedekollisjon på E6 med mange skadede, noen med livstruende skader. De ble fraktet til forskjellige sykehus, blant annet til dit jeg bodde.

Jeg sa som sant var at jeg hadde drukket vin og var ikke aldeles edru. Spiller ingen rolle, hiv deg inn i en taxi og kom snarest, var beskjeden jeg fikk. Den natten gikk det etter samlebåndsprinsippet, raskt og effektivt. Det var ikke snakk om å ligge og hvile seg en stund. Så snart én var ferdig tappet, lød det værsågod neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke noe lurt å gi blod når man har drukket for egen helses del. Pga dehydrering, blodtrykk osv. Men det gjøres vel unntak i kriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest interessert i, er om det faktisk hjelper?

De lærde strides. Jeg synes det hjalp på knærne, for det støttet litt og stiver opp uten at jeg mistet bevegelsen. Men poenget med teipen er at den løfter huden litt opp fra musklene, slik at det blir mer blodgjennomstrømming og skader helse fortere.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...