Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi får jo rynker av bla sola og mørkhudede mennesker er jo utstyrt med naturlig beskyttelse, så jeg vil jo tro at denne beskyttelsen hjelper på rynker og. Du ser jo på skrukketrollene som tar solarium til de er bæsjebrune.

Tror jeg da.

Men mørkE har jo gjerne litt mer ehhh... fett eller kjøtt eller hva det nå er enn hvite mennesker. I ansiktet altså. Så hvite har liksom ikke noe å fylle opp huden med etterhvert, så da blir vi daske i trynet.

No offence til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sol Jenta

det er ikke mye tror jeg :ler:

jeg drev å rydda og luka i hagen min her om dagen og klipte ned ting og tang.

jeg kom desverre til skade å klippe en brunsnegle i 2 :grine: ( jeg som aldri dreper dyr!! )

da jeg så at jeg hadde klipt den i 2, så så jeg rett inn i den! Den var bare helt hvit inni!!

fra skinnet og inn mot midten... bare hvit! akkuatt som en crabstick...!

Hahaha, huffda! Det var derfor jeg lurte ser du. Husker fra jeg var liten når jeg syntes det var gøy å dele dem i to :( stakkars snegler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke mye tror jeg :ler:

jeg drev å rydda og luka i hagen min her om dagen og klipte ned ting og tang.

jeg kom desverre til skade å klippe en brunsnegle i 2 :grine: ( jeg som aldri dreper dyr!! )

da jeg så at jeg hadde klipt den i 2, så så jeg rett inn i den! Den var bare helt hvit inni!!

fra skinnet og inn mot midten... bare hvit! akkuatt som en crabstick...!

Har du gått tom for Nemaslug du også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos brunsnegler, så lurer jeg egentlig på hva som har skjedd med sneglene. Da jeg var liten var snegler små og hadde sneglehus på ryggen. Jeg kan ikke huske at det fantes noen sånne store ekle saker som man ser nå. Og det er mange år siden jeg har sett en snegle med sneglehus (ikke det at jeg pleier å krabbe rundt i buskaset og lete etter dem lenger heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunsneglene ble påvist i Norge i 1988(?). Før det hadde vi den svarte skogsneglen, som helst holdt seg som navnet tilsier; i skogen, og den gule hagesneglen. Gult hus, lys kropp, omtrent to cm skalldiameter.

Når brunsneglen så invaderte hagene, ble den gule hagesneglen presset litt ut. Den er på langt nær utrydningstruet, den har bare sunket i befolkning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henrix

Hvordan klarer folk å gå rundt i denne vinden med løst hår og fortsatt se fine ut på håret ? Hestehale har vært min venn i sommer :overrasket: (folk med langt hår, selvsagt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos brunsnegler, så lurer jeg egentlig på hva som har skjedd med sneglene. Da jeg var liten var snegler små og hadde sneglehus på ryggen. Jeg kan ikke huske at det fantes noen sånne store ekle saker som man ser nå. Og det er mange år siden jeg har sett en snegle med sneglehus (ikke det at jeg pleier å krabbe rundt i buskaset og lete etter dem lenger heller).

Jeg har hagen funn av brunsnegler, men også de med hus på, det er skikkelig mange av dem, så mulig de har flyttet her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsar me alltid kalte dei svarte for uvers-snegler og dei kvite for godvers-snegler ;) Ofte stemte det veldig bra; dei svarte kom gjerne fram når det vart dårleg ver :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsar me alltid kalte dei svarte for uvers-snegler og dei kvite for godvers-snegler ;) Ofte stemte det veldig bra; dei svarte kom gjerne fram når det vart dårleg ver :fnise:

Åh, det regneværsgreiene hadde jeg glemt! Og denne sommeren har det jo bare vært dårlig vær!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det med sånne snegler med hus på ryggen. Jeg finner de til stadighet på vei oppover huset, klatrer laaaaangt opp, slike av den gule typen med gult hus. Og jeg får helt vondt av dem når de står der i solsteken på varme sommerdager :( Og mange ganger har jeg tatt de ned og satt dem inni en busk (Merk, dette gjelder IKKE brunsnegler! :ler: )

Lurer veldig på hvorfor de gjør det? Det tar ikke lange tiden så er de på vei opp igjen (trenger jo ikke være de samme, men kan nesten virke som om det er rene folke sneglevandringen mot taket av og til :klo:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer en flått å gå når den er helt full? Da er den jo bare en stor kule og kan umulig rekke ned med beina.

Ligger den bare der til den er sulten igjen og kan finne seg et nytt sted å suge blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Jeg lurer på hvorfor hester står veldig nær hverandre på motsatt side. At den ene hesten har ansiktet nær rumpa på den andre. De bare..står der jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor hester står veldig nær hverandre på motsatt side. At den ene hesten har ansiktet nær rumpa på den andre. De bare..står der jo..

Vanligvis står de sånn for å bekjempe fluer, ved å "slå" halen i ansiktet på den andre hesten. Men uten haleføring så vet jeg ikke. Kanskje de passer på hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis står de sånn for å bekjempe fluer, ved å "slå" halen i ansiktet på den andre hesten. Men uten haleføring så vet jeg ikke. Kanskje de passer på hverandre?

Jeg tror det er en "kosestilling". når de står på den måten kan de hvile hodet på hverandres rygg og være nær en annen. Trygghet og kos er ihvertfall min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hvorfor noen katter ikke vil kose jeg.?

Jeg tror de fleste tamkatter koser med eierene sine mer eller mindre. Noen er ekstremt kosete, på grensen til det plagsomme, mens andre nøyer seg med en kjapp kos til matmor/far.

Noen katter vil ikke kose med fremmede. Er det de du mener? Min forrige katt var veldig skeptisk, men veldig kosete med meg. Veldig få fikk klappe han inntil han ble kjent med de. Tror noen plaget han en gang.

Den jeg har nå skal sitte på fanget til alle som kommer så lenge de er i huset og ikke ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg tror det er en "kosestilling". når de står på den måten kan de hvile hodet på hverandres rygg og være nær en annen. Trygghet og kos er ihvertfall min teori.

wub.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville ikke mobilen sitere, men katten vår vil bare kose med fremmede og oss en gang iblant. Oppfølgingspørsmål : hvorfor forandrer noen katter seg så drastisk ? Er det i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer en flått å gå når den er helt full? Da er den jo bare en stor kule og kan umulig rekke ned med beina.

Ligger den bare der til den er sulten igjen og kan finne seg et nytt sted å suge blod?

Men den er jo en kule med ben. Alle bena er jo på samme side av kula. *grøss* Ekle vesner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...