Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har denne tråden blitt borte fra Mine Innlegg??

Webmaster prøver å skjule sannheten for oss. Det er en konspirasjon! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du ikke har skrevet i den på en stund, og at innstillingene dine gjør at du bare får opp trådene du har skrevet i i de siste 4 månedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være seriøs et sekund, så er det ikke alltid bakteriene i seg selv som er det største problemet med bedervet mat etc., men avfallsstoffer; bakteriebæsj, om du vil; som gjør maten giftig.

Hvis maten blir varmebehandlet, drepes bakteriene. Drepes alle, er det ingenting som forutsetter at de skal komme hurtigere tilbake. Men toxiske stoffer de etterlot seg før massakren, kommer i tillegg til hva ferske basselusker driter, så matsunnheten starter ikke på null etter kokings. :opplyser:

Takk for svar! Jeg hadde ikke satt opp et tilsvarende måltid på middagsplanleggeren min i utgangspunktet anyway, men jeg driver og koker smokker og flasker for tida, og lurte derfor på hvor rent noe egentlig kan bli.

Ingen kokt avføringssmoothie på meg, altså. :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Hvorfor har denne tråden blitt borte fra Mine Innlegg??

kanskje tråden var furt på deg fordi det er så lenge siden du har lurt på noe rart!? :vetikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Oboyen skjult av et lag folie, når vi løfter på lokket? Har produsenten noe å dølje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har lurt på, er hvorfor liker fks katter så godt å bli klødd? Det er jo det beste noen katter veit om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å bevare kvaliteten på sjokoladepulveret og unngå at det blir fuktig :)

Sannsynligvis også derfor man har oppi sånne "tørkeposer" i alt mulig av ting. Ikke så vanlig i matvarer kanskje, men i esker med elektronikk er det mye brukt av en eller annen grunn. Oppi kassen til den nye microbølgeovnen min var det ett par slike. WTF? Pakker de ned sakene i regntiden, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har lurt på, er hvorfor liker fks katter så godt å bli klødd? Det er jo det beste noen katter veit om!

Det er en teori om at huskatter har evolvert seg fra villkatter som sannsynligvis ikke malte på samme måte som de gjør i dag, nettopp fordi de blir tatt vare på og kost med når de maler både på inn og utpust.

Ved å male på den måten, sikrer de seg stell og mat. At de liker å bli klødd og kost med kan ha en sammenheng med duftkjertlene de har. Det er to på hver sin side av hodet, på kinnene, to på hver sin side langs kroppen og også to helt bakerst ved halen. Hver gang katten stryker kroppen langs beina dine sier den egentlig "Du lukter ikke nok av meg, jeg må gjøre sånn at du lukter meg igjen"

Sannsynligvis også derfor man har oppi sånne "tørkeposer" i alt mulig av ting. Ikke så vanlig i matvarer kanskje, men i esker med elektronikk er det mye brukt av en eller annen grunn. Oppi kassen til den nye microbølgeovnen min var det ett par slike. WTF? Pakker de ned sakene i regntiden, eller?

Hehe, ja, sånne "møllkuler". De blir lagt oppi alle ting som MÅ holdes tørre, som enkelte ristyper, noen klær, en del elektriske artikler og sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hvorfor er Oboyen skjult av et lag folie, når vi løfter på lokket? Har produsenten noe å dølje?

i tillegg til de svarene som har kommet her:

det er jo også for å forseglingens skyld! om folien ikke hadde vært der, så hadde det vært rimlig lett å putte gift og diverse andre ting oppi!

Lokket går jo rimlig lett opp, og hvis man mister hele greia i gulvet i butikken, så er det ingen krise- takket være folien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

en ting jeg har lurt på i det siste er:

får mørkhudede mennesker senere rynker enn de lyse??

jeg har gjort litt undersøkelser av det selv i det siste, og sett litt ekstra godt etter.. jeg har ofte sett en lys og en litt mørkere enn lysebrun person sitte ved siden av hverandre.

Litt mørkere enn lysebrune kvinner har jo ikke rynker i 40 årene, men man ser på 40 år gamle lyse kvinner at de har levd en stund!

er det fler som har lagt merke til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at huden til de som har brun hudfarge SER mye finere og renere ut, men at det bare ser slik ut på grunn av hudfargen.

Jeg tror man lettere ser rynker, kviser osv på lys hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

en ting jeg har lurt på i det siste er:

får mørkhudede mennesker senere rynker enn de lyse??

jeg har gjort litt undersøkelser av det selv i det siste, og sett litt ekstra godt etter.. jeg har ofte sett en lys og en litt mørkere enn lysebrun person sitte ved siden av hverandre.

Litt mørkere enn lysebrune kvinner har jo ikke rynker i 40 årene, men man ser på 40 år gamle lyse kvinner at de har levd en stund!

er det fler som har lagt merke til det?

De har mere melanin i huden, i tillegg så synes ikke linjer og aldringstegn like godt på mørk hud som på hvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

De har mere melanin i huden, i tillegg så synes ikke linjer og aldringstegn like godt på mørk hud som på hvit :)

Jeg mener at huden til de som har brun hudfarge SER mye finere og renere ut, men at det bare ser slik ut på grunn av hudfargen.

Jeg tror man lettere ser rynker, kviser osv på lys hud.

tusen takk for så raske svar :)

jeg har enda litt vondt for å tro at det er vanskligere å se linjer og rynker på mørkhudede. for det er ikke mange hakk mørkere enn oss de er før de har en finere hud enn mange av de hvite synes jeg...

jeg kom en ting akkuratt nå- huden vår blir jo ofte eldret tidligere pga solen, og deres hud er jo skapt for å tåle mere sol!! ............ men det er kanskje det du mente med at de har mer melanin i huden? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hva er en snegle laget av? Hva inneholder de? Ser ut som fett!

det er ikke mye tror jeg :ler:

jeg drev å rydda og luka i hagen min her om dagen og klipte ned ting og tang.

jeg kom desverre til skade å klippe en brunsnegle i 2 :grine: ( jeg som aldri dreper dyr!! )

da jeg så at jeg hadde klipt den i 2, så så jeg rett inn i den! Den var bare helt hvit inni!!

fra skinnet og inn mot midten... bare hvit! akkuatt som en crabstick...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

FB-status fra nyss:

"Sing me a good-night lullaby, for now I need to rest.

And I will sleep my best.

Good night, my friend. Good-bye..."

Var denne litt....spesiell? Fikk litt rare vibber av den. Kommer fra en meget oppegående person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...