Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det får de sikkert dekket. Det er det mange som gjør i fagforeninger, advokatforeninger og slikt som man må være medlem i for å utføre yrket. Med det er en skattepliktig gode, så de som får det dekket skatter av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som lurte på om katter ble våtere om dem gikk eller løp:

Hehe :)

Jeg vet ikke om det gjelder katter da. ( regner med det :) )

Men jeg pleier å se på Muthbusters...og der beviste dem faktisk at hvis et menneske løp i regn så fikk det mere regn på seg en hvis det gikk i regn...

Det var en veldig logisk konklusjon...men husker ikke den nå ;)

Check it out!

:popcorn:

Endret av eplebanan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kevlarsjäl

Finnes det en slags "mal" man kan sette på neglen som man kan file rundt for å få runde negler? Litt som med øyebrynsmaler som man napper etter.

Jeg får aldri runde negler når jeg filer dem, skulle ønsket det fantes en dings som ga meg en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg aldri trøtt når det er leggetid, men kan sove hele formiddagen hvis jeg ikke har på alarm? Skulle jo tro kroppen tok hintet etter en del tidlige morgener? Er det en B-menneske-greie, eller er ikke A- og B-mennesker så forskjellige at det har noe å si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndteres det om en siamesisk tvilling har gjort noe straffbart og blir dømt til fengselsstraff? Eller om en siamesisk tvilling har innreiseforbud til et land, mens den andre ikke har det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ glad for at du ikke skrev det der før jeg skulle legge meg i går. Jeg hadde ikke fått sove fordi jeg hadde begynt å tenke på de siamesiske tvillingene :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor klør hår? Altså ikke håret på hodet,det klør ikke men når det blir klippet,da klør det. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndteres det om en siamesisk tvilling har gjort noe straffbart og blir dømt til fengselsstraff? Eller om en siamesisk tvilling har innreiseforbud til et land, mens den andre ikke har det?

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2010/01/if_a_siamese_twin_commits_murder_does_his_brother_get_punished_too.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor klør hår? Altså ikke håret på hodet,det klør ikke men når det blir klippet,da klør det. hmm

Hvorfor sier folk klør (kiler), når de mener stikker? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når to personer har fjernet muligheten til å legge dem til som venn på Facebook, hvordan får de lagt til hverandre i vennelistene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg aldri trøtt når det er leggetid, men kan sove hele formiddagen hvis jeg ikke har på alarm? Skulle jo tro kroppen tok hintet etter en del tidlige morgener? Er det en B-menneske-greie, eller er ikke A- og B-mennesker så forskjellige at det har noe å si?

Kanskje dette kan være no?

http://no.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8gnrytmeforstyrrelse#Forsinket_s.C3.B8vnfasesyndrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man i teorien spise avføring hvis den er kokt, uten å bli syk?

Og hvis man koker noe med mye bakterier, slik at det blir sterilt, kommer feks e-coli-bakteriene tilbake, hvis de var der ifra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Føles*

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet, vil bare si at det heter ikke "føles ut", bare "føles".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, lutetium! Men jeg tror ikke det er det, for det står at man utvikler det tidligere i livet enn jeg har gjort. Det har bare vært et problem de siste åra, så kanskje det bare har med det at jeg var utbrent å gjøre... Men det virker som det er flere enn meg som sliter med det samme, uten at de har hatt det sånn i tenårene... Nei, ikke vet jeg. Takk for forsøket, i alle fall! Snill, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor føler stikking ut som kløing ? ..
Aner ikke? Kan det være at gubben er noen nummer for liten? :lur:

Kan man i teorien spise avføring hvis den er kokt, uten å bli syk?
Nei. Hvis du koker det, kan du ikke spise det. Da må du eventuelt drikke det... :opplyser:

Velbekomme, forresten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis du koker det, kan du ikke spise det. Da må du eventuelt drikke det... :opplyser:

Velbekomme, forresten...

Haha, takk for det! Avføring var bare et eksempel, ettersom det sikkert er det mest skitne som finnes. Mer generelt formulert så lurer jeg på om en matvare/gjenstand blir spiselig etter at den er kokt, uansett hvor full av bakterier den var i utgangspunktet? Og vil den raskt gå tilbake til å bli full av de samme bakteriene som den hadde før den ble kokt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være seriøs et sekund, så er det ikke alltid bakteriene i seg selv som er det største problemet med bedervet mat etc., men avfallsstoffer; bakteriebæsj, om du vil; som gjør maten giftig.

Hvis maten blir varmebehandlet, drepes bakteriene. Drepes alle, er det ingenting som forutsetter at de skal komme hurtigere tilbake. Men toxiske stoffer de etterlot seg før massakren, kommer i tillegg til hva ferske basselusker driter, så matsunnheten starter ikke på null etter kokings. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...