Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og gubben diskuterte dette i sta da pus løp fra naboen og til oss i regnet. :ler:

Han mener at pus burde ha gått bort, for da ville han blitt mindre våt. For når han løper vil vannet treffe både på forsiden og ryggen hans, men hvis han går så vil vannet kun treffe ryggen hans.

Jeg mener at pus skal løpe, for da ville han kommet seg fra naboen og inn fortere, og ville derfor blitt mindre våt. Det regner like mye uansett hvor fort han går/løper, og jo fortere han er under tak jo mindre våt blir han.

Hvem har rett? :fnise:

Du har rett. Jo saktere han går, jo lenger er han ute i regnet, dess mer regndråper rekker å treffe pelsen. Dette har du, jeg, katten din og katten min skjønt, men ikke samboeren din. Gni det inn du!

Endret av Capricorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvorfor jeg ikke ser skriverfeil før etter jeg har trykket på post-knappen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Du har rett. Jo saktere han går, jo lenger er han ute i regnet, dess mer regndråper rekker å treffe pelsen. Dette har du, jeg, katten din og katten min skjønt, men ikke samboeren din. Gni det inn du!

Det jeg også mener, men han stae jævelen står jo på sitt, og jeg blir forbaska irritert :ler: Virker jo ulogisk at det er best å gå sakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg lurer på om det er bare hunden min som ikke kan slikke seg rundt munnen, eller om det gjelder alle hunder?

Altså, han kan bare slikke oppover mot nesa. Men hvis han for eksempel får noe mat som blir liggende på underleppa så kan han ikke slikke der.

Er det en mopsegreie? Eller kan ingen hunder det?

Håper dere skjønner hva jeg mener :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det er en mopsegreie :jepp:

Ja, jeg tenkte kanskje det. Veldig irriterende når jeg lar han f.eks slikke lokket på yoghurten, og så får han det over hele ansiktet og ikke klarer å slikke det bort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor mange fler saker avisene kan få ut av Solskjær-greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg og gubben diskuterte dette i sta da pus løp fra naboen og til oss i regnet. :ler:

Han mener at pus burde ha gått bort, for da ville han blitt mindre våt. For når han løper vil vannet treffe både på forsiden og ryggen hans, men hvis han går så vil vannet kun treffe ryggen hans.

Jeg mener at pus skal løpe, for da ville han kommet seg fra naboen og inn fortere, og ville derfor blitt mindre våt. Det regner like mye uansett hvor fort han går/løper, og jo fortere han er under tak jo mindre våt blir han.

Hvem har rett? :fnise:

Det er faktisk en mythbusters episode ang det :-) husker ikke helt hva de kom frem til men det kan sikkert googles eller noe :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I talkshow hvor temaet er "kjærester som mishandler" hvordan får de den som mishandler til å stille på TV?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at noen frø i galiamelonen har klart å vokse ut fra frøklyngen og lager en liten frøklynge for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange fler saker avisene kan få ut av Solskjær-greia!

Men det er jo så speeeeeeennende!

.......... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

I talkshow hvor temaet er "kjærester som mishandler" hvordan får de den som mishandler til å stille på TV?

Jeg har lurt på det samme når det gjelder progerammet "pinlige sykdommer", der folk hele tiden sier at problemet deres er for flaut til å gå til legen med. Skjønner ikke helt hva de gjør på tv..

Har ikke noe svar til deg dessverre. Kanskje de betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme når det gjelder progerammet "pinlige sykdommer", der folk hele tiden sier at problemet deres er for flaut til å gå til legen med. Skjønner ikke helt hva de gjør på tv..

Har ikke noe svar til deg dessverre. Kanskje de betaler.

Kanskje de vil prøve å snu holdninger, eller gjøre temaene mindre "tabu"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk en mythbusters episode ang det :-) husker ikke helt hva de kom frem til men det kan sikkert googles eller noe :-)

De kom frem til at man ble mindre våt av å gå fordi det bare ble vått på skuldrene, men så gjorde de dette eksperimentet i en hall med "kontrollert regn" så jeg synes ikke det teller.

Løper eller går du i pisseregn blir du våt uansett, men om du løper er du i pisseregnet i kortere tid og blir dermed utsatt for vann over kortere tid = mindre våt.

Tenk på hvor mye lenger tid det tar å gå hjem i fem minutter enn det tar å sykle hjem på to minutter. Hvor mye våtere blir man ikke av å være fem minutter i regnet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I talkshow hvor temaet er "kjærester som mishandler" hvordan får de den som mishandler til å stille på TV?

I noen tilfeller blir de ikke fortalt hva programmet egentlig skal handle om, før de faktisk sitter der. Vet ikke om det gjelder alle slike programmer, men leste et intervju en gang med en som var veldig overvektig som hadde blitt lurt med til å stille opp på noe av typen "Venninnen min er alt for stygg og feit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jorden faktisk ligger med nord opp i univers-perspektiv, eller om vi kanskje ligger med sør opp, eller på siden, eller om det ikke finnes noen opp eller ned i univers-perspektiv? Jeg så et australsk verdenskart og fikk hele min verdensoppfatning snudd på hodet, bokstavelig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om jorden faktisk ligger med nord opp i univers-perspektiv, eller om vi kanskje ligger med sør opp, eller på siden, eller om det ikke finnes noen opp eller ned i univers-perspektiv? Jeg så et australsk verdenskart og fikk hele min verdensoppfatning snudd på hodet, bokstavelig talt!

Nå er vel de karta bare tullekart egentlig. Up-side-dawn-maps er jo en kjent souvenir, men kule er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel de karta bare tullekart egentlig. Up-side-dawn-maps er jo en kjent souvenir, men kule er de.

Men har vår fremstilling av at nord er opp noen rot i den store sammenhengen? Altså, finnes det noe opp og ned i universet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I talkshow hvor temaet er "kjærester som mishandler" hvordan får de den som mishandler til å stille på TV?

Noen tror kanskje de kan lyve og bløffe så folk tror på dem i stedet for "kjæresten" deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må Jens Stoltenberg betale medlemskontigent i Arbeiderpartiet? Eller Erna Solberg i Høyre, for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...