Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aha, er det det som skjer. Det kan jo ikke være helt bra? Blir som en slags mini-narkolepsi-medisin? Gjør det at kroppen produserer mindre dopamin selv?

Næh! Koffein er en pysedrikk som stort sett bare er sunn, for mennesker. For hunder kan det være farlig, dog. For insekter er det rett og slett en gift. Så vi drikker dermed ett slags økologisk plantevernmiddel.

Ok, det siste der høres ikke akkurat sunt ut, på trykk. Men det er sunt, jeg lover! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slowpoke

Koffein er ett sentralstimulerende stoff som øker nivået av dopamin i hjernen. Dette gjør deg mer våken.

*snip*

Jeg blir ikke høy eller våken av kaffe, jeg blir der i mot veldig trett av det, hvorfor blir jeg det da? :klo: Kan nevne at jeg også blir veldig dårlig i magen og får vondt i hode av det etter bare en liten kopp.

Ellers lurer jeg på hvorfor blomster lukker seg når det ikke er sol? Tåler de ikke at det er skygge eller overskyet? I såffal vil jeg også bli en blomst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om hvorfor **** er så myke og kjennes ut som pels når det vokser på trær, men så har jeg heelt glemt hva det heter :sjenert: Så da lurer jeg på det også. Dere vet, de myke greiene som vokser på trær om våren. Jeg har lyst til å si lusekatter, men det er vel helt feil. Help me out?

Fitter eller pikker? Uansett, de vokser ikke på trær! Det er det bare trekuker som gjør :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Fitter eller pikker? Uansett, de vokser ikke på trær! Det er det bare trekuker som gjør :opplyser:

De er i hvert fall myke. Sistnevnte kan bli hard rett som det er :lur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen uforklarlige opplevelser rett som det er. Når jeg har lagt meg og er i ferd med å sovne, kommer jeg ofte i en slags mellomtilstand. Kroppen er helt avslappet, mens jeg får en bølgende (vet ingen bedre beskrivelse) fornemmelse i hodet, mellom søvn og våken tilstand. Samtidig begynner sengen å riste svakt, det vil si den gjør jo ikke det, men det føles slik. Så sovner jeg. Jeg merker selvfølgelig ikke at jeg gjør det.

I denne mellomtilstanden hender det også at jeg "faller". Da er jeg plutselig lys våken igjen.

Du Lutetium som har greie på så mye, har du en forklaring på dette? :)

Om man övar tillräckligt mycket så kan man i detta tillståndet kontrollera sina drömmar. Det hade varit jätte häftigt!! Det finns vissa tester man kan göra för att kolla att man verkligrn drömmer (det känns ju helt verkligt), tex kolla på en DIGITAL klocka. I en dröm ska det inte vara möjligt.. :) Kommer inte ihåg vad det heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh! Koffein er en pysedrikk som stort sett bare er sunn, for mennesker. For hunder kan det være farlig, dog. For insekter er det rett og slett en gift. Så vi drikker dermed ett slags økologisk plantevernmiddel.

Ok, det siste der høres ikke akkurat sunt ut, på trykk. Men det er sunt, jeg lover! :opplyser:

:skratte: Det skal jeg si neste gang. "Jeg skal bare ta meg en kopp økologisk plantevernmiddel". :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke høy eller våken av kaffe, jeg blir der i mot veldig trett av det, hvorfor blir jeg det da? :klo:

Det blir du på "nedturen", da virkningen går ut. Du får med andre ord tilbake bakgrunnstilstanden, som sannsynligvis er at du ikke er helt uthvilt.

Kan nevne at jeg også blir veldig dårlig i magen og får vondt i hode av det etter bare en liten kopp.

Garvesyren i kaffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers lurer jeg på hvorfor blomster lukker seg når det ikke er sol? Tåler de ikke at det er skygge eller overskyet? I såffal vil jeg også bli en blomst :fnise:

Er det ikke sånn at blomstene er åpne når sola er ute for å trekke til seg næring fra solstrålene? Så lukker de seg når den går bort, på samme måte som vi mennesker lukker munnen etter vi har spist. Jeg troor det er noe sånt noe hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis innleggXaphan skrev 16 mai 2012 - 01:03:

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om hvorfor **** er så myke og kjennes ut som pels når det vokser på trær, men så har jeg heelt glemt hva det heter :sjenert: Så da lurer jeg på det også. Dere vet, de myke greiene som vokser på trær om våren. Jeg har lyst til å si lusekatter, men det er vel helt feil. Help me out?

Fitter eller pikker? Uansett, de vokser ikke på trær! Det er det bare trekuker som gjør :opplyser:

Gåselabber?

Tror det er det jeg pleier å kalle dem, selv det høres rart ut..hehe

:popcorn:

Endret av eplebanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Det blir du på "nedturen", da virkningen går ut. Du får med andre ord tilbake bakgrunnstilstanden, som sannsynligvis er at du ikke er helt uthvilt.

Garvesyren i kaffen?

Men, funker kaffen veldig fort på meg da? For jeg blir trett ganske kjappt etter at jeg har drukket kaffe, ikke en stund etter når det ville vert logisk at det var en "nedtur".

Er det ikke sånn at blomstene er åpne når sola er ute for å trekke til seg næring fra solstrålene? Så lukker de seg når den går bort, på samme måte som vi mennesker lukker munnen etter vi har spist. Jeg troor det er noe sånt noe hvertfall.

Hmm, da er det ikke rart at de dør like fort som de kommer, her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke :P

Jeg lurer på hvorfor gjesping smitter??

Det stammer kanskje fra da vi levde i grupper?

Hvis en gjesper så følger de andre etter.

Når man gjesper så får man litt ekstra osygen til hjernen, og blir derfor litt "kvikkere".

Tilfelle det er fare på færde, slik at vi kan "fight or flight" litt bedre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen jenter mellom 16-30 år tror det er fint med hår som er så bleket at det er grått? Denne typen jente har gjerne også tegnede bryn, edderkoppvipper fra 10 strøk billig mascara og 5 lag orange foundation, ,dekkstiftnude leppestift og tidlige rynker fra solarium 5 ganger i uka.

Noen?

Jeg aner ikke, men det er mer enn en av dem som handler på jobben min, og jeg flirer like jævlig innvendig hver gang de kommer innom.

Det stammer kanskje fra da vi levde i grupper?

Hvis en gjesper så følger de andre etter.

Når man gjesper så får man litt ekstra osygen til hjernen, og blir derfor litt "kvikkere".

Tilfelle det er fare på færde, slik at vi kan "fight or flight" litt bedre..?

Gjesping er en måte å synkronisere en gruppe på, bare se på de ville undulatflokkene i Australia (søteste gjesp EVER) eller andre sosiale flokkdyr.

Kattegjesper og undulatgjesper smitter også over på mennesker, og noen ganger motsatt. (førstehåndserfaring)

Men gjesper man når man er alene uten at man er spesielt trøtt, vet ikke forskerne helt enda hvorfor vi gjesper. Oksygenteorien passer visstnok bare inn når vi er trøtte, enten før vi legger oss, eller når vi har stått opp "for tidlig". Men hva vet jeg :P

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjesping er et nonverbalt språk.

Se på hunder, hvis de stresser seg opp vil de begynne å gjespe. Dette for å dempe seg selv og/eller andre.

Vi mennesker kan også dempe hundene ved å gjespe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, så vet ikke om spørsmålet allerede har vært oppe, men - hvordan fraktes de svære heisekranene (de med kranfører i et lite hus på toppen) rundt, og hvordan monteres og demonteres de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på og! Jeg ser rett på en sånn utenfor jobbvinduet mitt. En dag var den plutselig bare der! :klo:

Får følge nøye med når de tar den vekk. Hvis den ikke bare plutselig er borte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest tråden, så vet ikke om spørsmålet allerede har vært oppe, men - hvordan fraktes de svære heisekranene (de med kranfører i et lite hus på toppen) rundt, og hvordan monteres og demonteres de?

Det lurer jeg på og! Jeg ser rett på en sånn utenfor jobbvinduet mitt. En dag var den plutselig bare der! :klo:

Får følge nøye med når de tar den vekk. Hvis den ikke bare plutselig er borte da..

Sannsynligvis står det her:

http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/tower-crane.htm

Howstuffworks.com er rene tråddödaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er BB krem?

Plutselig dukket det opp reklame på TV hvor de stort sett sier BB, BB, BB BB... Jeg skjønner ikke hva de B'ene står for jeg... :sjenert:

Hvorfor forklarer ikke reklamen hva det er, og hvorfor det er så fantastisk??

(ja, jeg vet jeg kan google - men da må jeg sikkert lese 500 ord før jeg skjønner hva det er. en setning her er enklere)

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB er noe tullekremgreier kostmetikkindustrien har funnet på som skal gjøre deg yngre og penere. Vi har fått den på jobben, og jeg lo hardt da jeg leste på baksiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Jeg og gubben diskuterte dette i sta da pus løp fra naboen og til oss i regnet. :ler:

Han mener at pus burde ha gått bort, for da ville han blitt mindre våt. For når han løper vil vannet treffe både på forsiden og ryggen hans, men hvis han går så vil vannet kun treffe ryggen hans.

Jeg mener at pus skal løpe, for da ville han kommet seg fra naboen og inn fortere, og ville derfor blitt mindre våt. Det regner like mye uansett hvor fort han går/løper, og jo fortere han er under tak jo mindre våt blir han.

Hvem har rett? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...