Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha! Nå er jeg nødt til å prøve :P

Da syns jeg du kan oppdatere oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om hvorfor **** er så myke og kjennes ut som pels når det vokser på trær, men så har jeg heelt glemt hva det heter :sjenert: Så da lurer jeg på det også. Dere vet, de myke greiene som vokser på trær om våren. Jeg har lyst til å si lusekatter, men det er vel helt feil. Help me out?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om hvorfor **** er så myke og kjennes ut som pels når det vokser på trær, men så har jeg heelt glemt hva det heter :sjenert: Så da lurer jeg på det også. Dere vet, de myke greiene som vokser på trær om våren. Jeg har lyst til å si lusekatter, men det er vel helt feil. Help me out?

Gåsunger?

http://4.bp.blogspot.com/_4INjbINg_rk/S7WllfLv6FI/AAAAAAAAC1U/ZqmxjyhBELM/s800/G%C3%A5sunger+IMG_3457.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg lurer og på hvorfor ***** er så myke. Men jeg tenker på noe annet enn Xaphan.

kosebamser? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, tusen takk! Jeg googla alt fra 'pusekatter' til 'labbetusser' og 'harelabber' uten å komme fram til det jeg var ute etter :gjeiper: visste det var noe rart noe.

Uansett da, jeg lurer på hva som er grunnen til at disse er så utrolig myke. De fleste spirer på trær er jo harde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen jenter mellom 16-30 år tror det er fint med hår som er så bleket at det er grått? Denne typen jente har gjerne også tegnede bryn, edderkoppvipper fra 10 strøk billig mascara og 5 lag orange foundation, ,dekkstiftnude leppestift og tidlige rynker fra solarium 5 ganger i uka.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen jenter mellom 16-30 år tror det er fint med hår som er så bleket at det er grått? Denne typen jente har gjerne også tegnede bryn, edderkoppvipper fra 10 strøk billig mascara og 5 lag orange foundation, ,dekkstiftnude leppestift og tidlige rynker fra solarium 5 ganger i uka.

Noen?

Fordi de har det mørkt på badet vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor noen jenter mellom 16-30 år tror det er fint med hår som er så bleket at det er grått? Denne typen jente har gjerne også tegnede bryn, edderkoppvipper fra 10 strøk billig mascara og 5 lag orange foundation, ,dekkstiftnude leppestift og tidlige rynker fra solarium 5 ganger i uka.

Noen?

som capricorn sier, dårlig lys på badet eller det jeg kaller dårlig selvtillit.Som er normalt for den aldersgruppen 14-25 år. Inkl noen i 30år alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir vi våkne av koffein? Hvordan funker det? Og hvorfor blir noen høye av en boks cola, mens andre drikker to kanner kaffe uten å merke noe? Jeg skjønner at det har med tilvenning å gjøre, men noen blir jo helt på en snurr av en colaboks hver. Eneste. Gang :bond:

(jeg skulle ønske jeg var en av dem ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

Hvorfor blir vi våkne av koffein? Hvordan funker det? Og hvorfor blir noen høye av en boks cola, mens andre drikker to kanner kaffe uten å merke noe? Jeg skjønner at det har med tilvenning å gjøre, men noen blir jo helt på en snurr av en colaboks hver. Eneste. Gang :bond:

(jeg skulle ønske jeg var en av dem ;) )

......og hvorfor blir så mange mer varsom for koffeinen med alderen?

kjenner fler som kunne drikke masse kaffe på kveldstid før, men jo eldre de blir, dess tidligere på dagen må de gi seg med kaffen. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir vi våkne av koffein? Hvordan funker det?

Koffein er ett sentralstimulerende stoff som øker nivået av dopamin i hjernen. Dette gjør deg mer våken.

Og hvorfor blir noen høye av en boks cola, mens andre drikker to kanner kaffe uten å merke noe? Jeg skjønner at det har med tilvenning å gjøre, men noen blir jo helt på en snurr av en colaboks hver. Eneste. Gang :bond:

(jeg skulle ønske jeg var en av dem ;) )

At man blir høy av cola, har nok endel også med sukkerinnhold og andre stoffer å gjøre. Innholdet av koffein i cola er relativt lavt sammenlignet med vanlig kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, tusen takk! Jeg googla alt fra 'pusekatter' til 'labbetusser' og 'harelabber' uten å komme fram til det jeg var ute etter :gjeiper: visste det var noe rart noe.

Uansett da, jeg lurer på hva som er grunnen til at disse er så utrolig myke. De fleste spirer på trær er jo harde.

Man kan også si kattelabber :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein er ett sentralstimulerende stoff som øker nivået av dopamin i hjernen. Dette gjør deg mer våken.

Aha, er det det som skjer. Det kan jo ikke være helt bra? Blir som en slags mini-narkolepsi-medisin? Gjør det at kroppen produserer mindre dopamin selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...