Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sylvester Stallone måtte stå på en krakk da han skulle kysse sin motspillerske. :opplyser:

Hadde det dreid seg om norske skuespillersker, måtte nok de fleste amerikanske mannlige skuespillerne brukt krakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Sylvester Stallone måtte stå på en krakk da han skulle kysse sin motspillerske. :opplyser:

Det må sikkert Tom Cruise også :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for god info :opplyser:

Jeg skal prøve en måneds tid, og så kommer jeg tilbake med resultatet.

Jeg lurer på hvordan forsøket ditt med å drikke fett for å få større pupper gikk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg lurer på hvordan forsøket ditt med å drikke fett for å få større pupper gikk! :fnise:

Heller dårlig :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe om Fjordlandmiddagene. De skal jo være helt tette, ikke sant, men hvordan har det seg da at det lukter middag for alle pengene når jeg løfter på lokket og skal åpne posene før spising? :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know. Hadde sett frem til en D-cup :trist:

Magen og lårene ble større da! :fnise:

Ja.. men når magen og lårene er fylt opp, begynner det å fylles lengre oppe også. Det stables oppover på en måte. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ja.. men når magen og lårene er fylt opp, begynner det å fylles lengre oppe også. Det stables oppover på en måte. :gjeiper:

Aha! Da er det bare å vente :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Jeg lurer litt på opprinnelsen av ord. Når man sier et ord som om man aldri har hørt det før så gir det jo som regel ingen menig. F.eks bukse. Det er jo ingeting som tilsier at det faktisk er ei bukse vi snakker om bare fordi det er ei bukse om man aldri har hørt ordet før. Det kunne like gjerne vært genser. Men sier man handlevogn så kan man jo tenke handle-ok vogn-ok. Men sier man bare vogn så sier det jo egentlig ingenting.

Så rart at ord bare er lyder og så gir vi dem mening. Egentlig ikke så rart men litt rart når man tenker på det slik. Om jeg prøver å finne opp et ord så blir det bare tull. Synes det er vanskelig å finne opp nye ord som høres ordentlige ut og ikke bare funnet opp på tull.

Og så tenker jeg litt på dette med farger. Om jeg oppfatter fargen rød så kaller jeg den rød. Men kanskje noen andre ser den slik jeg oppfatter fargen grønn men de kaller den selvfølgelig rød. wæææææææ.

Og så lurer jeg på om vi kan drømme lukter. Kan ikke komme på at jeg har drømt noe hvor jeg lukter på noe godt eller noe vondt.

Hmm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Jeg lurer litt på opprinnelsen av ord. Når man sier et ord som om man aldri har hørt det før så gir det jo som regel ingen menig. F.eks bukse. Det er jo ingeting som tilsier at det faktisk er ei bukse vi snakker om bare fordi det er ei bukse om man aldri har hørt ordet før. Det kunne like gjerne vært genser. Men sier man handlevogn så kan man jo tenke handle-ok vogn-ok. Men sier man bare vogn så sier det jo egentlig ingenting.

Så rart at ord bare er lyder og så gir vi dem mening. Egentlig ikke så rart men litt rart når man tenker på det slik. Om jeg prøver å finne opp et ord så blir det bare tull. Synes det er vanskelig å finne opp nye ord som høres ordentlige ut og ikke bare funnet opp på tull.

Og så tenker jeg litt på dette med farger. Om jeg oppfatter fargen rød så kaller jeg den rød. Men kanskje noen andre ser den slik jeg oppfatter fargen grønn men de kaller den selvfølgelig rød. wæææææææ.

Og så lurer jeg på om vi kan drømme lukter. Kan ikke komme på at jeg har drømt noe hvor jeg lukter på noe godt eller noe vondt.

Hmm.

:daane: Nå ga du meg også noe å tenke på :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på opprinnelsen av ord. Når man sier et ord som om man aldri har hørt det før så gir det jo som regel ingen menig. F.eks bukse. Det er jo ingeting som tilsier at det faktisk er ei bukse vi snakker om bare fordi det er ei bukse om man aldri har hørt ordet før. Det kunne like gjerne vært genser. Men sier man handlevogn så kan man jo tenke handle-ok vogn-ok. Men sier man bare vogn så sier det jo egentlig ingenting.

Så rart at ord bare er lyder og så gir vi dem mening. Egentlig ikke så rart men litt rart når man tenker på det slik. Om jeg prøver å finne opp et ord så blir det bare tull. Synes det er vanskelig å finne opp nye ord som høres ordentlige ut og ikke bare funnet opp på tull.

Og så tenker jeg litt på dette med farger. Om jeg oppfatter fargen rød så kaller jeg den rød. Men kanskje noen andre ser den slik jeg oppfatter fargen grønn men de kaller den selvfølgelig rød. wæææææææ.

Ord er sosialt konstruert og gir kun mening i en kontekst. Noen ord kan f.eks. bety ulike ting avhengig av konteksten det sies i.

Farger er også kulturelt betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor plastfolie sitter fast på noen glassflater/boller, men på andre så bare sklir den rundt uten å feste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor plastfolie sitter fast på noen glassflater/boller, men på andre så bare sklir den rundt uten å feste seg.

Fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! ikke fuktighet. jeg har en glassbolle som den aldri sitter på.

Har du prøvd å dra en fuktet finger rundt kanten, og ta på folie etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor plastfolien klistrer seg rett til andre glassoverflater som heller ikke er fuktige :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Sliter med det samme på den ene plastbollen min. Ender opp med å pakke inn hele bollen for å få det tett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme på den ene plastbollen min. Ender opp med å pakke inn hele bollen for å få det tett :fnise:

Jeg og. Og hver gang blir jeg skikkelig irritert, så jeg kjefter litt på bollen og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,

Try it.

men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor plastfolien klistrer seg rett til andre glassoverflater som heller ikke er fuktige :klo:

Tror det i bunn og grunn er snakk om en litt for ru overflate, til at folien binder skikkelig, på de "vanskelige" skålene. Litt vann imellom, vil "fylle opp" de rue flatene, og lage god binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...