Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma Mia! :daane: Kjenner jeg er glad det meste av klærne mine er billig.... Det som er dyrt vaskes for seg.

Da har jeg enda ett spørsmål: Vi har et problem med at våre store laken (synes best på de blå, men er på de hvite også) at de får sånne flekker som ser ut som vaskemiddel som er både gammelt og gnidd ut, grå gugge liksom. Vanskelig å forklare... Det fikses som regel med en ekstra runde i vaskemaskinen.

Fyller ikke maskinen full, har forsøkt redusere mengden tøy. Har samme problem med ulike maskiner.

Tips???

Sæd??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slowpoke

Jeg lurer veldig på hvorfor jeg har hatt noen voldsomme smerter i langefingeren innimellom i dag. Det kommer akkurat som lyn, er kjempe vondt, så forsvinner det igjen. Kanskje det er en "bivirkning" av senebetendelsen min, men den har vert ganske bra nå en god stund :vetikke:

Så lurer jeg på hvorfor jeg finner på å gjøre husarbeid på denne tiden av døgnet når jeg egentlig burde legge meg til å sove... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg enda ett spørsmål: Vi har et problem med at våre store laken (synes best på de blå, men er på de hvite også) at de får sånne flekker som ser ut som vaskemiddel som er både gammelt og gnidd ut, grå gugge liksom. Vanskelig å forklare... Det fikses som regel med en ekstra runde i vaskemaskinen.

Fyller ikke maskinen full, har forsøkt redusere mengden tøy. Har samme problem med ulike maskiner.

Tips???

Jeg vil tro du kanskje bruker for mye vaskepulver. Man trenger ofte ikke så mye pulver som det står på pakken. Prøv å reduser til halvparten og se om det blir rent og uten flekker da.

Et relatert spørsmål: Vi har litt dette problemet med oppvaskmaskinen. Ofte kommer ting ut med noe som ligner på sand på seg. Det er særlig inne kopper og glass, men noen ganger også på tallerkener. Sender dem en omgang til så blir det borte, men er jo veldig irriterende.

Jeg lurer på hva "eder" er. Som i uttrykket "eder og galle" :klo:

Jeg tror det betyr syre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ikke trykket advarsel mot å fise når en sitter foran vifteovn?

Fordi den er en veldig dårlig lighter? (Håper du ikke klarte å aktivere "afterburneren" på den? :fnise: )

Forøvrig må det være en av de minst gunstige stedene å lufte tarmen på, både varmen og luftstrømmen sprer vel drittlukta fort og effektivt til hele rommet? :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål om noe jeg lurer veldig på.

Hvis en kvinne med størrelse 36/37 i sko skriftet kjønn, hvordan finner hun sko når hun har blitt en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Jeg har et spørsmål om noe jeg lurer veldig på.

Hvis en kvinne med størrelse 36/37 i sko skriftet kjønn, hvordan finner hun sko når hun har blitt en mann?

I barneavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor folk ikke bruker blinklys og hvorfor de ikke skrur av langlysa når de ser det kommer folk gående!?

Skikkelig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kvinne med størrelse 36/37 i sko skriftet kjønn, hvordan finner hun sko når hun har blitt en mann?
Er bare å la tåneglene gro, det...

hvorfor de ikke skrur av langlysa når de ser det kommer folk gående!?

Skikkelig irriterende!

Fordi de ser lettere andre fotgjengere med langlysene på. Ikke smart å dimme ned og meie ned. Mange kler seg i ett med bakgrunnen, og en fotgjenger som blendes ser igjen etter få sekunder. Derfor er det mindre fare for fotgjengeren enn de bilisten ikke ser den tiden lyset eventuelt er dimmet.

På føreropplæringa var det nei til å dimme for fotturister langs veien. Forsøk å se bort, sånn at du ikke blendes, da. De behøver ikke å stirre inn i billampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg kjører bil selv og har ingen behov for å bruke langlysa i boligstrøk. Der er det plenty med lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er en fast fordeling mellom de ulike fargene i non-stop posene? Og hvordan vet man at man får nok av hver farge? Sitter noen og sjekker at det faktisk er en nok av alle fargene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjører bil selv og har ingen behov for å bruke langlysa i boligstrøk. Der er det plenty med lys.

Folk går jo tur i ikke-boligstrøk og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Slowpoke

Hvem slår på gatelysene `?

Er det en maskin eller et menneske som trykker på en knapp ?

Det har jeg lurt på siden jeg var liten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem slår på gatelysene `?

Er det en maskin eller et menneske som trykker på en knapp ?

Sensor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk går jo tur i ikke-boligstrøk og?

Ja det er greit nok. Men var ikke det jeg mente , selvom jeg vet jeg glemte å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det negativt å sammenligne noen med en gnu?

Type... " å ha et gnuaktig blikk..." eller noe slikt.

Hva er det med gnuen?

Er det fordi den stort sett bare sover og beiter på savannen? Ensformig = dum/dust

Jeg bare lurer på opphavet til utrykket..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...