Cid Skrevet 20. mars #7661 Skrevet 20. mars Cid skrev (På 4.7.2024 den 13.07): Når folk blir dømt til å betale sykt høye summer slik som med Matapour nå, hvordan får ofrene pengene sine da når vedkommende ikke har penger? Aldri forstått meg på dette Fortsatt nysgjerrig på dette
Nevian Skrevet torsdag kl 16:47 #7662 Skrevet torsdag kl 16:47 Hva er det egentlig meningen at jeg skal bruke "åpne døren"-knappen i heisen til? Den åpner seg jo så fort heisen er på plass, og vil jo ikke fungere før det uansett. At døra venter med å åpne er jo ikke en greie!
luxifine Skrevet torsdag kl 17:02 #7663 Skrevet torsdag kl 17:02 Nevian skrev (11 minutter siden): Hva er det egentlig meningen at jeg skal bruke "åpne døren"-knappen i heisen til? Den åpner seg jo så fort heisen er på plass, og vil jo ikke fungere før det uansett. At døra venter med å åpne er jo ikke en greie! Åpne døren knappen brukes om du er inn i heisen og ser at noen springer mot heisen for å prøve å rekke å bli med, men så lukker dørene seg automatisk. Da stopper du at dørene lukkes slik at vedkommende kan bli med. Noen heisen har veldig, veldig, veeeeeldig lang ventetid med dørene åpne. Tror dette gjelder steder med veldig høy trafikk (tenk storbyer, digre kjøpesentere i utlandet osv). Så bruker man knappen for å lukke dørene istedenfor å stå der og vente. Skjønner du forklaringen min?
Nevian Skrevet torsdag kl 17:27 #7664 Skrevet torsdag kl 17:27 luxifine skrev (14 minutter siden): Åpne døren knappen brukes om du er inn i heisen og ser at noen springer mot heisen for å prøve å rekke å bli med, men så lukker dørene seg automatisk. Da stopper du at dørene lukkes slik at vedkommende kan bli med. Noen heisen har veldig, veldig, veeeeeldig lang ventetid med dørene åpne. Tror dette gjelder steder med veldig høy trafikk (tenk storbyer, digre kjøpesentere i utlandet osv). Så bruker man knappen for å lukke dørene istedenfor å stå der og vente. Skjønner du forklaringen min? Lukke-knappen er grei - den bruker jeg så å si bestandig. Hvis jeg skal stoppe dørene stikker jeg vanligvis bare hånda i åpningen. Nordmenn er vel kanskje mer tilbøyelig til å trykke på lukke-knappen når de ser det kommer folk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå