Gjest Winza Skrevet 9. juli 2017 #7361 Del Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, Salka skrev: Jeg sier også putetrekk. Putevar høres bare rart ut i mine ører. Frottélaken tror jeg finnes på Kid. Garantert på Ullared, du får ta deg en tur dit og se om du treffer på Gunnel og Maritta. Ja Elsker frotte laken, er så deilige å ligge på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. juli 2017 #7362 Del Skrevet 9. juli 2017 På Ullared har de dessuten ikke putevar eller -trekk, men örngott! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 9. juli 2017 #7363 Del Skrevet 9. juli 2017 Örngott! For et kult ord! Jeg digger svensk! Kalsonger, brallor og kavaj har de også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 9. juli 2017 #7364 Del Skrevet 9. juli 2017 41 minutter siden, Salka skrev: Örngott! For et kult ord! Jeg digger svensk! Kalsonger, brallor og kavaj har de også! Og vykort, mys, fika og favoritten min: igelkott Var mange rare ord på svensk da jeg jobbet i svensk butikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. juli 2017 #7365 Del Skrevet 9. juli 2017 Hvordan klarer de som har stemmene til figurer i animasjonsfilmer og tegnefilmer å prate akkurat på likt med tegneseriefigurene? Dette gjelder de som for eksempel har de norske dubbete stemmene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. juli 2017 #7366 Del Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Mystix skrev: Hvordan klarer de som har stemmene til figurer i animasjonsfilmer og tegnefilmer å prate akkurat på likt med tegneseriefigurene? Dette gjelder de som for eksempel har de norske dubbete stemmene også. De originale stemmene sier faktisk sine setninger lenge før tegningene/animasjonen blir laget, de lager gjerne mange versjoner av samme setning sånn at animatørene har noe å bruke. Stemmeskuespillerne blir kanskje også filmet for at tegningene skal være basert på dem, noen ganger går de så langt at de får prikker og nær-kamera for "motion capture". Da blir alle rykninger og bevegelser i fjeset tatt med. Når en film blir oversatt til et annet språk, blir ting vanskeligere (ihvertfall i store Disney-filmer og lignende), for oversetteren kan ikke bare oversette rett frem, de må passe på at det de sier på f.eks. norsk må stemme med det de sier på engelsk. Det bør være en A i et ord om figuren åpner munnen helt og en M om munnen lukkes igjen og så godt som mulig for alle bokstavene innimellom. Hilsen en som liker å se bakgrunnsmateriale på dvd-er, blurays og YouTube. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 11. juli 2017 #7367 Del Skrevet 11. juli 2017 Hva er forskjellen på aktor og dommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. juli 2017 #7368 Del Skrevet 11. juli 2017 14 timer siden, Winza/Jacklost skrev: Hva er forskjellen på aktor og dommer? Aktor den offentlige anklageren fra staten. Dommeren er den som dømmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joes0211 Skrevet 11. juli 2017 #7369 Del Skrevet 11. juli 2017 Hvis liv oppstår av ingenting, slik som vi ser på vår egen planet. Er ikke sannsynligheten stor for at dette også skjer på andre planeter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. juli 2017 #7370 Del Skrevet 12. juli 2017 11 timer siden, joes0211 skrev: Hvis liv oppstår av ingenting, slik som vi ser på vår egen planet. Er ikke sannsynligheten stor for at dette også skjer på andre planeter? nei det kreves en rekke spesielle forhold for at liv skal kunne oppstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. juli 2017 #7371 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) ........ Endret 24. juli 2017 av Catalina Culès Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 24. juli 2017 #7372 Del Skrevet 24. juli 2017 På 12.7.2017 den 0.59, joes0211 skrev: Hvis liv oppstår av ingenting, slik som vi ser på vår egen planet. Er ikke sannsynligheten stor for at dette også skjer på andre planeter? Hva mener du? Det er mange planeter der ute som kan ha liv, som er i ferd med å kunne skape liv eller som har hatt liv men nå er "døde" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2017 #7373 Del Skrevet 25. juli 2017 Hvordan er det å se på 3D film når man er blind på det ene øyet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 25. juli 2017 #7374 Del Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, Blod skrev: Hvordan er det å se på 3D film når man er blind på det ene øyet? Det funker ikke. Det kommer vel an på teknologien, men jeg vil vel tro at det ene øyet vil se et vanlig 2D-bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 25. juli 2017 #7375 Del Skrevet 25. juli 2017 På 9.7.2017 den 12.47, sofie777 skrev: På Ullared har de dessuten ikke putevar eller -trekk, men örngott! Åh, det høres ut som godteri for ørner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2017 #7376 Del Skrevet 25. juli 2017 9 minutter siden, ekkoet skrev: Det funker ikke. Det kommer vel an på teknologien, men jeg vil vel tro at det ene øyet vil se et vanlig 2D-bilde. Men blir det ikke uklart da, som når vi ikke har tatt på 3D brillene enda, på kino? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 25. juli 2017 #7377 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, Blod skrev: Men blir det ikke uklart da, som når vi ikke har tatt på 3D brillene enda, på kino? Jeg kan ikke dette inngående, det er slik jeg har oppfattet at det virker. Men 3D-film er filmet på en slik måte at man bruker 2 kamera som står litt fra hverandre, slik at man får en dybde (slik vi får siden vi har 2 øyne som står litt fra hverandre). Det venstre øyet ditt vil slik være det venstre kameraet, det høyre vil være høyre. Bildet på skjermen består slik egentlig av 2 bilder. Brillene hjelper det slik at det venstre øyet ser det venstre kameraet og tilsvarende for høyre. Uten briller vil det være en uklar blanding. Er man blind på ene øyet så vil man kun kunne se filmen filmet fra det ene kameraet (når man har 3D-brillene på) Endret 25. juli 2017 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2017 #7378 Del Skrevet 25. juli 2017 30 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg kan ikke dette inngående, det er slik jeg har oppfattet at det virker. Men 3D-film er filmet på en slik måte at man bruker 2 kamera som står litt fra hverandre, slik at man får en dybde (slik vi får siden vi har 2 øyne som står litt fra hverandre). Det venstre øyet ditt vil slik være det venstre kameraet, det høyre vil være høyre. Bildet på skjermen består slik egentlig av 2 bilder. Brillene hjelper det slik at det venstre øyet ser det venstre kameraet og tilsvarende for høyre. Uten briller vil det være en uklar blanding. Er man blind på ene øyet så vil man kun kunne se filmen filmet fra det ene kameraet (når man har 3D-brillene på) Åå takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juli 2017 #7379 Del Skrevet 28. juli 2017 På 7/12/2017 den 0.59, joes0211 skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juli 2017 #7380 Del Skrevet 28. juli 2017 Ignorer feilsiteringen over, beklager for det. Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å gå og legge seg til en fornuftig tid når jeg vet jeg må stå tidlig opp i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå