Kvist Skrevet 21. november 2016 #7061 Del Skrevet 21. november 2016 Hvorfor høres ventemusikk i telefonen så rar ut. Jada, det er gjerne kjip musikk og det regner jeg har noe med pris å gjøre. Men hvorfor høres det så ujevnt ut? Både skurret-het og lydstyrke varierer, det er omtrent som å høre lyden av en utendørskonsert et stykke unna, der lyden delvis blåser mot deg og delvis andre veier. Noe skal man tenke på mens man hører på panfløytemusikk og venter på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 21. november 2016 #7062 Del Skrevet 21. november 2016 21 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Når jeg ser på katten min så begynner å male (eller murre som jeg kaller det). Lurer på om det betyr at han er glad i meg. Trenger ikke å røre han. Bare ser på han og smiler, så begynner han å murre. Murring, som du kaller det, er en vokalisering som kattene bruker nesten utelukkende i kombinasjon med mennesker. Det er sjelden katter maler til hverandre, og de gangene katten maler for seg selv gjør den det som regel fordi den er stresset, skadet eller syk. (stressmaling hos veterinær er veldig vanlig) Kattemaling har blitt forsket mye på og det er påvist at lyden ligger i et frekvensregister som kan hjelpe brukne bein å gro raskere. Men i kombinasjon med mennesket sitt, maler katten som en slags kjærlig hilsen eller som en måte å oppnå noe godt. Feks katter som begynner å male når du klapper dem, ønsker at du fortsetter. Katter som maler før du tar i dem, slik som din og min gjør, vil gjerne ha kos eller kontakt av noe slag, men de bruker også malingen som en "Hei, jeg er glad i deg. Det hadde ikke gjort meg noe om du hadde kost meg litt eller gitt meg noe godt akkurat nå." 1 time siden, Kvist skrev: Hvorfor høres ventemusikk i telefonen så rar ut. Jada, det er gjerne kjip musikk og det regner jeg har noe med pris å gjøre. Men hvorfor høres det så ujevnt ut? Både skurret-het og lydstyrke varierer, det er omtrent som å høre lyden av en utendørskonsert et stykke unna, der lyden delvis blåser mot deg og delvis andre veier. Noe skal man tenke på mens man hører på panfløytemusikk og venter på svar Fordi det kan være "støy på telefonlinjen". Med mobiltelefoner er jeg litt usikker på åssen det funker, om det er brudd på radio/telesignalene halvt sekund eller no. Men med gammeldagste telefonlinjer, kunne man få tilsvarende skurring, brudd, endring i lydstyrke hvis det var sterk vind og telefonkablene vaiet i vinden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 23. november 2016 #7063 Del Skrevet 23. november 2016 Hvor får man kjøpt en slik bok hvor man man samle mynter i, slike hvor man kan plassere myntene i boka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7064 Del Skrevet 23. november 2016 15 minutter siden, Jacklost XVI av KG skrev: Hvor får man kjøpt en slik bok hvor man man samle mynter i, slike hvor man kan plassere myntene i boka? Vet ikke. Kan du bruke slike brett i steden? Kanskje noen i dette forumet kan gi deg svaret? http://www.samlerforum.no/viewtopic.php?t=10701 Anonymkode: 481c7...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7065 Del Skrevet 23. november 2016 21 minutter siden, Jacklost XVI av KG skrev: Hvor får man kjøpt en slik bok hvor man man samle mynter i, slike hvor man kan plassere myntene i boka? Noen nevner her oppbevaring i kapsler, mens en annen nevner dette: " Det har vært mange diskusjoner om oppbevaring av mynt tidligere. Jeg tror vi konkluderte med at kombinasjonen Importa myntrammer i Hartberger album, var den vanligste måten å oppbevare på. Alle oppbevaringsmåter har fordeler og ulemper. Det tryggeste er å legge myntene i konvolutter av syrefri papir, men enn så upraktisk hvis man skal se på dem ofte? Jeg har oppbevart mine mynter på flere måter opp gjennom årene, men ender som regel opp med det "tradisjonelle" hartbergeralbumet. " http://www.samlerforum.no/viewtopic.php?f=6&t=3430 Anonymkode: 481c7...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 23. november 2016 #7066 Del Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen nevner her oppbevaring i kapsler, mens en annen nevner dette: " Det har vært mange diskusjoner om oppbevaring av mynt tidligere. Jeg tror vi konkluderte med at kombinasjonen Importa myntrammer i Hartberger album, var den vanligste måten å oppbevare på. Alle oppbevaringsmåter har fordeler og ulemper. Det tryggeste er å legge myntene i konvolutter av syrefri papir, men enn så upraktisk hvis man skal se på dem ofte? Jeg har oppbevart mine mynter på flere måter opp gjennom årene, men ender som regel opp med det "tradisjonelle" hartbergeralbumet. " http://www.samlerforum.no/viewtopic.php?f=6&t=3430 Anonymkode: 481c7...f75 Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7067 Del Skrevet 23. november 2016 8 minutter siden, Jacklost XVI av KG skrev: Tusen takk for svar Bare hyggelig Anonymkode: 481c7...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #7068 Del Skrevet 28. november 2016 Vinneren av Farmen, skal få en slags hytte som premie. Men de som skal gi vinneren denne hytten, har vel mange froskjellige "prospekt" å velge mellom. Kan vinneren av Farmen, selv velge mellom fleire forskjellige hytter. Eller må man ta en bestemt hytte, som hytte-produsenten har bestemt? Anonymkode: 5e7d7...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7069 Del Skrevet 1. desember 2016 Hvem oppfant skjeen ? Skje Skjeesen! Anonymkode: 0d2e2...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 1. desember 2016 #7070 Del Skrevet 1. desember 2016 Hva er forskjellen på lårfilet og kyllingfilet? Smaker de likedan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7071 Del Skrevet 1. desember 2016 3 minutter siden, Jacklost skrev: Hva er forskjellen på lårfilet og kyllingfilet? Smaker de likedan? Det er mer fett i lårfillet, som mange da synes gjør at det smaker mer. Anonymkode: 547b6...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 1. desember 2016 #7072 Del Skrevet 1. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mer fett i lårfillet, som mange da synes gjør at det smaker mer. Anonymkode: 547b6...7c6 Ah, kjøpte to 600g pakker med lårfilet med et uhell og så det først nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7073 Del Skrevet 1. desember 2016 1 minutt siden, Jacklost skrev: Ah, kjøpte to 600g pakker med lårfilet med et uhell og så det først nå Du kan bruke det på samme måte. Det er godt! Anonymkode: 547b6...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7074 Del Skrevet 1. desember 2016 Er @Pringle dame?! Anonymkode: 0561f...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. desember 2016 #7075 Del Skrevet 2. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er @Pringle dame?! Anonymkode: 0561f...bd5 Sist jeg sjekket - ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2016 #7076 Del Skrevet 5. desember 2016 Vet en katteforelder (eller andre dyr) at de møter ungene sine? Som i denne videoen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2016 #7077 Del Skrevet 8. desember 2016 Var inne på Zalando og for gøy klikket jeg inn på de største størrelsene i kjoler for kvinner. De største str de har er 3XL og 56. I noen av merkene så jeg at de kostet like mye som lignende kjoler i normale størrelser. Hvorfor det? Du bruker jo 5 ganger mer stoff til en kjole i 56/3XL enn de gjør til en kjole i str 32/XS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 8. desember 2016 #7078 Del Skrevet 8. desember 2016 10 minutter siden, Boomonster skrev: Var inne på Zalando og for gøy klikket jeg inn på de største størrelsene i kjoler for kvinner. De største str de har er 3XL og 56. I noen av merkene så jeg at de kostet like mye som lignende kjoler i normale størrelser. Hvorfor det? Du bruker jo 5 ganger mer stoff til en kjole i 56/3XL enn de gjør til en kjole i str 32/XS. Jeg som er den størrelsen er glad for at de selger til samme pris, da kan vi mange også få oss fine klær til en ok pris og ikke bli "straffet" på det området også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2016 #7079 Del Skrevet 8. desember 2016 16 minutter siden, sofie777 skrev: Jeg som er den størrelsen er glad for at de selger til samme pris, da kan vi mange også få oss fine klær til en ok pris og ikke bli "straffet" på det området også. Ja seff, men det er rart. Kjøper man 2 to iskremkuler koster det nesten dobbelt så mye. Rart det ikke er sånn når det gjelder klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. desember 2016 #7080 Del Skrevet 8. desember 2016 44 minutter siden, Boomonster skrev: Var inne på Zalando og for gøy klikket jeg inn på de største størrelsene i kjoler for kvinner. De største str de har er 3XL og 56. I noen av merkene så jeg at de kostet like mye som lignende kjoler i normale størrelser. Hvorfor det? Du bruker jo 5 ganger mer stoff til en kjole i 56/3XL enn de gjør til en kjole i str 32/XS. Det brukes mere stoff, men ikke 5 ganger så mye. Du ser det samme i barneklær, de koster det samme uansett størrelse. Noe av grunnen er at det er ikke så veldig mye mer jobb å sy en stor størrelse enn en liten, og noe av det er administrasjon. Det er mye lettere når alt har samme pris, f.eks. his noen vil bytte fra en størrelse til en annen. Det er ganske vanlig at man jevner ut priser, slik at noen ender opp med å sponse andre. I snitt så kommer man som regel ganske greit ut av det, og det oppleves som mer rettferdig for de fleste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå