Nevian Skrevet 11. juli 2015 #6001 Del Skrevet 11. juli 2015 De plukker ikke opp, de har ikke sjangs til å finne noe bæsj. Noe nabolaget her vitner sterkt om.Anonymous poster hash: 1d863...911 Det må jo virkelig se ille ut hvis det bor en del blinde i et nabolag! Post nummer 6 000 i tråden! Wohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6002 Del Skrevet 11. juli 2015 Hvordan blir man plukket ut som "kandidat" for mødrehjem, og kan man nekte, og hva skjer da? Noen melder fra til bv. Bv lager opplegg på en eller flere måter. Følger ikke mammaen bv sitt opplegg, må bv vurdere om de skal frata mammaen omsorgen. En mamma uten bolig, tidligere rusmisbruker, tidligere innlagt på psykiatrisk avdeling og fortsatt i kontakt med psykiatrienmange ulike grunner for at bv griper inn. Fastleger og jordmødre er pålagt å rapportere til bv dersom de vet eller har grunn til å tro at den gravide trenger hjelp med å ta seg av barnet når det blir født. Der ligger en lenke i den ene tråden, barnevernet fratatt meg barnet mitt, eller noe sånt, til .barnevernsdokumenter der mammaen er på mødrehjem. Den er verdt å lese. Anonymous poster hash: 1d863...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6003 Del Skrevet 11. juli 2015 Det må jo virkelig se ille ut hvis det bor en del blinde i et nabolag! Post nummer 6 000 i tråden! Wohoo! Så ikke at jeg fikk nr. 6000, gitt. Anonymous poster hash: 1d863...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. juli 2015 #6004 Del Skrevet 11. juli 2015 Noen melder fra til bv. Bv lager opplegg på en eller flere måter. Følger ikke mammaen bv sitt opplegg, må bv vurdere om de skal frata mammaen omsorgen. En mamma uten bolig, tidligere rusmisbruker, tidligere innlagt på psykiatrisk avdeling og fortsatt i kontakt med psykiatrienmange ulike grunner for at bv griper inn. Fastleger og jordmødre er pålagt å rapportere til bv dersom de vet eller har grunn til å tro at den gravide trenger hjelp med å ta seg av barnet når det blir født. Der ligger en lenke i den ene tråden, barnevernet fratatt meg barnet mitt, eller noe sånt, til .barnevernsdokumenter der mammaen er på mødrehjem. Den er verdt å lese.Anonymous poster hash: 1d863...911 Takk. Sårt tema som jeg heldigvis har vært skånet for personlig innsikt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6005 Del Skrevet 11. juli 2015 Takk. Sårt tema som jeg heldigvis har vært skånet for personlig innsikt i. Bare hyggelig. Et tema jeg leser mye om for å forstå, både barna og de voksne. Anonymous poster hash: 1d863...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 11. juli 2015 #6006 Del Skrevet 11. juli 2015 Hvordan blir man plukket ut som "kandidat" for mødrehjem, og kan man nekte, og hva skjer da? Jeg regner med at man enten får et annet tilbud eller så blir det satt igang et tvangstiltak. Resten skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har peiling, men hvis du vil/gidder så kan du lese på knut.com. Der er det bare historier fra f.eks foreldre da, men de skriver jo litt om hvorfor de ble tilbudt/satt på mødrehjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 11. juli 2015 #6007 Del Skrevet 11. juli 2015 Så ikke at jeg fikk nr. 6000, gitt.Anonymous poster hash: 1d863...911 Mens jeg kan slå meg på brystet med svar nummer 6000! Klinger ikke like bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6008 Del Skrevet 11. juli 2015 Mens jeg kan slå meg på brystet med svar nummer 6000! Klinger ikke like bra Helt greit det. Anonymous poster hash: 1d863...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. juli 2015 #6009 Del Skrevet 12. juli 2015 Godt spørsmål. Lurer også på hvordan de kan få med hunden overalt, som om blindehunder ikke gir plager for allergikere. Det samme har jeg lurt på. Blinde som bruker førerhund, kan jo ta med seg hunden over alt, på spisesteder, offentlige transportmidler, teater, kino osv. Hva om det sitter noen i nærheten som har sterk allergi mot hunder? Hvem må da flytte seg, den blinde med førerhund eller allergikeren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kovacs Skrevet 12. juli 2015 #6010 Del Skrevet 12. juli 2015 Det samme har jeg lurt på. Blinde som bruker førerhund, kan jo ta med seg hunden over alt, på spisesteder, offentlige transportmidler, teater, kino osv. Hva om det sitter noen i nærheten som har sterk allergi mot hunder? Hvem må da flytte seg, den blinde med førerhund eller allergikeren? Blindhet trumfer allergi ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. juli 2015 #6011 Del Skrevet 12. juli 2015 Blindhet trumfer allergi ! Ja, det ante meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. juli 2015 #6012 Del Skrevet 12. juli 2015 Blindhet trumfer allergi ! Ja, det ante meg. Meg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6013 Del Skrevet 12. juli 2015 Det samme har jeg lurt på. Blinde som bruker førerhund, kan jo ta med seg hunden over alt, på spisesteder, offentlige transportmidler, teater, kino osv. Hva om det sitter noen i nærheten som har sterk allergi mot hunder? Hvem må da flytte seg, den blinde med førerhund eller allergikeren? Her tråkker dere ut i et minefelt. Der er en blind på forumet som mener hun har fortrinnsrett til alt og går foran alle. Der har vært noen diskusjoner om og med henne. Anonymous poster hash: 1d863...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 12. juli 2015 #6014 Del Skrevet 12. juli 2015 Meg også Det finnes medisin mot allergi, det gjør det ikke for blindhet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 12. juli 2015 #6015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det samme har jeg lurt på. Blinde som bruker førerhund, kan jo ta med seg hunden over alt, på spisesteder, offentlige transportmidler, teater, kino osv. Hva om det sitter noen i nærheten som har sterk allergi mot hunder? Hvem må da flytte seg, den blinde med førerhund eller allergikeren? Hmmm, hva skal blinde personer på kino og teater å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6016 Del Skrevet 12. juli 2015 Det finnes medisin mot allergi, det gjør det ikke for blindhet. Medisin fjerner symptomene på allergi. Mange er faktisk og allergisk mot innhomds- og tilsetningsstoffene i allergimedisin. Å bli eksponert for den en allergiker er allergisk mot, selv med allergimedisin innabords, kan trigge allergien. Forøvrig, ikke en uventet kommentar, bassert på manglende kunnskap. Anonymous poster hash: 1d863...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. juli 2015 #6017 Del Skrevet 12. juli 2015 Du har rett , det var litt dårlige eksempler. Kanskje blinde kan ha utbytte av kino og teater likevel bare ved å høre? Jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 12. juli 2015 #6018 Del Skrevet 12. juli 2015 Medisin fjerner symptomene på allergi. Mange er faktisk og allergisk mot innhomds- og tilsetningsstoffene i allergimedisin. Å bli eksponert for den en allergiker er allergisk mot, selv med allergimedisin innabords, kan trigge allergien. Forøvrig, ikke en uventet kommentar, bassert på manglende kunnskap.Anonymous poster hash: 1d863...911 Ok så kast den blinde og førerhunden ut. La de sitte hjemme resten av livet i frykt av å møte en allergiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. juli 2015 #6019 Del Skrevet 12. juli 2015 Hmmm, hva skal blinde personer på kino og teater å gjøre? http://www.nrk.no/sorlandet/jubler-for-kino-app-for-blinde-1.11579808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 12. juli 2015 #6020 Del Skrevet 12. juli 2015 Ok så kast den blinde og førerhunden ut. La de sitte hjemme resten av livet i frykt av å møte en allergiker ALT er så innmari svart/hvitt for deg... http://www.nrk.no/sorlandet/jubler-for-kino-app-for-blinde-1.11579808 Tenkte jeg skulle skrive det i stad, men droppet det; Filmer som er ment for blinde går jo gjerne ikke allergikere på.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå