Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, kanskje greit å ha første gir. Noen eksempler på når/om man bør bruke 2 og 3?

Om man kjører i en glatt bakke om vinteren er ikke alltid første gir det beste valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joda, men det er såå skummelt! :sjokkert: Også har jeg ikke noe yrke der jeg kjører bil heller.

Samboerer irriterer seg en del over meg, men det burde vel være med med automat enn ingenting tenker nå jeg.

Er jo litt kjipt om han føler han må kjøe en automatkasse han ikke har lyst på da, fordi du ikke vil lære deg å gire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt kjipt om han føler han må kjøe en automatkasse han ikke har lyst på da, fordi du ikke vil lære deg å gire?

Jeg girer helt fint jeg, men giring + vei gjør at jeg blir livredd og får nærmest panikkanfsll ...

Han er ikke spiselielt interessert i biler heller akkurat, det er vel mest at vi kan kjøre samme bil om vi skal langt, altså bytte på å kjøre :) (jeg skjønner han jeg, og jeg prøvet, men jeg sytes det er så skummelt)

Men nok om det, føler det ble veldig off topic.

Hvorfor har noen mennesker røde blodårer/vener i armer ol.? Spesielt britere har røde vener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men kan man bytte til disse girene i fart, altså uten clutch?

Clutch på automat? Ok, de eksisterer jo vanligvis, men du har ikke direkte tilgang til den. En automatkasse virker likevel på samme vis som en manuell, du bare slipper å clutche selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clutch på automat? Ok, de eksisterer jo vanligvis, men du har ikke direkte tilgang til den. En automatkasse virker likevel på samme vis som en manuell, du bare slipper å clutche selv.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med de første linjene. Jeg vet jo at automatbiler clutcher av seg selv i automatgirene D & R.

Spørsmålet mitt var hva som skjer om man bytter mellom D, 2 & 3 manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med de første linjene. Jeg vet jo at automatbiler clutcher av seg selv i automatgirene D & R.

Spørsmålet mitt var hva som skjer om man bytter mellom D, 2 & 3 manuelt.

Den clutcher, og girer ned, evt opp. Det er en del av poenget med automat, man skal slippe å dille med den clutchpedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den clutcher, og girer ned, evt opp. Det er en del av poenget med automat, man skal slippe å dille med den clutchpedalen.

Ok, så da kan man altså bytte feks mellom 2 & 3 manuelt i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da kan man altså bytte feks mellom 2 & 3 manuelt i fart.

Ja, akkurat som på en vanlig bil. Forskjellen er at girkassa clutcher for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, akkurat som på en vanlig bil. Forskjellen er at girkassa clutcher for deg.

Takk!

Kjører sjelden automat, men if so holder jeg meg til D hvis ikke jeg kommer i overfor nevnte scenariorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikkert fordi de ikke har åpnet telefonen for mms....?

Hvorfor må man i det hele tatt åpne dagens telefoner for mms?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi de ikke har åpnet telefonen for mms....?

Hvorfor må man i det hele tatt åpne dagens telefoner for mms?

Jo, for de mottar fra noen ..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg lurer på koffor katter går rundt i sirkel før dei legger seg

Koffor dei "klorer" når dei koser seg

Om man kan se om ein person er dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...