Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifølge kriteriene går det ikke ann. En av kriteriene for å få diagnosen er at man er 15% under normal vekt. Om det ikke har blitt forandringer da. Men jeg tror at det går ann. Men man kan også ha anoreksi og bulemi samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor mange kalorier man forbrenner om man sitter og rister i 8 timer.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om man kan bli tatt for fyllekjøring om man er full med hest og vogn. Jeg tenker da på de som bor på landet og må dra å hente naboene til fest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde hest og vogn ble regna som kjøretøy jeg?

Edit: hest og rytter regnes som kjøretøy så da er vel hest og vogn det også.

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel også...

Tror faktisk også det var en greie for noen år siden med en som fyllekjørte elektrisk rullestol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde hest og vogn ble regna som kjøretøy jeg?

Edit: hest og rytter regnes som kjøretøy så da er vel hest og vogn det også.

Hvor leser du det?

Iflg lovdata:

1. Kjøretøy: Innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner.

Så, hest med vogn, kan vel regnes som det? Men hest og rytter er jeg usikker på. Kan man egentlig kjøre noe uten hjul? Er da dette et kjøretøy?

Ellers er vel ikke sykkel regnet som motorvogn, men selvgående gressklipper er det. Så man kan promillekjøre på plenen, men ikke på sykkesetet (der gjelder det andre bestemmelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor i alle dager alle ting her i verden produseres for høyrehendte!!!!!!

jeg skjønner at det er fler høyrehendte. Men hva med å lage "nøytrale" verktøy? Sånn som sakser, feks. Hakke sjangs. Saksene for høyrehendte FUNGERER ikke for de som bruker venstrehånd (og omvendt - jeg og søster har prøvd).

Går det ikke an å lage en nøytral saks?!?!? :klo:

PS: Ja, jeg kjøper for det meste venstrehendtting. men er jo vanskelig når man er på besøk hos andre som er høyrehendte osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor i alle dager alle ting her i verden produseres for høyrehendte!!!!!!

jeg skjønner at det er fler høyrehendte.

:Nikke: 70-90% av verdensbefolkningen iflg wiki.

Men hva med å lage "nøytrale" verktøy? Sånn som sakser, feks. Hakke sjangs. Saksene for høyrehendte FUNGERER ikke for de som bruker venstrehånd (og omvendt - jeg og søster har prøvd).

PS: Ja, jeg kjøper for det meste venstrehendtting. men er jo vanskelig når man er på besøk hos andre som er høyrehendte osv....

Eneste fordelen med "uni-hånd" redskap er at de hadde passet like dårlig på begge hender. Votter passer like bra på begge hender for eksempel, men passformen er som regel so-so.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: 70-90% av verdensbefolkningen iflg wiki.

Eneste fordelen med "uni-hånd" redskap er at de hadde passet like dårlig på begge hender. Votter passer like bra på begge hender for eksempel, men passformen er som regel so-so.

Jaokeida, jeg ser den... :sjenert:

jeg har forresten lest at det er noen venstrehendte som dør hvert år fordi de bruker høyrehendt-verktøy. Det syns jeg er noe å tenke på.

Edit: feil smiley

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner at det er fler høyrehendte. Men hva med å lage "nøytrale" verktøy? Sånn som sakser, feks. Hakke sjangs. Saksene for høyrehendte FUNGERER ikke for de som bruker venstrehånd (og omvendt - jeg og søster har prøvd).

Men det finnes jo masse nøytrale sakser. Har jo opptil flere på jobben. Og den ene jeg har hjemme er også nøytral. Du har sikkert venstrehåndssaks da.

Min far ble tvunget til å skrive med høyre når han gikk på skolen. Så dere blir ikke like diskrimminert som på 50-tallet enda hvertfall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes jo masse nøytrale sakser. Har jo opptil flere på jobben. Og den ene jeg har hjemme er også nøytral. Du har sikkert venstrehåndssaks da.

Min far ble tvunget til å skrive med høyre når han gikk på skolen. Så dere blir ikke like diskrimminert som på 50-tallet enda hvertfall :)

Jeg har en høyrehendtsaks. Den fungerer ikke(for meg, selvfølgelig). Hvor får jeg kjøpt nøytrale sakser?

Det er sant! Og det er jeg glad for! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... Litt usikker på hvor de er kjøpt. Men venstrehåndssaksen vi har på jobb er bestilt fra staples hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en høyrehendtsaks. Den fungerer ikke(for meg, selvfølgelig). Hvor får jeg kjøpt nøytrale sakser?

Det er sant! Og det er jeg glad for! :danse:

Jeg har en ifra ikea :)

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man tisse når man hører lyden av rennende vann? :klo:

F.eks hvis jeg står og vasker opp må jeg plutselig forferdelig tisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Hvorfor er alle oppvaskbenker så lave? Kanten på min rekker meg til midt på venusberget. Jeg kan ikke stå oppreist ogg vaske, må bøye meg forover og får vondt i ryggen. Jeg er ikke spesielt høy, 169 cm.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lurt på også. Vasken på badet mitt er også veldig lav. Jeg har begynt å lure på om den er dimensjonert for barn. Det er noe jeg skal tenke på når/om jeg en gang får konstruere mitt eget kjøkken og bad. Alle benkeplater og slikt skal ha passe høyde. (Jeg er ikke en gang av de høyeste her i landet (1.68m), kanskje flere menn hadde villet vaske opp osv om de ikke fikk vondt i ryggen når de gjorde det.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøkkenbenken min rekker meg til rett over hoftekammen, så for meg er den helt passelig. Og jeg er ikke så mye lavere enn dere. Er 164 cm. Men kanskje jeg har litt korte ben ;) Men jeg synes det er ubehagelig å lage mat med høye hæler. Da blir jo alt veldig lavt. Så hvordan en mann på 190 kan holde på å kjøkkenet uten å bli skakk i ryggen skjønner jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...