Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

Jeg lurer på om det bare er jeg som reagerer på dette: når man ser film/serie og en person har vært på do, så hører man alltid at toalettet spyler ned i samme øyeblikk som de åpner døren... Irriterer meg skikkelig hver gang. Er det ut å vaske hendene?

det har jeg også lagt merke til, men jeg synes det oftest skjer når de er på offentlige toalett, og da er også som oftest vasken utenfor det lille rommet med toalettet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det har jeg også lagt merke til, men jeg synes det oftest skjer når de er på offentlige toalett, og da er også som oftest vasken utenfor det lille rommet med toalettet i.

jeg syntes det er ganske fascinerende å se hvor sluskete folk blir med håndhygienen etter hvert som promillen blir høyere... Selv glemmer jeg aldri å vaske hendene uansett hvor mye jeg drikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lagt merke til, er at om folk skal si noe fortrolig til en annen, flytter de seg to skritt bortover, ikke nødvendigvis nærmere kamera og definitivt nærmere andre som kan høre (eller ihvertfall ikke ut av hørevidden deres). Det ville aldri skjedd i virkeligheten. (Jada, jeg vet det er dramaturgiske hensyn å ta, men likevel ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på: Om en fargeblind person har et hvit flatt dyr, som er helt hvit over hele kroppen, vil de da se dyret om det har lukket øynene og ligger på et hvitt teppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg lurer på: Om en fargeblind person har et hvit flatt dyr, som er helt hvit over hele kroppen, vil de da se dyret om det har lukket øynene og ligger på et hvitt teppe?

Ånei...nå får jeg tanke i hodet mitt hvor den personen går på dyret xD

vet faktisk ikke, men hvor flat må dyret være? Det kommer jo skygge og fargeblinde ser jo fremdeles grå nyanser. Men om de er grønn-blå-rød fargeblinde, eller bare se i svart-hvitt eller grått?

Tenk på den fargeblinde på tur på fjellet eller på svalbard og møter på en isbjørn? o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på: Om en fargeblind person har et hvit flatt dyr, som er helt hvit over hele kroppen, vil de da se dyret om det har lukket øynene og ligger på et hvitt teppe?

Dette må være noen av de rareste tingene folk har lurt på i denne tråden. Hva slags dyr ser sånn ut? Hvit flyndre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på: Om en fargeblind person har et hvit flatt dyr, som er helt hvit over hele kroppen, vil de da se dyret om det har lukket øynene og ligger på et hvitt teppe?

Grevinnen og hovmesteren var i svart/hvitt, hovmesteren snublet borti det isbjørnskinnet hele tiden, selv om skinnet bare lå rett på gulvet, og hadde åpne øyne. Så jeg vil tro nei, de kan ikke se det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager dere på rare spørsmål i

Lurer på rare ting-tråden ? :fnise:

Ja, en hvit flyndre f.eks :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevinnen og hovmesteren var i svart/hvitt, hovmesteren snublet borti det isbjørnskinnet hele tiden, selv om skinnet bare lå rett på gulvet, og hadde åpne øyne. Så jeg vil tro nei, de kan ikke se det.

Det er da ikke et isbjørnskinn men et tigerskinn! Av en eller annen merkelig grunn er det en del folk som tror skinnet hos grevinnen er et isbjørnskinn. Dette er en rar ting som jeg lurer på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke et isbjørnskinn men et tigerskinn! Av en eller annen merkelig grunn er det en del folk som tror skinnet hos grevinnen er et isbjørnskinn. Dette er en rar ting som jeg lurer på. :ler:

Skulle du ha sett! Jeg kan ikke vri meg unna på at tigerstripene på skinnet er i farger heller. :sur:

Jeg skulle naturligvis ha sjekket kildene mine, før jeg postet. Men, c'mon, denne ser vi jo hvert eneste år, man skulle jo tro man har hele episoden spikret i hukommelsen! :klo: Men, nei.

Jeg tror folk tenker isbjørnskinn, fordi det er den typen skinn (eller ihvertfall et hvitt et), man benytter seg av om man skal... you know. Grevinnen og hovmesteren skal definitivt... you know... når de går opp trappa der på slutten. De har nok et isbjørnskinn på soverommet (og peis, slike gamle ærverdige hus har alltid flere peiser*)

*Det er jo bare kulisser, men vi kan bare si at det er en peis der. Om de ikke har peis, kan vi kanskje si at de peiser, så der løser vi den.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Hvor går grensen mellom en flekk og en prikk?

ein prikk har ein markert omkrins

ein flekk har uregulær omkrins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ein prikk har ein markert omkrins

ein flekk har uregulær omkrins

Så ein sirkel runding kan vera ein prikk??

Kva med ein kladd, kan det vera ein flekk?

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Så ein sirkel runding kan vera ein prikk??

Kva med ein kladd, kan det vera ein flekk?

ein runding kan vera ein prikk, ja, men her kjem jo storleiken inn...

ein kladd er jo ein flekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Jeans

Hvorfor alt er så mye større i Amerika. Til og med spøkelsene er mer voldsomme der nede.

Der er det ikke bare gjenferd nemlig, men satan selv omtrent.

Hvert fall i følge the haunted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Skulle du ha sett! Jeg kan ikke vri meg unna på at tigerstripene på skinnet er i farger heller. :sur:

Jeg skulle naturligvis ha sjekket kildene mine, før jeg postet. Men, c'mon, denne ser vi jo hvert eneste år, man skulle jo tro man har hele episoden spikret i hukommelsen! :klo: Men, nei.

Jeg tror folk tenker isbjørnskinn, fordi det er den typen skinn (eller ihvertfall et hvitt et), man benytter seg av om man skal... you know. Grevinnen og hovmesteren skal definitivt... you know... når de går opp trappa der på slutten. De har nok et isbjørnskinn på soverommet (og peis, slike gamle ærverdige hus har alltid flere peiser*)

*Det er jo bare kulisser, men vi kan bare si at det er en peis der. Om de ikke har peis, kan vi kanskje si at de peiser, så der løser vi den.

:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...