Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss ta utgangspunkt i at stekt tacokjøttdeig holder seg tre dager i tupperware i kjøleskap.

- Om den går ut på dato samme dag som du steker den, gjelder dette fortsatt?

- Hvordan skal kan man isåfall lukte om den er god? Det lukter jo bare taco uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss ta utgangspunkt i at stekt tacokjøttdeig holder seg tre dager i tupperware i kjøleskap.

- Om den går ut på dato samme dag som du steker den, gjelder dette fortsatt?

- Hvordan skal kan man isåfall lukte om den er god? Det lukter jo bare taco uansett!

Litt usikker på det. Lurer også på holdbarhet om man fryser ned kjøttet samme dag som det går ut.

Tror kjøtt lukter litt surt hvis det er dårlig, men tacokrydderet vil nok kamuflere det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta utgangspunkt i at stekt tacokjøttdeig holder seg tre dager i tupperware i kjøleskap.

- Om den går ut på dato samme dag som du steker den, gjelder dette fortsatt?

- Hvordan skal kan man isåfall lukte om den er god? Det lukter jo bare taco uansett!

Når den er stekt gjelder ikke den holdbarhetsdatoen lenger. Det er mange som steker opp kjøttdeig e.l hvis de ikke får brukt det før det går ut, og fryser det ferdig stekt i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg har spurt om dette før, men jeg husker ikke.

Hvorfor er det slik at når man med andre, så er det alltid den som går saktest som bestemmer tempoet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg har spurt om dette før, men jeg husker ikke.

Hvorfor er det slik at når man med andre, så er det alltid den som går saktest som bestemmer tempoet?

Antagelig fordi man regner med at hastigheten den sakteste holder, er "cruisehastigheten" til vedkommende? Hvis man da begynner å holde en høyere hastighet, må personen stresse med å holde følge, og det er dårlig kutyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig fordi man regner med at hastigheten den sakteste holder, er "cruisehastigheten" til vedkommende? Hvis man da begynner å holde en høyere hastighet, må personen stresse med å holde følge, og det er dårlig kutyme.

Ja, men for dem som går raskt kan det jo være stress å hele tiden tilpasset tempoet som ikke er naturlig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, jeg finner ikke ut av musikken jeg heller!

en av mine bedre venninner jobber som musikklærer og er en utrolig dyktig musiker (spiller det meste) Jeg ba henne om å prøve, men hun bare lo og sa at så mange feil som det var i de såkalte notearkene, var det i så fall en sang det var umulig å spille.... Så vet vi det :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lenge jeg kan ha juletre og pynten stående før det bare blir sært.

ha det til sommeren, så er du den kuleste i gata med JULItre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de platene som ligger i enkelte fortau er til. Det er noe som ser ut som kokeplater på den ene delen. Jeg regner med at det har noen med oppvarmingen av fortauet å gjøre, men er det noen som kan forklare hva det heter og så videre?

Er ikke det sånn som de legger ut for å gjøre det enklere for blinde å navigere seg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg også gjerne ha svar på!

DET VET JEG!!!! ( eller... Jeg leste det i illustrert vitenskap en gang) det er gasslommer som oppstår i leddene. Det er dessuten bare en myte at det er skadelig å "knekke" ledd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta utgangspunkt i at stekt tacokjøttdeig holder seg tre dager i tupperware i kjøleskap.

- Om den går ut på dato samme dag som du steker den, gjelder dette fortsatt?

- Hvordan skal kan man isåfall lukte om den er god? Det lukter jo bare taco uansett!

varm den opp, spis den, og om du får akutt renneræv om natten var den ikke god :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha det til sommeren, så er du den kuleste i gata med JULItre

Mannen har kommet med krav om at den skal ned til helgen :trist::tree:

Jeg lurer på hvordan jeg bruker multisitat...?

Trykk på Multisitat-knappen i alle innleggene du vil sitere. Det dukker opp en rose knapp nederst til høyre, og når du klikker på den kommer alle sitatene du har valgt i svarboksen nederst på siden.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn?

Mannen har kommet med krav om at den skal ned til helgen :tristblå:

Trykk på Multisitat-knappen i alle innleggene du vil sitere. Det dukker opp en rose knapp nederst til høyre, og når du klikker på den kommer alle sitatene du har valgt i svarboksen nederst på siden.

Jeg lurer på hvordan jeg bruker multisitat...?

Sånn? Jeg fikk det til!!!! Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det sånn som de legger ut for å gjøre det enklere for blinde å navigere seg?

Hadde det vært mer enn en på hvert sted, så. Den ligger så i flukt med gaten at det ikke er mulig for blinde å kjenne den om de er i nærheten.

Kan ha sagt litt feil på størrelsen. Den er mer 20x30 cm, men resten av beskrivelsen stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mer enn en på hvert sted, så. Den ligger så i flukt med gaten at det ikke er mulig for blinde å kjenne den om de er i nærheten.

Kan ha sagt litt feil på størrelsen. Den er mer 20x30 cm, men resten av beskrivelsen stemmer.

Kanskje jeg blander med de ruglete metallplatene som har begynt å komme ved busstoppene og fortauene. De er i hvert fall for blinde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje jeg blander med de ruglete metallplatene som har begynt å komme ved busstoppene og fortauene. De er i hvert fall for blinde

Ja de kjenner jeg til. Dessuten er de omtrent bare 2x6/7 cm og/eller prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvordan jeg får småstein i støvlettene mine som er stramme oppover leggen hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvordan jeg får småstein i støvlettene mine som er stramme oppover leggen hver eneste dag!

kanskje du røyter småstein :D jeg lurer på hvorfor hodet mitt ikke fungerer. Tror det har kortsluttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er blånd?

Hvorfor har de fleste trykte papirservietter ingen absorbsjonsevne overhodet? Akkurat som sånt mykt dasspapir som aldri griper tak i noe håndfast, men bare gnukker alt utover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...