Kara W Skrevet 11. januar 2013 #2741 Del Skrevet 11. januar 2013 Det spørs hvordan vennene dine er. Hadde fått meg en latter om det hadde stått der i mai Nei så ekstrem er jeg heldigvis ikke Men julen er den beste tiden på året, og den kan gjerne vare helt til påske for min del Også har vi ikke kjøpt lys til stuen enda, så fjerner vi treet og alle lysene blir det helt mørkt her... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 11. januar 2013 #2742 Del Skrevet 11. januar 2013 Er urinen gjennomsiktig, må du ta en pause med vanndrikkingen. Urin er gul Kommer ann på hvordan det er, det er ikke noe direkte farlig med vannfarget urin, vanlig urin går fra ganske mørk gul til vann, kommer ann på hvor hyppig du stikker, hvor mye du drikker osv. I varme strøk får man beskjed om å drikke så mye at urinen er klar, da er man sikker på å ikke få for lite veske, Problemet er om urinen din er hvit selv om du ikke har tisset på 8-10 timer, viss du sover hele natta og ikke tisser før du står opp, bør urinen være ganske gylden. Det viser at nyrene virker og har filtrert saltene osv. Det eneste du må passe på når det kommer til å drikke veske, er at du får i deg salter, dette kan være ved å tygge en salt tablet, eller drikke spesielle vesker med viktige salter. sports drikker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. januar 2013 #2743 Del Skrevet 11. januar 2013 Ja, det er et poeng at man lett kan bli dehydrert i varmen, ikke fordi man ikke drikker nok væske, men fordi man får i seg for lite salt! Selv i Norge om sommeren kan det skje, jeg merket godt hvor mye det hjalp å bare slikke i seg litt salt et par ganger om dagen i de varmeste periodene. Men da skal det være vanlig salt, natriumsalt, ikke kaliumsalt, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 11. januar 2013 #2744 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer på hva de platene som ligger i enkelte fortau er til. Det er noe som ser ut som kokeplater på den ene delen. Jeg regner med at det har noen med oppvarmingen av fortauet å gjøre, men er det noen som kan forklare hva det heter og så videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 11. januar 2013 #2745 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer på hva de platene som ligger i enkelte fortau er til. Det er noe som ser ut som kokeplater på den ene delen. Jeg regner med at det har noen med oppvarmingen av fortauet å gjøre, men er det noen som kan forklare hva det heter og så videre? Jeg lurer på en rar ting. Og det er hva Sofie777 prater om. For jeg skjønner ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. januar 2013 #2746 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer på hva de platene som ligger i enkelte fortau er til. Det er noe som ser ut som kokeplater på den ene delen. Jeg regner med at det har noen med oppvarmingen av fortauet å gjøre, men er det noen som kan forklare hva det heter og så videre? Ehh... Kumlokk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. januar 2013 #2747 Del Skrevet 11. januar 2013 Har lært en gang at om urinen er gjenomsiktig så har man drukket nok vann, og om den er gul, så må man drikker mer vann.. Er det noe i det? Eller er det bare en myte? Om urinen mister nesten all farge, betyr det at nyrene jobber på helspreng for å bli kvitt væskeoverskuddet i kroppen. Man får ikke bedre helse av å pøse vann, man bare utsetter nyrene for unødvendig belastning. De som sier at urinen SKAL være blank, selger antagelig flaskevann og desslike. Fargen i urinen er avfallsstoffer som hele tiden skilles ut, det er det som er nyrenes oppgave, og de funker helt greit under ganske svingende væskeforhold. Stol på kroppen, ikke på selgere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. januar 2013 #2748 Del Skrevet 11. januar 2013 Om urinen mister nesten all farge, betyr det at nyrene jobber på helspreng for å bli kvitt væskeoverskuddet i kroppen. Man får ikke bedre helse av å pøse vann, man bare utsetter nyrene for unødvendig belastning. De som sier at urinen SKAL være blank, selger antagelig flaskevann og desslike. Fargen i urinen er avfallsstoffer som hele tiden skilles ut, det er det som er nyrenes oppgave, og de funker helt greit under ganske svingende væskeforhold. Stol på kroppen, ikke på selgere. Har mistenkt at jeg er dehydrert en stund, så tror ikke jeg har vondt av litt mer vann. Og tydeligvis salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. januar 2013 #2749 Del Skrevet 11. januar 2013 Har mistenkt at jeg er dehydrert en stund, så tror ikke jeg har vondt av litt mer vann. Og tydeligvis salt. Tok en kikk på wiki, mange morsomme symptomer! Stemmer det noe av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 11. januar 2013 #2750 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer på en rar ting. Og det er hva Sofie777 prater om. For jeg skjønner ingenting! Ehh... Kumlokk?? Eh, nei. Bekkalokk vet jeg hva er. Dette er en plate på ca 10x15 cm som ligger i enkelte fortau. På mesteparten av platen er det sirkler på samme måte som en kjeramisk koketopp og på resten er det et mindre firkantet felt. Kanskje jeg går og ser ned for mye ...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. januar 2013 #2751 Del Skrevet 11. januar 2013 Tok en kikk på wiki, mange morsomme symptomer! Stemmer det noe av det? Njaa.. nesten konstant tørr i kjeften og skikkelig tørr hud (som jeg merker blir bedre de dagene jeg drikker mye). Men jeg er liksom aldri tørst.. Drikker ofte bare 1 liter om dagen. Er jo ikke sånn alvorlig dehydrert altså.. bare bittelitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. januar 2013 #2752 Del Skrevet 11. januar 2013 Eh, nei. Bekkalokk vet jeg hva er. Dette er en plate på ca 10x15 cm som ligger i enkelte fortau. På mesteparten av platen er det sirkler på samme måte som en kjeramisk koketopp og på resten er det et mindre firkantet felt. Kanskje jeg går og ser ned for mye ...? Tror aldri jeg har sett.. Hvor i landet er dette? Kanskje det er noe som forekommer mest der du kommer fra? Evt er det kokeplatene til de bostedsløse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 11. januar 2013 #2753 Del Skrevet 11. januar 2013 Har sett det i alle større byer i mange år. Det finnes blant annet på Torgallmenningen i Bergen og det stedet som minnet meg på det i dag, var utenfor et hotell ved jernbanestasjonen i Trondheim. Men jeg VET jeg har sett det i Oslo også. Det er bare å se ned, folkens. (Er det ingen andre som leker "ikke trakk på streken"-leken???) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. januar 2013 #2754 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg lurer på hva de platene som ligger i enkelte fortau er til. Det er noe som ser ut som kokeplater på den ene delen. Jeg regner med at det har noen med oppvarmingen av fortauet å gjøre, men er det noen som kan forklare hva det heter og så videre? Det er som regel noe skrift på dem også. Det er en form for "veiskilt", bare ikke helt. Husker ikke hva de heter. Det er lassevis av dem i Oslo også, har ikke sett særlig mange i Drammen. Ihvertfall er det noe informasjon på dem som er brukandes til ett eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. januar 2013 #2755 Del Skrevet 12. januar 2013 Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig, og lurer fælt på hva dere mener. Dere noe bilde av dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 12. januar 2013 #2756 Del Skrevet 12. januar 2013 Kan det være noe relatert til trikkelinjene for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 12. januar 2013 #2757 Del Skrevet 12. januar 2013 De er langt fra trikkelinjene i Trondheim og enda lenger fra Bybanen i Bergen der jeg så dem lenge før banen ble bygget, så nei, det er ikke løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 12. januar 2013 #2758 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor knaker det i ledd noen ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. januar 2013 #2759 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor knaker det i ledd noen ganger? Det vil jeg også gjerne ha svar på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 12. januar 2013 #2760 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor knaker det i ledd noen ganger? Tror det har noe med væskebalansen i kroppen. Drukket for lite vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå