Brimi Skrevet 2. januar 2013 #2641 Del Skrevet 2. januar 2013 Håper de kommer snart da. Tror ikke det er kjøtt, men en stoff som skal suge opp kraften fra biffen. Hm, ser og kjenner ut som kjøtt. Får ta bilde og legge ut neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 2. januar 2013 #2642 Del Skrevet 2. januar 2013 Hm, ser og kjenner ut som kjøtt. Får ta bilde og legge ut neste gang Eller smake på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 2. januar 2013 #2643 Del Skrevet 2. januar 2013 Det er IKKE kjøtt. Det er et stoff som skal suge opp fuktighet. Kalles også kjøttbleie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 2. januar 2013 #2644 Del Skrevet 2. januar 2013 Kjøttbleie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar 2013 #2645 Del Skrevet 2. januar 2013 Har et spørsmål til, hvorfor er det et kjøttstykke( eller noe tynt kjøtt) pakket i svart plast under biffen? Kjøtt? Det er vel for at du skal steke det og kose deg med det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 2. januar 2013 #2646 Del Skrevet 2. januar 2013 Er ikke det et delikat ord... :urk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. januar 2013 #2647 Del Skrevet 2. januar 2013 Smaker det salt av tårene til en baby? De spiser jo ikke noe salt. tårer innheldt salt fordi det er avfallstoff i tårer. Også salt i alle kropssvæsker. Berre smak det smakar altså ikkje salt fordi me et salt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. januar 2013 #2648 Del Skrevet 2. januar 2013 tårer innheldt salt fordi det er avfallstoff i tårer. Også salt i alle kropssvæsker. Berre smak det smakar altså ikkje salt fordi me et salt.... Korrekt! Det store mysteriet er hvorfor vi av og til produserer mye mer tårevæske enn vi trenger for å smøre/rense øynene, dvs gråt. Stress-signal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. januar 2013 #2649 Del Skrevet 2. januar 2013 Korrekt! Det store mysteriet er hvorfor vi av og til produserer mye mer tårevæske enn vi trenger for å smøre/rense øynene, dvs gråt. Stress-signal? fordi av og til opnar tårekanalane seg og det er vanskeleg å lukka dei att nei, Gudane veit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. januar 2013 #2650 Del Skrevet 2. januar 2013 tårer innheldt salt fordi det er avfallstoff i tårer. Også salt i alle kropssvæsker. Berre smak det smakar altså ikkje salt fordi me et salt.... Jeg har tenkt at jeg skal smake neste gang, men når hun først gråter så er det ikke det jeg husker på å fokusere på Men hvor kommer da saltet fra? Produserer kroppen det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 2. januar 2013 #2651 Del Skrevet 2. januar 2013 Kroppen produserer ikke saltet selv, men vi får som regel det vi trenger gjennom maten. Morsmelka inneholder salt, det samme gjør MME. Det er farlig å få for lite salter i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. januar 2013 #2652 Del Skrevet 2. januar 2013 Heter det paparazzi eller paparazzo? Uttrykkene brukes omhverandre hele tiden. Personlig synes jeg -o høres teit ut og dette uttrykket er for meg mye nyere enn -i. Men hva som er riktig eller om det er forskjellig betydning/bøyning aner jeg ikke. Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. januar 2013 #2653 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Jeg har tenkt at jeg skal smake neste gang, men når hun først gråter så er det ikke det jeg husker på å fokusere på Men hvor kommer da saltet fra? Produserer kroppen det selv? Alle celler inneheldt salt. I ein vaksen kropp er det omkring 250 g salt. Salt er med på å reinske augo og å halde veskebalansen i kroppen vår vedlike. For lite veske gjer at kroppen bind meir salt noko som kan, over tid, vera farleg for t.d hjartet. Endret 2. januar 2013 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. januar 2013 #2654 Del Skrevet 2. januar 2013 Heter det paparazzi eller paparazzo? Uttrykkene brukes omhverandre hele tiden. Personlig synes jeg -o høres teit ut og dette uttrykket er for meg mye nyere enn -i. Men hva som er riktig eller om det er forskjellig betydning/bøyning aner jeg ikke. Anyone? Paparazzi er flertall, mens paparazzo er entall. http://no.wikipedia.org/wiki/Paparazzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar 2013 #2655 Del Skrevet 2. januar 2013 Heter det paparazzi eller paparazzo? Uttrykkene brukes omhverandre hele tiden. Personlig synes jeg -o høres teit ut og dette uttrykket er for meg mye nyere enn -i. Men hva som er riktig eller om det er forskjellig betydning/bøyning aner jeg ikke. Anyone? Ja, som Perelandra sier er det hhv entall og flertall. Jeg ble sur i dag da jeg så at "Paparazzi døde etter Justin Bieber-jakt", gadd ikke lese historien; mener at det bør være minst to som døde, men regner med at det bare var én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. januar 2013 #2656 Del Skrevet 4. januar 2013 På morgenen nå jeg står opp og er skikkelig trøtt synes jeg alltid nesa mi ser så stor ut. Nesten litt hoven. Er neser større når man er trøtt/sover eller noe sånt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. januar 2013 #2657 Del Skrevet 4. januar 2013 Paparazzi er flertall, mens paparazzo er entall. http://no.wikipedia.org/wiki/Paparazzi Ja, som Perelandra sier er det hhv entall og flertall. Jeg ble sur i dag da jeg så at "Paparazzi døde etter Justin Bieber-jakt", gadd ikke lese historien; mener at det bør være minst to som døde, men regner med at det bare var én. Takk - da lærte jeg noe nytt! Det var bare en som døde ja. Det var den saken jeg leste da jeg undret meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 5. januar 2013 #2658 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvorfor er noen så utålmodige? Og, er det mulig å trene opp musklene i kroppen uten at det går utover energien ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 6. januar 2013 #2659 Del Skrevet 6. januar 2013 Hvorfor gjesper vi? Og hvorfor har ikke mobilen min kommet i posten enda? Gleder meg sånn n.n Jeg så et program en gang, hvor de testet ut en teori om gjesping. I tillegg til at man gjesper fordi hjernen trenger oksygen, gjør man det faktisk også av empati. Kommer fra da vi var flokkdyr osvosv.. De testet vet ut med hester, hunder, katter og selvfølgelig andre mennesker, og i de aller fleste tilfeller gjespet den andre parten også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 6. januar 2013 #2660 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg så et program en gang, hvor de testet ut en teori om gjesping. I tillegg til at man gjesper fordi hjernen trenger oksygen, gjør man det faktisk også av empati. Kommer fra da vi var flokkdyr osvosv.. De testet vet ut med hester, hunder, katter og selvfølgelig andre mennesker, og i de aller fleste tilfeller gjespet den andre parten også Har prøvd med kattene, men de gjør det ikke når jeg prøver!xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå