Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper de kommer snart da.

Tror ikke det er kjøtt, men en stoff som skal suge opp kraften fra biffen.

Hm, ser og kjenner ut som kjøtt. Får ta bilde og legge ut neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ser og kjenner ut som kjøtt. Får ta bilde og legge ut neste gang :P

Eller smake på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til, hvorfor er det et kjøttstykke( eller noe tynt kjøtt) pakket i svart plast under biffen?

Kjøtt? Det er vel for at du skal steke det og kose deg med det da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Smaker det salt av tårene til en baby? De spiser jo ikke noe salt.

tårer innheldt salt fordi det er avfallstoff i tårer. Også salt i alle kropssvæsker. Berre smak ;)

det smakar altså ikkje salt fordi me et salt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tårer innheldt salt fordi det er avfallstoff i tårer. Også salt i alle kropssvæsker. Berre smak ;)

Korrekt! :)

Det store mysteriet er hvorfor vi av og til produserer mye mer tårevæske enn vi trenger for å smøre/rense øynene, dvs gråt.

Stress-signal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt! :)

Det store mysteriet er hvorfor vi av og til produserer mye mer tårevæske enn vi trenger for å smøre/rense øynene, dvs gråt.

Stress-signal?

fordi av og til opnar tårekanalane seg og det er vanskeleg å lukka dei att ;)

nei, Gudane veit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg skal smake neste gang, men når hun først gråter så er det ikke det jeg husker på å fokusere på :ler:

Men hvor kommer da saltet fra? Produserer kroppen det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronkake

Kroppen produserer ikke saltet selv, men vi får som regel det vi trenger gjennom maten. Morsmelka inneholder salt, det samme gjør MME. Det er farlig å få for lite salter i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det paparazzi eller paparazzo? Uttrykkene brukes omhverandre hele tiden. Personlig synes jeg -o høres teit ut og dette uttrykket er for meg mye nyere enn -i. Men hva som er riktig eller om det er forskjellig betydning/bøyning aner jeg ikke.

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg skal smake neste gang, men når hun først gråter så er det ikke det jeg husker på å fokusere på :ler:

Men hvor kommer da saltet fra? Produserer kroppen det selv?

Alle celler inneheldt salt. I ein vaksen kropp er det omkring 250 g salt. Salt er med på å reinske augo og å halde veskebalansen i kroppen vår vedlike. For lite veske gjer at kroppen bind meir salt noko som kan, over tid, vera farleg for t.d hjartet.

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heter det paparazzi eller paparazzo? Uttrykkene brukes omhverandre hele tiden. Personlig synes jeg -o høres teit ut og dette uttrykket er for meg mye nyere enn -i. Men hva som er riktig eller om det er forskjellig betydning/bøyning aner jeg ikke.

Anyone?

Paparazzi er flertall, mens paparazzo er entall.

http://no.wikipedia.org/wiki/Paparazzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

Ja, som Perelandra sier er det hhv entall og flertall. Jeg ble sur i dag da jeg så at "Paparazzi døde etter Justin Bieber-jakt", gadd ikke lese historien; mener at det bør være minst to som døde, men regner med at det bare var én. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På morgenen nå jeg står opp og er skikkelig trøtt synes jeg alltid nesa mi ser så stor ut. Nesten litt hoven. Er neser større når man er trøtt/sover eller noe sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Paparazzi er flertall, mens paparazzo er entall.

http://no.wikipedia.org/wiki/Paparazzi

Ja, som Perelandra sier er det hhv entall og flertall. Jeg ble sur i dag da jeg så at "Paparazzi døde etter Justin Bieber-jakt", gadd ikke lese historien; mener at det bør være minst to som døde, men regner med at det bare var én. :angry:

Takk - da lærte jeg noe nytt! Det var bare en som døde ja. Det var den saken jeg leste da jeg undret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er noen så utålmodige?

Og, er det mulig å trene opp musklene i kroppen uten at det går utover energien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjesper vi? Og hvorfor har ikke mobilen min kommet i posten enda? Gleder meg sånn n.n

Jeg så et program en gang, hvor de testet ut en teori om gjesping. I tillegg til at man gjesper fordi hjernen trenger oksygen, gjør man det faktisk også av empati. Kommer fra da vi var flokkdyr osvosv.. De testet vet ut med hester, hunder, katter og selvfølgelig andre mennesker, og i de aller fleste tilfeller gjespet den andre parten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program en gang, hvor de testet ut en teori om gjesping. I tillegg til at man gjesper fordi hjernen trenger oksygen, gjør man det faktisk også av empati. Kommer fra da vi var flokkdyr osvosv.. De testet vet ut med hester, hunder, katter og selvfølgelig andre mennesker, og i de aller fleste tilfeller gjespet den andre parten også :)

Har prøvd med kattene, men de gjør det ikke når jeg prøver!xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...