Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest pålogget

Åååh, akkurat dette har jeg tenkt mye på også! Jeg er slik som deg, når jeg tenker eller dagdrømmer snakker jeg på en måte med meg selv inne i hodet, later som om jeg har samtaler, og ser for meg situasjoner ved hjelp av indre stemmer. Har lurt veldig mye på om jeg er normal i det siste, og tenkt mye på hvordan andre tenker. Betryggende å vite at det er flere som meg!

klart de fleste mennesker er som du, hvordan trur du ellers folk er så kreativ? f.eks animasjon, tegneserier, kunst og bilder, et sted må det jo komme ifra. Fantasi er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en kunde som skulle ha "sånn der ullstoff som man pakker julekulene inn i når man skal steke dem i oven," hva tror dere han egentlig var ute etter?

Ehh... Filt? Kjøkkenhåndkle? Nei, jeg aner virkelig ikke! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg hadde en kunde som skulle ha "sånn der ullstoff som man pakker julekulene inn i når man skal steke dem i oven," hva tror dere han egentlig var ute etter?

steke julekulene!? :klo:

jeg lurer på om denne kunden har misforstått et eller annet..

eller kanskje det er jeg som har det? for jeg trodde man brukte

å henge dem på treet jeg? (ustekt vel og merke)

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

korleis får ein sitert innlegg innpå signaturen??

nå er kanskje jeg litt teit, men jeg lurer på om du har hørt med Rskre om

det er greit at du bruker hans direkte ord med brukernavn på din signatur? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

nå er kanskje jeg litt teit, men jeg lurer på om du har hørt med Rskre om

det er greit at du bruker hans direkte ord med brukernavn på din signatur? :P

godt poeng! takk!

*skriv PM til Rskre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steke julekulene!? :klo:

jeg lurer på om denne kunden har misforstått et eller annet..

eller kanskje det er jeg som har det? for jeg trodde man brukte

å henge dem på treet jeg? (ustekt vel og merke)

Da er vi to. Er ikke disse kulene ofte lagd av plast? Da vil de jo bare smelte.

Ferdigstekte julekuler er veldig greie, er bare å henge dem direkte på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel bilde av en de beundrer kanskje?

Hva signlaiserer min avatar da?? (har egentlig ikke lagt noe tanke bak på hva det skal signalisere)

Nei, får ingen sterke assosiasjoner av avataren din. Det er selvfølgelig mulig at folk velger seg et bilde litt på måfå. Kanskje det bare er jeg som tenker på avataren som folks "ansikt" på forumet :klo:

Men jeg lurer på en ting til. Når man er i en ulykke, så oppleves det for noen som om det skjer i sakte film. Hadde en venn som var i en bilulykke, og mens bilen snurret rundt brukte han noe av tiden på å studere hagen til huset ved siden av veien! Min mor falt ned trappen for 30 år siden, og kan fortelle i detalj hva som skjedde, hvordan hun grep tak i gelenderet, snudde seg rundt osv. Jeg falt ned trappen for 2 mnd siden (en liten familietradisjon :gjeiper:) og jeg husker ingenting. Jeg kjente at foten gled, og det neste øyeblikket lå jeg på bunnen av trappen i smerter.

Så hvorfor oppleves ulykker i sakte film, og hvorfor svartner noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ha noe med hvor alvorlig man oppfatter situasjonen. Om det er fare for å skade seg skikkelig, eller å bare få en liten skramme på en måte.

Blir situasjonen oppfattet som relativt ufarlig i øyeblikket, så oppfatter man på en måte bare starten og slutten og resten blir en sånn rar blurry greie man bare har en formening om.

Er det en mer alvorlig situasjon med potensiell dødsfare, som å ramle hodestups ned en trapp, kræsje med bil eller noe annet skummelt, oppfatter man nok situasjonen helt annerledes og får med seg sære detaljer og sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på en ting til. Når man er i en ulykke, så oppleves det for noen som om det skjer i sakte film. Hadde en venn som var i en bilulykke, og mens bilen snurret rundt brukte han noe av tiden på å studere hagen til huset ved siden av veien! Min mor falt ned trappen for 30 år siden, og kan fortelle i detalj hva som skjedde, hvordan hun grep tak i gelenderet, snudde seg rundt osv. Jeg falt ned trappen for 2 mnd siden (en liten familietradisjon :gjeiper:) og jeg husker ingenting. Jeg kjente at foten gled, og det neste øyeblikket lå jeg på bunnen av trappen i smerter.

Så hvorfor oppleves ulykker i sakte film, og hvorfor svartner noen?

Du må se denne

forskeren snakker om akkurat dette fenomenet. (Se gjerne hele, fascinerende stoff)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal strikken i livet på superundertøystillongsen alltid være så stram? Det er jo ubehagelig å ha en bred stram strikk som presser på magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Hvorfor skal strikken i livet på superundertøystillongsen alltid være så stram? Det er jo ubehagelig å ha en bred stram strikk som presser på magen.

Fordi stilongsen ikke skal falle ned slik at du blir en "Sagger"?

Tenk om superundertøyprodusentene skulle bli assosiert med "sægging"

Eller fordi produsentene ser for seg at strikken har en "slankende" effekt og at den dermed må være stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som skulle ha "sånn der ullstoff som man pakker julekulene inn i når man skal steke dem i oven," hva tror dere han egentlig var ute etter?

En artig prat, evt å psyke deg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi stilongsen ikke skal falle ned slik at du blir en "Sagger"?

Tenk om superundertøyprodusentene skulle bli assosiert med "sægging"

Eller fordi produsentene ser for seg at strikken har en "slankende" effekt og at den dermed må være stram.

Jammeeen... Vil heller ha en tynn strikk. Som ikke er str "barn" rundt livet. Eller sånn som er i treningstightsen. Den detter jo ikke av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som skulle ha "sånn der ullstoff som man pakker julekulene inn i når man skal steke dem i oven," hva tror dere han egentlig var ute etter?

Nevroleptika? :nissevink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er istapper ofte gule? Er det jord ? Orker ikke å google det

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er istapper ofte gule? Er det jord ? Orker ikke å google det

Jepp. Jord, mose, rusk og sikkert masse næringssalter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...