Chloe- Skrevet 14. desember 2012 #2521 Del Skrevet 14. desember 2012 Historisk så var steforeldre den personen som har foreldreansvar for deg etter din biologiske forelder er død/borte. Idag har det blitt mer vanlig å bruke det om partner til biologisk forelder, uavhengig av relasjon og ev gjenlevende foreldre. Men takk for svar på bonusbarn. Ingen av mine gjetninger var visst riktige. Brukes dette ordet i det virkelige liv også? Har kun sette det på KG. Jeg hørte noen sa det på et jobbintervju en gang. "Jeg har to barn og ett bonusbarn". Det er vel det eneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 14. desember 2012 #2522 Del Skrevet 14. desember 2012 Men takk for svar på bonusbarn. Ingen av mine gjetninger var visst riktige. Brukes dette ordet i det virkelige liv også? Har kun sette det på KG. Jeg har omtrent kun sett det på KG og andre forum iallefall. Min eks sa "Navnet, sønnen til loren" om han skulle forklare hvem han var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. desember 2012 #2523 Del Skrevet 14. desember 2012 Lurer på om det er mulig å sove med øynene åpne? Har våknet av at jeg har fått rusk i øyet noen ganger. Det kan jo ikke komme inn der hvis øynene er lukket? Fullt mulig. Svigermor, mannen og dattera mi gjør det. De har øynene igjen når de skal sove og så glir de opp når de sovner. Øynene er vanlig åpne, men blikket er helt rart. Tomt og "dumt" på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 14. desember 2012 #2524 Del Skrevet 14. desember 2012 Fullt mulig. Svigermor, mannen og dattera mi gjør det. De har øynene igjen når de skal sove og så glir de opp når de sovner. Øynene er vanlig åpne, men blikket er helt rart. Tomt og "dumt" på en måte. Merkelig, men hvorfor gjør man det tro? Kan jo ikke være bra for øynene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. desember 2012 #2525 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg lurer plutselig på hva som er årsaken til at man brekker seg eller må kaste opp når man ser, hører eller lukter noen andre kaste opp. Joa, jeg googlet litt og fant det som kalles sympathy-pukers, men jeg er nysgjerrig på hva som egentlig trigger det? Er det et ur-instinkt som fortsatt sitter et sted oppi hjernen og gjemmer seg? Et instinkt som sier at om noen rundt deg kaster opp, så må du også kvitte deg med mageinnholdet fordi det kan hende begge spiste noe som ikke var bra? Eller er det bare hjernen som plutselig sier ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ! OMG! DET VAR EKKELT Å SE/HØRE/LUKTE!!! og begynner å tømme magen av ren idioti? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 14. desember 2012 #2526 Del Skrevet 14. desember 2012 Hva er bolle på engelsk? Sånn rosinbolle/sjokoladebolle/hvetebolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. desember 2012 #2527 Del Skrevet 14. desember 2012 Hva er bolle på engelsk? Sånn rosinbolle/sjokoladebolle/hvetebolle? Bun eller roll alt ettersom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 14. desember 2012 #2528 Del Skrevet 14. desember 2012 Hva er den evolusjonistiske (?) grunnen til at asiatere har smale øyne? Afrikanere er jo mørke for beskyttelse mot sola og det der, så hva er funksjonen til de smale øynene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. desember 2012 #2529 Del Skrevet 14. desember 2012 Mongolene bodde jo på tundraen og steppene i mange tusen år, så det kan være et forsvar mot støvstormer eller noe? Det jeg vet er at alle andre enn mongolske asiater (for å bruke et beskrivende uttrykk, da det også er kaukasiske asiater i feks India) har todelte øvre øyelokk, at øyelokket har en slags hudfold mellom øyet og øyebrynet. Det er veldig tydelig på gamle mennesker feks, der øyelokkene begynner å ..."sagge". Mongolske asiater har et jevnt øvre øyelokk hvor denne hudfolden ikke har separert seg fra øvre vippekant og at det er årsaken til at øynene ser smalere ut. Hvorfor det er sånn kan man jo spørre seg. Håper du skjønte forklaringen, den var mye bedre på det programmet jeg så på Discovery for noen år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. desember 2012 #2530 Del Skrevet 15. desember 2012 Mongolene bodde jo på tundraen og steppene i mange tusen år, så det kan være et forsvar mot støvstormer eller noe? Det jeg vet er at alle andre enn mongolske asiater (for å bruke et beskrivende uttrykk, da det også er kaukasiske asiater i feks India) har todelte øvre øyelokk, at øyelokket har en slags hudfold mellom øyet og øyebrynet. Det er veldig tydelig på gamle mennesker feks, der øyelokkene begynner å ..."sagge". Mongolske asiater har et jevnt øvre øyelokk hvor denne hudfolden ikke har separert seg fra øvre vippekant og at det er årsaken til at øynene ser smalere ut. Hvorfor det er sånn kan man jo spørre seg. Håper du skjønte forklaringen, den var mye bedre på det programmet jeg så på Discovery for noen år siden... Jeg har hørt at det er beskyttelse mot sterkt sollys reflektert fra snøen. Men kaukasiode er da også ofte utsatt for situasjoner med kombinasjoner av snø og sol. Vi får vel bare kjøpe solbriller vi da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. desember 2012 #2531 Del Skrevet 15. desember 2012 Hvorfor velger noen å ha en avatar med bilde av det motsatte kjønn? Jeg tenker at en avatar skal være et slags "bilde" av en person, og bruker heller den til å kjenne igjen folk enn navnet. Blir veldig forvirret når jeg ser f.eks bilde av en mann og så er det en dame som skriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. desember 2012 #2532 Del Skrevet 15. desember 2012 Hvorfor er det sånn at menn har en ganske rett rygg, mens kvinner har en svai nederst i korsryggen? Er det noe evolusjonsmessig som gjør at kvinner trenger denne svaien? Noe med graviditet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 15. desember 2012 #2533 Del Skrevet 15. desember 2012 Hvorfor velger noen å ha en avatar med bilde av det motsatte kjønn? Jeg tenker at en avatar skal være et slags "bilde" av en person, og bruker heller den til å kjenne igjen folk enn navnet. Blir veldig forvirret når jeg ser f.eks bilde av en mann og så er det en dame som skriver. Du har jo bilde av flere unger..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 15. desember 2012 #2534 Del Skrevet 15. desember 2012 Fullt mulig. Svigermor, mannen og dattera mi gjør det. De har øynene igjen når de skal sove og så glir de opp når de sovner. Øynene er vanlig åpne, men blikket er helt rart. Tomt og "dumt" på en måte. hunden min sover også ofte med åpne øyne og jeg har en teori om at det er fordi hun enda er litt på vakt selvom hun snorker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 15. desember 2012 #2535 Del Skrevet 15. desember 2012 Historisk så var steforeldre den personen som har foreldreansvar for deg etter din biologiske forelder er død/borte. Idag har det blitt mer vanlig å bruke det om partner til biologisk forelder, uavhengig av relasjon og ev gjenlevende foreldre. Men takk for svar på bonusbarn. Ingen av mine gjetninger var visst riktige. Brukes dette ordet i det virkelige liv også? Har kun sette det på KG. min erfaring er at det gjør det ja. jeg synes at det stadig vekk snakkes om mine, dine og våre barn og jeg har visst hva bonusbarn er lengre enn jeg har vært registert her. Faktisk så har jeg ikke lest noen innlegg hvor det ordet har blitt brukt siden jeg holder meg langt vekk fra barne-rommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. desember 2012 #2536 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg hadde en kunde som skulle ha "sånn der ullstoff som man pakker julekulene inn i når man skal steke dem i oven," hva tror dere han egentlig var ute etter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. desember 2012 #2537 Del Skrevet 15. desember 2012 Du har jo bilde av flere unger..... Ja, for å fortelle at jeg har mange barn. Identiteten jeg viser fram blir "mor". Har man f.eks. en bamse eller en kattunge sier man "søt/uskyldig/ung til sinns". Har man bilde fra et dataspill sier man "spillnerd". Har man bilde av en dame med store pupper i en bikini signaliserer man at kropp er viktig. Så da lurte jeg på hva de som velger bilde av en mann/kvinne når de selv er det motsatte prøver å signalisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. desember 2012 #2538 Del Skrevet 15. desember 2012 Ja, for å fortelle at jeg har mange barn. Identiteten jeg viser fram blir "mor". Har man f.eks. en bamse eller en kattunge sier man "søt/uskyldig/ung til sinns". Har man bilde fra et dataspill sier man "spillnerd". Har man bilde av en dame med store pupper i en bikini signaliserer man at kropp er viktig. Så da lurte jeg på hva de som velger bilde av en mann/kvinne når de selv er det motsatte prøver å signalisere. De har vel bilde av en de beundrer kanskje? Hva signlaiserer min avatar da?? (har egentlig ikke lagt noe tanke bak på hva det skal signalisere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 15. desember 2012 #2539 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg tror ikke de fleste legger så mye tanke bak avataren sin. Jeg har lagt merke til at det er en del her inne som bruker bilde av House (en karakter i en TV-serie om du ikke er kjent med han), så det signaliserer vel ikke stort mer enn at de er fan av programmet? ----- Hvordan overlever insekter om vinteren? Maur for eksempel. Hamstrer de mat og går i dvale i tua si? Og hva med de insektene som ikke har en tue å gjemme seg i, hvor gjør de av seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. desember 2012 #2540 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg tror ikke de fleste legger så mye tanke bak avataren sin. Jeg har lagt merke til at det er en del her inne som bruker bilde av House (en karakter i en TV-serie om du ikke er kjent med han), så det signaliserer vel ikke stort mer enn at de er fan av programmet? ----- Hvordan overlever insekter om vinteren? Maur for eksempel. Hamstrer de mat og går i dvale i tua si? Og hva med de insektene som ikke har en tue å gjemme seg i, hvor gjør de av seg? De gjemmer seg i juletreet ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå