Mynona Skrevet 23. november 2012 #2441 Del Skrevet 23. november 2012 Vil tro han skiver HKHM Harald V heller enn rex. Eller så skriver han bare en krusedull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. november 2012 #2442 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) --- Hvorfor kan ikke jeg sette navn på linkene lenger? Du kan det, bare skriv det inn i tekstboksen først, så markerer du det ordet du vil bruke som link, og så klikker du på link-knappen og limer inn URL'en der Endret 23. november 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 23. november 2012 #2443 Del Skrevet 23. november 2012 Du kan det, bare skriv det inn i tekstboksen først, så markerer du det ordet du vil bruke som link, og så klikker du på link-knappen og limer inn URL'en der Test: VG Funker det tro? Lurer på hvorfor de endrer på ting så jeg må lære meg ting om igjen som jeg har brukt lang tid på å lære meg i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. november 2012 #2444 Del Skrevet 23. november 2012 Hvorfor spiser de ikke oss? http://www.vg.no/nyh...?artid=10071309 Knølhvalen spiser fisk og krill, ikke seler og andre større dyr. Hadde dette vært en spekkhogger, hadde jeg vært mer bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 23. november 2012 #2445 Del Skrevet 23. november 2012 Knølhvalen spiser fisk og krill, ikke seler og andre større dyr. Hadde dette vært en spekkhogger, hadde jeg vært mer bekymret. Spekkhuggere ser heller ikke ut til å være så interesert i å spise oss noe som er rart, da veldig mange av dem lever av havpatteyr som seler og sjøløver, men fremdeles ser de ikke ut til å føle for å spise oss. Kan hende de gjennkjenner våres inteligens eller one, det er uvist hvorfor de ikke sjafser oss opp. Med tanke på at en spekkhogger/orca er langt større og sterkere enn noe hvithai, ville vi vært helt forsvars løse, det er også mye mye mye smartere enn haier også, så det er vanskligere å lure seg unna dem. Eneste gangene det er registert at orca skader eller dreper mennesker er i vannparker, hvor de skader og kanskje dreper trenerne sine. i det ville gjør de vist ikke slikt, de er mer opptatt av å hilse på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. november 2012 #2446 Del Skrevet 23. november 2012 Det er mulig at spekkhoggerne har en såpass høy intelligens at de skjønner at vi ikke er mat, men at vi også har en forståelse av omgivelsene. For det er ingen tvil om at spekkhoggere og de andre småhvalene (som delfiner) har en annen forståelse for omgivelsene enn andre dyrearter. (det samme ser man i menneskeaper og enkelte lavere apearter) Haier, derimot, er mye mer drevet av instinkt, og bruker smak først-metoden på så og si alt. De aller fleste haiangrep ender med at mennesket overlever, og de få som ender med døden i løpet av et år, er ene og alene grunnet hvordan haien treffer vitale blodårer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 23. november 2012 #2447 Del Skrevet 23. november 2012 De aller fleste haiangrep ender med at mennesket overlever, og de få som ender med døden i løpet av et år, er ene og alene grunnet hvordan haien treffer vitale blodårer. 5 minutter etter ulykken: Hinker opp av vannet. "Au au au!!!" 70 dager etter ulykken: "Auuu fy fader det blør så jævlig" 120 dager etter ulykken: "NeeeeeI! Jeg orker ikke gå på jobb, anemi" 300 dager etter ulykken: "Hei, har jeg kommet til IF-skadeforsikring? Ja, du jeg har fått vann, eller... ehm blod-skader i leiligheten". 360 dager etter ulykken: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 23. november 2012 #2448 Del Skrevet 23. november 2012 Det er mulig at spekkhoggerne har en såpass høy intelligens at de skjønner at vi ikke er mat, men at vi også har en forståelse av omgivelsene. For det er ingen tvil om at spekkhoggere og de andre småhvalene (som delfiner) har en annen forståelse for omgivelsene enn andre dyrearter. (det samme ser man i menneskeaper og enkelte lavere apearter) Haier, derimot, er mye mer drevet av instinkt, og bruker smak først-metoden på så og si alt. De aller fleste haiangrep ender med at mennesket overlever, og de få som ender med døden i løpet av et år, er ene og alene grunnet hvordan haien treffer vitale blodårer. De dyre gruppene som er overlegende alle andre i mennskeaktig inteligens, er menneskeaper(inkludert mennesker så klart) delifner(pluss visse hvaler) og elefanter. Det intersante er at alle disse dyrene har noe som heter "spindle neurons" dett er veldig store hjerneceller, som bare disse dyrene og INGEN andre har, hunder har dem ikke, griser har dem ikke, ikke noen fugler, ingen katter, hester ingen av de lavere primatene osv. bare et få tall arter i hele dyreriket har disse spesielle neuronene, og de er også de som er smartest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. november 2012 #2449 Del Skrevet 23. november 2012 5 minutter etter ulykken: Hinker opp av vannet. "Au au au!!!" 70 dager etter ulykken: "Auuu fy fader det blør så jævlig" 120 dager etter ulykken: "NeeeeeI! Jeg orker ikke gå på jobb, anemi" 300 dager etter ulykken: "Hei, har jeg kommet til IF-skadeforsikring? Ja, du jeg har fått vann, eller... ehm blod-skader i leiligheten". 360 dager etter ulykken: Haha, jeg ser at jeg mangler noen vitale kommaer og slikt her. Mente selvfølgelig antall dødsfall i løpet av et år, og ikke at de døde i løpet av det kommende året. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. november 2012 #2450 Del Skrevet 23. november 2012 De dyre gruppene som er overlegende alle andre i mennskeaktig inteligens, er menneskeaper(inkludert mennesker så klart) delifner(pluss visse hvaler) og elefanter. Det intersante er at alle disse dyrene har noe som heter "spindle neurons" dett er veldig store hjerneceller, som bare disse dyrene og INGEN andre har, hunder har dem ikke, griser har dem ikke, ikke noen fugler, ingen katter, hester ingen av de lavere primatene osv. bare et få tall arter i hele dyreriket har disse spesielle neuronene, og de er også de som er smartest. Hva med skjæra? Det er den eneste fuglen som klarer "speiltesten", bl.annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 23. november 2012 #2451 Del Skrevet 23. november 2012 Hva med skjæra? Det er den eneste fuglen som klarer "speiltesten", bl.annet. Jo skjæra er i en egen kategori for fugler, antagligvis på høyde med en del aper, og sikkert en av top 5 smarteste skapinger på jorda, men fugle hjernen er veldig anderledes enn pattedyr hjernen, så den har ikke disse "spindle neurons" kan også ha noe med at fugle hjerner er fysisk mye mindre enn hjernen til en ape, delfin eller elefant, selv om den har stor hjene i forhold til korpsvekt, er jo hode på en skjære "noe" mindre enn hode på en spermhval! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. november 2012 #2452 Del Skrevet 23. november 2012 Jo skjæra er i en egen kategori for fugler, antagligvis på høyde med en del aper, og sikkert en av top 5 smarteste skapinger på jorda, men fugle hjernen er veldig anderledes enn pattedyr hjernen, så den har ikke disse "spindle neurons" ok kan også ha noe med at fugle hjerner er fysisk mye mindre enn hjernen til en ape, delfin eller elefant, selv om den har stor hjene i forhold til korpsvekt, er jo hode på en skjære "noe" mindre enn hode på en spermhval! Spermhvalen har den største hjernen av alle dyr, men likevel er vel forhåpentligvis mennesket det mest intelligente. Så absolutt størrelse kan vel ikke ha allverden å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. november 2012 #2453 Del Skrevet 23. november 2012 Er høyhælede sko brattere i liten str enn i større str? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 23. november 2012 #2454 Del Skrevet 23. november 2012 ok Spermhvalen har den største hjernen av alle dyr, men likevel er vel forhåpentligvis mennesket det mest intelligente. Så absolutt størrelse kan vel ikke ha allverden å si? Nei det er to ting som man kjennerelt tenker på når det kommer til inteligens Absolutt størrelse og body/weight ratio. En rotte har jo en veldidg liten hjerne, men er antaglivis langt smartere enn en hest eller sau. Men størrelse har noe å si, feks. er koala bjørenen veldig dum, da den har mista 50% av hjernen sin, en adapsjon til den næringsfattige maten den spiser. En spermhval er nok ikke like smart som et menneske, men den er fremdeles langt smartere enn 99.9999999999999999999999999999999999999999% av alle dyr som lever, og er nok en av de smarteste pattedyrene som finnes, men fremedles ikke like smart som feks. en orca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 24. november 2012 #2455 Del Skrevet 24. november 2012 De dyre gruppene som er overlegende alle andre i mennskeaktig inteligens, er menneskeaper(inkludert mennesker så klart) delifner(pluss visse hvaler) og elefanter. Det intersante er at alle disse dyrene har noe som heter "spindle neurons" dett er veldig store hjerneceller, som bare disse dyrene og INGEN andre har, hunder har dem ikke, griser har dem ikke, ikke noen fugler, ingen katter, hester ingen av de lavere primatene osv. bare et få tall arter i hele dyreriket har disse spesielle neuronene, og de er også de som er smartest. De spiser ikke hunder heller! Digger hvaler jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2012 #2456 Del Skrevet 24. november 2012 Kan hester sitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 24. november 2012 #2457 Del Skrevet 24. november 2012 Kan hester sitte? Ja Bare se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. november 2012 #2458 Del Skrevet 24. november 2012 Kan hester sitte? Tror det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 24. november 2012 #2459 Del Skrevet 24. november 2012 Hva er poenget med stumme bokstaver? F.eks H'en i ordet hval. Vi hadde jo ikke sagt hval på annen måten hvis vi skrev det val. Samme med navnet Elisabeth/Elisabet. Sier det jo på samme måte. Og W vs. V. Det er jo ikke uttaleforskjeller der heller. Willy og Villy. Kan noen språkfolk forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 24. november 2012 #2460 Del Skrevet 24. november 2012 Hva er poenget med stumme bokstaver? F.eks H'en i ordet hval. Vi hadde jo ikke sagt hval på annen måten hvis vi skrev det val. Samme med navnet Elisabeth/Elisabet. Sier det jo på samme måte. Og W vs. V. Det er jo ikke uttaleforskjeller der heller. Willy og Villy. Kan noen språkfolk forklare? Stum h er jeg usikker på hvorfor vi har, men navnene du skriver opp er ikke opprinnelige norske, og på f.eks engelsk så uttaler man forskjellen på W og V, og T og TH. Noen velger å fornorske navnene, mens noen beholder den opprinnelige stavemåten (Kristoffer vs Christopher). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå