Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

Det er vel derfor de ikke skal være litt slem vel?

Ja, men alle mennesker var vel før et dyr før de var snille nok til å bli gjennfødt som menneske, greit nok er du en ku, gjør du ikke folk og fe så mye skade(bortsett fra global oppvarming) Men er du en tiger spise du det meste du kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stille vann

Jeg lurer på noe!

Så akkurat på Raske Menn, der var det en mann som kunne lage gåsehud på kommando.

Hvordan går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man er litt slem som menneske, og blir gjennfødt som en kobra slange, en kobra slange må jo drepe og spsie uskyldige gnagere, da vil du jo aldri bli gjennnfødt som et menneske igjen.

Hvor går egentlig grensen for hva man kan bli gjenfødt som? Kan man for eksempel bli gjenfødt som enkle organismer? Bakterier? Ebolavirus? Litt vanskelig å leve ett liv som ett godhjertet ebolavirus, om ikke annet fordi virus vel egentlig ikke er liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg lurer på noe!

Så akkurat på Raske Menn, der var det en mann som kunne lage gåsehud på kommando.

Hvordan går det an?

gåsehud er bare små muskler under huden, så viss noen har en greie hvor de kan bevist styre de musklene vil de kunne lage gåsehud på kommando, det er ganske forskjellig hva slags muskler folk kan bevist styre, noen har ektremt god kontrol på muskler de fleste ikke en gang vet de har.

Hvor går egentlig grensen for hva man kan bli gjenfødt som? Kan man for eksempel bli gjenfødt som enkle organismer? Bakterier? Ebolavirus? Litt vanskelig å leve ett liv som ett godhjertet ebolavirus, om ikke annet fordi virus vel egentlig ikke er liv.

Vel når dette med hindusimen og reikanasjon ble funnet opp, viste man ikke om bakterier og virus, så jeg tror de holder seg dyr de viste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg lurer på dette med date jeg. Det er ei som skal på hjemmedate (middag og overnatting) -en annen tråd her inne. Hva er en date? Noen som kan gi meg klare spesifikasjoner på dette ordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel når dette med hindusimen og reikanasjon ble funnet opp, viste man ikke om bakterier og virus, så jeg tror de holder seg dyr de viste om.

Funnet opp?? Mener du at dette bare er tull & tøys? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Jeg lurer på dette med date jeg. Det er ei som skal på hjemmedate (middag og overnatting) -en annen tråd her inne. Hva er en date? Noen som kan gi meg klare spesifikasjoner på dette ordet?

Det er 3 definasjoner

1. ut med fast kjæreste, kan være et gift par som skal ha en fin middag

2. Single date, er et hvilket som helst avtalt møte mellom to mennesker før de er offiselt sammen.

3. Bro date, to gutter som setter av litt tid med hverandre fordi men ikke har sett hverandre på en stund.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Det er 3 definasjoner

1. ut med fast kjæreste, kan være et gift par som skal ha en fin middag

2. Single date, er et hvilket som helst avtalt møte mellom to mennesker før de er offiselt sammen.

3. Bro date, to gutter som setter av litt tid med hverandre fordi men ikke har sett hverandre på en stund.

Så he he jeg hørtes vel utgammel ut her. Men jeg skjønner ikke konseptet med dating, når overnatting er avtalt. Da er det vel det samme som knullkompiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Så he he jeg hørtes vel utgammel ut her. Men jeg skjønner ikke konseptet med dating, når overnatting er avtalt. Da er det vel det samme som knullkompiser?

Vel kommer ann på om de bare skal dra dit og pule, eller om de også skal bli bedre kjent med intensjoner om et mer seriøst romantisk forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Til hinduisme-diskusjonen: så lenge man gjør sin plikt riktig, får man god karma. En kriger skal sloss og drepe om han må. Et dyr gjøre det det er ment til å gjøre, og så videre.Edit: om man er kriger eller noe annet avhenger forøvrig av hvilken kaste man fødes inn i.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg lurer på om det noengang har eksistert siamesiske tvillinger der den ene er gutt og den andre er jente? Har kun hørt om tilfeller hvor de er samme kjønn, men hvorfor er det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det noengang har eksistert siamesiske tvillinger der den ene er gutt og den andre er jente? Har kun hørt om tilfeller hvor de er samme kjønn, men hvorfor er det sånn?

Jeg tror de er en form for eneggede tvilliger, og eneggede tvillinger kan i de aller, aller fleste tilfeller ikke være av ulikt kjønn.

Edit: http://snl.no/.sml_artikkel/tvillinger Her står det at det ikke forekommer, litt sikrere kilde enn meg :)

Endret av Adegami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor gråfargen på de fleste klær er stripete, (sånn blanda med hvitt og sånt) og du nesten ikke får klær i andre farger på samme måten? Grått er jo mye finere når det er .. grått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor man mister matlysten når man hører om eller ser noe kvalmt? Man kan altså gå fra sulten til ikke-sulten på et blunk bare fordi noe er kvalmt. Hva skjer i kroppen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg også lurt på, for det er veldig sjelden det skjer noe med meg, fysisk altså, om jeg ser noe på tv. Kan f.eks. se en operasjon på Grey's Anatomy samtidig som jeg spiser mat, uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg reagerer ikke på synet av ting, men veldig på lukter, lukt av gammel mat, spy eller dritt.

Jeg tror det har med at viss noen spyr rundt deg eller gjør andre kvalme ting, er det også en sjangse for at maten din bar blitt påvirket, alså spyr noen, kan det komme på maten din og du blir syk.

Dritt er jo som kjent en god kilde for alt fra vanlige mave bakterier til kolera. Så ser man noe kvalmt, sier det til hjernen at maten din kan være påvirket av det, og du bør derfor ikke spise.

Samme som skjer når visse folk svimer av å se blod, dette har med i viss man fikk en stor skade i gammle dager, ville man fort blø ihjel, men svimer man av, senkes blodtrykket og man blør saktere.

Som mye med evolusjonære saker, funker det ikke altid like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hvor mange kuler er det i en saccosekk?

Stikk hull på den, ta ut en desiliter, tell dem opp, finn ut antall liter i sekken og regn ut.

Simple as that.

Det har jeg også lurt på, for det er veldig sjelden det skjer noe med meg, fysisk altså, om jeg ser noe på tv. Kan f.eks. se en operasjon på Grey's Anatomy samtidig som jeg spiser mat, uten problemer.

En operasjon i Grey's Anatomy, og en i virkeligheten, er to veldig forskjellige ting.

Husker de har vist hjerteoperasjoner på bl.annet nrk opp igjennom, der man ser hjertet ligger og pumper oppi en åpen brystkasse. Hadde du spist med god apetitt da?

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...