Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan underholde deg jeg, jeg kan vitser som er så grove at du enten kommer til å elske meg eller kaste opp :sjokkert:

hehe jeg jobba åtte år på sjøen, med gode gamle sjømenn, så jeg tåler nok alt du har å komme med :P

jeg skulle helst bare hatt noe spennende på den tv-boksen... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg jobba åtte år på sjøen, med gode gamle sjømenn, så jeg tåler nok alt du har å komme med :P

jeg skulle helst bare hatt noe spennende på den tv-boksen... :grine:

Hva med å.......... leie en film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hele veggen full av filmer, men jeg vil ikke se på film.

Hvor langt unna oslo er du, har ca. 100 forskjellige serier, du finner sikkert en du kan låne av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt unna oslo er du, har ca. 100 forskjellige serier, du finner sikkert en du kan låne av meg.

hehe ellers takk, jeg fant youtube!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten denne fra norsk Wikipedia.

Tusen takk. Som tallnerd synes jeg sånt er skikkelig spennende :jepp:

Tror gassene i atmosfæren blandes rimelig bra, så det er vel ikke noen fare. Er ingen ekspert på det, men det stemmer at planter forbruker oksygen i mørke. Det som skjer da, er det samme som skjer med oss dyr: Vi "forbrenner maten vår" ved hjelp av oksygen. Skillet mellom oss og planter, er at vi må lete etter maten vår, mens plantene lager maten på stedet ved hjelp av fotosyntesen.

Planter gidder derfor ikke utvikle bein.

Fotosyntesen produserer mer oksygen, enn planta klarer å bruke opp om natta. Om vinteren så ligger planta (om det er snakk om en flerårig plante som trær f.eks), i dvale, og bruker dermed minimalt med oksygen.

Fotosyntesen er med andre ord en prosess, den andre prosessen er forbrenningen (eller celleåndingen). Førstnevnte settes helt riktig på pause om natta, som Chloe- er inne på, mens den andre svjv foregår både natt og dag (det er tross alt celleåndingen som holder planten i live, den andre prosessen er bare matlaging).

Takk. Dette har jeg gått og lurt på i mange år (men tydeligvis ikke nok til å gidde å slå det opp :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting fra barneskolepensum:

Vi lærte at gutters fødselsnummer slutter på oddetall og jenters fødselsnummer sluttet på partall. Men når jeg nå ser over familiens fødselsnummer, så slutter alle på partall, bortsett fra den ene datteren vår. Er det mulig å se kjønn ut ifra fødselstallet?

Også husker jeg en tegning i en faktabok om planter. Den viste hvordan planter tar opp Co2 og lager oksygen. Men om natten snur dette og plantene tar opp oksygen og lager Co2. Dette var visstnok hvorfor vi fikk dårlig ånde om morgenen, fordi vi pustet Co2 hele natten. Har aldri egentlig hørt i ettertid dette med at fotosyntesen snur om natten. Stemmer det? I så fall må det vell bare bli mindre og mindre oksygen? Og det må være fryktelig vanskelig å puste i Nord Norge om vinteren?

Det er det midterste sifferet som forteller om det er en kvinne eller mann. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Personnummeret har 5 siffer, tall nummer tre er ett partall hos deg (om du ikke er mann da).

Åja sånn ja! Tenkte først på selve fødselsdatoen (6 sifre), så da begynte jeg å lure litt :fnise:

Partall ja, så er nok jente gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og partall, men jeg trodde det var siste siffer jeg og. Det er også partall. Når jeg tenker meg om så er jo alle partall :ler:

Definitivt jente mao

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor jeg alltid må bommelomme når jeg har løpt en halvtimes tid på mølla..?

Muskler, du tar kanskje uvitende å strammer div musker i maven osv. Er ektremt mange muskler i maven og underlivet man egentlig ikke er klar over som ofte blir spent når du spenner andre mer opplaget muskler i området. Det kan også være at du drikker mye mens du løper og dette fører til løs mave.

Jeg lurer selv på hvor lenge jeg kan leve før jeg må lage meg mat, er sulten med er for lat til å lage mat i dag, Jeg har jo masse cola og brus, som vil gi meg en viss mengde kalorier og energi, men jeg renger med at i løpet av et par uker vil mangler på protein og fet føre til visse problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinduer tror jo på reinkarnasjon, og man kan bli gjenfødt både som menneske og dyr. Det er også kjent for de fleste at kuer er hellige i India.I den forbindelse lurer jeg på følgende:

Er det mer positivt å bli gjenfødt som en ku enn et menneske av høyeste kaste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apropos reinkarnasjoner så er jo målet å oppnå nirvana.

Hvordan lever man et "godt" liv som f.eks. en flue eller en mygg, og hvis en lever et liv som en "god" døgnsflue (hva nå enn det går ut på), har en muligheten til å bli noe "bedre" i sitt neste liv og komme nærmere nirvana?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos reinkarnasjoner så er jo målet å oppnå nirvana.

Hvordan lever man et "godt" liv som f.eks. en flue eller en mygg, og hvis en lever et liv som en "god" døgnsflue (hva nå enn det går ut på), har en muligheten til å bli noe "bedre" i sitt neste liv og komme nærmere nirvana?

Kanskje om den ikke plager noen mennesker eller dyr iløpet av den tiden? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Hva om man er litt slem som menneske, og blir gjennfødt som en kobra slange, en kobra slange må jo drepe og spsie uskyldige gnagere, da vil du jo aldri bli gjennnfødt som et menneske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man er litt slem som menneske, og blir gjennfødt som en kobra slange, en kobra slange må jo drepe og spsie uskyldige gnagere, da vil du jo aldri bli gjennnfødt som et menneske igjen.

Det er vel derfor de ikke skal være litt slem vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...