Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke at jeg lurer på det, men jeg har alltid lurt på hva som hadde skjedd om et menneske hadde hatt sex med en ape. Ville det blitt et slags barn av det, eller er vi for forskjellige?

Det fantes et individ man mente var halv sjimpanse halvt menneske, men det ble aldri bevist, under soviet tiden prøvde russere å krysse sjimpanser og mennsker(da egg og sperm ikke at de tvang mennesker til å ha sex med aper)

Det er teoretisk mulig, mennesker har 46 kromosoner, mens sjimpanser har 48, dette gjør at det er mindre sansynlig, men ikke umulig, esler har ikke samme antall kromosoner som hester, men de kan få avkom.

Så det er fremdeles ikke klart om det teknisk sett er mulig, det er ikke noe som genetisk sett gjør det umulig, finnes arter med større genetisk forskjell som kan få avkom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fantes et individ man mente var halv sjimpanse halvt menneske, men det ble aldri bevist, under soviet tiden prøvde russere å krysse sjimpanser og mennsker(da egg og sperm ikke at de tvang mennesker til å ha sex med aper)

Det er teoretisk mulig, mennesker har 46 kromosoner, mens sjimpanser har 48, dette gjør at det er mindre sansynlig, men ikke umulig, esler har ikke samme antall kromosoner som hester, men de kan få avkom.

Så det er fremdeles ikke klart om det teknisk sett er mulig, det er ikke noe som genetisk sett gjør det umulig, finnes arter med større genetisk forskjell som kan få avkom.

Ser ikke for meg at noen ville ofret seg for å finne ut av det heller. Isåfall en mann kanskje :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at jeg lurer på det, men jeg har alltid lurt på hva som hadde skjedd om et menneske hadde hatt sex med en ape. Ville det blitt et slags barn av det, eller er vi for forskjellige?

Det er faktisk forskere som har gjort forsøk med dette her (!)

Les på wiki.

Ok, Gunfreak beat me to it, men interessant å lese om, ihvertfall.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Karri

Karri er ikke nødvendigvis karri, eller curry for den saks skyld. På norsk betyr det ofte rett og slett krydderblanding inspirert av India eller deromkring. Innholdet og blandingsforholdet kan derfor variere veldig.

Etter to dager i kjøleskapet smakte karrimajonesmiksen plutselig som den på LaBaguette! :fnise: Kanskje pulveret måtte godgjøre seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det heter skinny jeans. Er det fordi det klinger bedre, altså at man tror man er skinny, fordi man går i skinny jeans?

Det burde jo hete tight-fit for å være korrekt?

Fordi det sitter tight? :vetikke:

Fordi skinny mennesker ser best ut i det?

Et annet navn er jo slim-fit... Gud vet, er mange rare navn på klær :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimfit og skinnyjeans er ihvertfall ikke laget for kvinner med former.

Etter at den trenden kom har jeg ikke funnet bukser noe annet sted enn på herreavdelingen på H&M. :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slimfit og skinnyjeans er ihvertfall ikke laget for kvinner med former.

Etter at den trenden kom har jeg ikke funnet bukser noe annet sted enn på herreavdelingen på H&M. :sukk:

Og der finner ikke vi bukser som passer mer... :glare:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting fra barneskolepensum:

Vi lærte at gutters fødselsnummer slutter på oddetall og jenters fødselsnummer sluttet på partall. Men når jeg nå ser over familiens fødselsnummer, så slutter alle på partall, bortsett fra den ene datteren vår. Er det mulig å se kjønn ut ifra fødselstallet?

Også husker jeg en tegning i en faktabok om planter. Den viste hvordan planter tar opp Co2 og lager oksygen. Men om natten snur dette og plantene tar opp oksygen og lager Co2. Dette var visstnok hvorfor vi fikk dårlig ånde om morgenen, fordi vi pustet Co2 hele natten. Har aldri egentlig hørt i ettertid dette med at fotosyntesen snur om natten. Stemmer det? I så fall må det vell bare bli mindre og mindre oksygen? Og det må være fryktelig vanskelig å puste i Nord Norge om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting fra barneskolepensum:

Vi lærte at gutters fødselsnummer slutter på oddetall og jenters fødselsnummer sluttet på partall. Men når jeg nå ser over familiens fødselsnummer, så slutter alle på partall, bortsett fra den ene datteren vår. Er det mulig å se kjønn ut ifra fødselstallet?

Også husker jeg en tegning i en faktabok om planter. Den viste hvordan planter tar opp Co2 og lager oksygen. Men om natten snur dette og plantene tar opp oksygen og lager Co2. Dette var visstnok hvorfor vi fikk dårlig ånde om morgenen, fordi vi pustet Co2 hele natten. Har aldri egentlig hørt i ettertid dette med at fotosyntesen snur om natten. Stemmer det? I så fall må det vell bare bli mindre og mindre oksygen? Og det må være fryktelig vanskelig å puste i Nord Norge om vinteren?

Her kommer mitt helt u-googlede, uverifiserte svar. Altså det første som falt meg inn:

- Ja, jeg også har lært det med partall og oddetall i fødselsnummeret. Hmm, kanskje ikke det er det aller siste sifferet? Hos meg er fire av de fem sifferne partall hvertfall, og jeg er hunkjønn.

- Sola er jo hovedkomponeneten i fotosyntesen, så prosessen må sånn sett ta pause går sola går ned. Jeg tror dog _ikke_ at prosessesen blir revesert om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte at gutters fødselsnummer slutter på oddetall og jenters fødselsnummer sluttet på partall. Men når jeg nå ser over familiens fødselsnummer, så slutter alle på partall, bortsett fra den ene datteren vår. Er det mulig å se kjønn ut ifra fødselstallet?

- Ja, jeg også har lært det med partall og oddetall i fødselsnummeret. Hmm, kanskje ikke det er det aller siste sifferet? Hos meg er fire av de fem sifferne partall hvertfall, og jeg er hunkjønn.

Det er faktisk det tredje siste tallet som sier noe om kjønn. De to siste tallene er faktisk bare kontrollsiffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting fra barneskolepensum:

Vi lærte at gutters fødselsnummer slutter på oddetall og jenters fødselsnummer sluttet på partall. Men når jeg nå ser over familiens fødselsnummer, så slutter alle på partall, bortsett fra den ene datteren vår. Er det mulig å se kjønn ut ifra fødselstallet?

Også husker jeg en tegning i en faktabok om planter. Den viste hvordan planter tar opp Co2 og lager oksygen. Men om natten snur dette og plantene tar opp oksygen og lager Co2. Dette var visstnok hvorfor vi fikk dårlig ånde om morgenen, fordi vi pustet Co2 hele natten. Har aldri egentlig hørt i ettertid dette med at fotosyntesen snur om natten. Stemmer det? I så fall må det vell bare bli mindre og mindre oksygen? Og det må være fryktelig vanskelig å puste i Nord Norge om vinteren?

Det midterste tallet forteller om du er gutt eller jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimfit og skinnyjeans er ihvertfall ikke laget for kvinner med former.

Etter at den trenden kom har jeg ikke funnet bukser noe annet sted enn på herreavdelingen på H&M. :sukk:

Jeg kjøpte meg to kjempefine bukser på H&M til 99,- idag, som går bittelitt over "muffintoppene". Ellers er jeg enig i at mange av buksene ikke er så flatterende for mennesker som.. oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor så mange "flekker tenner" når de myser :ler:

Det ser ganske teit ut å gå med leppa vrengt opp :)

Jeg lurer på om det med fødselsnr jeg og. For jeg registrerer en HEL HAUG personer i et register med bla personnr, da forslår alltid programmet kjønn, og det er alltid vært riktig. Untatt i dag!! I dag ble Henning foreslått som dame på bakgrunn av fødselsnr. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor så mange "flekker tenner" når de myser :ler:

Det ser ganske teit ut å gå med leppa vrengt opp :)

Det dytter kinnene oppover, så det hjelper til med mysingen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også husker jeg en tegning i en faktabok om planter. Den viste hvordan planter tar opp Co2 og lager oksygen. Men om natten snur dette og plantene tar opp oksygen og lager Co2. Dette var visstnok hvorfor vi fikk dårlig ånde om morgenen, fordi vi pustet Co2 hele natten. Har aldri egentlig hørt i ettertid dette med at fotosyntesen snur om natten. Stemmer det? I så fall må det vell bare bli mindre og mindre oksygen? Og det må være fryktelig vanskelig å puste i Nord Norge om vinteren?

Tror gassene i atmosfæren blandes rimelig bra, så det er vel ikke noen fare. Er ingen ekspert på det, men det stemmer at planter forbruker oksygen i mørke. Det som skjer da, er det samme som skjer med oss dyr: Vi "forbrenner maten vår" ved hjelp av oksygen. Skillet mellom oss og planter, er at vi må lete etter maten vår, mens plantene lager maten på stedet ved hjelp av fotosyntesen.

Planter gidder derfor ikke utvikle bein.

Fotosyntesen produserer mer oksygen, enn planta klarer å bruke opp om natta. Om vinteren så ligger planta (om det er snakk om en flerårig plante som trær f.eks), i dvale, og bruker dermed minimalt med oksygen.

Fotosyntesen er med andre ord en prosess, den andre prosessen er forbrenningen (eller celleåndingen). Førstnevnte settes helt riktig på pause om natta, som Chloe- er inne på, mens den andre svjv foregår både natt og dag (det er tross alt celleåndingen som holder planten i live, den andre prosessen er bare matlaging).

Jeg lurer på om det med fødselsnr jeg og. For jeg registrerer en HEL HAUG personer i et register med bla personnr, da forslår alltid programmet kjønn, og det er alltid vært riktig. Untatt i dag!! I dag ble Henning foreslått som dame på bakgrunn av fødselsnr. :klo:

When there's no more personnummers in Norway, then the sexes will start messing up the earth. :twisted:

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvem tulling som bestemte at det bare skulle sendes repriser i helga! :rasende:

Det var meg, viss jeg ikke kan ha det gøy i helga, skal ingen andre ha det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg, viss jeg ikke kan ha det gøy i helga, skal ingen andre ha det heller!

du må ikke være så egoistisk! tenk på oss uten liv som har tv som eneste underholding : :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...