Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor det er en sånn "lomme" i dametruser?

Regner med at du ikke tenker på MuseVisa-lommen? humor-musevisa+og+andre+smarte+reiseding:fnise:

Det er mange tenkelige grunner, og vi nevner i fleng:

- Syntetisk er ikke bra med tanke på soppinfeksjon, så da slenger man på litt bomullsfor for å minimere skaden.

- Alt som kommer ut av vagina, det være seg utflod, mensen, spermrester, urindråper eller svette fra området rundt - går rett igjennom undertøy av syntetisk materiale. Den lille bomullsdingsen har i alle fall evnen til å suge til seg litt.

- Noen syntetiske stoffer er det nesten umulig å feste bind/truseinnlegg til. Bommullsdingsen gjør at bindet får bedre tak.

- Noen truser er forføreriske og gjennomsiktige, men man vil kanskje ikke at folk skal se absolutt alt. Da er det greit med foret som skjuler det mest private (dette gjaldt kanskje mer i gamledager).

Hvorfor den er formet som en lomme er nok det letteste å svare på. Det holder med to sømmer langs trusekanten for at foret skal sitte, og da koster man ikke på noe mer, med mindre vi snakker skikkelig "kvalitetstruse".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uhm. Er karri og curry det samme? Har så lyst på sånn karrikyllingrøre de har på La Baguette. På krydderbøssa jeg kjøpte står det "Curry". Samme sak? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm. Er karri og curry det samme? Har så lyst på sånn karrikyllingrøre de har på La Baguette. På krydderbøssa jeg kjøpte står det "Curry". Samme sak? :klo:

Ja :)

Karri er den norske oversettelsen av ordet. Curry er den originale indisk-engelske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor den er formet som en lomme er nok det letteste å svare på. Det holder med to sømmer langs trusekanten for at foret skal sitte, og da koster man ikke på noe mer, med mindre vi snakker skikkelig "kvalitetstruse".

Bare for nysgjerrighetens skyld tok jeg en rask titt blant mine truser for å se på foret. Det ser ut som jeg har bare "kvalitetstruser" :fnise: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :)

Karri er den norske oversettelsen av ordet. Curry er den originale indisk-engelske.

Røra mi smaker ikke veldig likt som den på La Baguette. :( Noen som kan forklare hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Karri

Det finnes et stort antall oppskrifter på både krydderblandingen og de sausbaserte matrettene.

Karri er ikke nødvendigvis karri, eller curry for den saks skyld. På norsk betyr det ofte rett og slett krydderblanding inspirert av India eller deromkring. Innholdet og blandingsforholdet kan derfor variere veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser aldri do draguen, han kommer opp av skåla og biter deg i rompa.

Plutselig kom jeg på en episode med gode gamle Smith and Jones:

"The most dangerous one is the Sydney Funnyweb. D'you know where it lives?"

"Where?"

"In the khazi"

"What? Most dangerousest spider known to man lives in...?"

"Lives in the khazi, mate. And o' course there you are, you come in, you drop your kecks and sit down and SNAP!"

"Snap?"

"SNAP!!"

"What, on your...?"

"Bang on your billabong. And from then, the ol' todger swells up to four times its normal size."

"Blimey!"

"Yeah. And you've only got five minutes to live. Well, it's a big decision, innit?"

"Is it?"

"Yeah, I mean - do you spend those five minutes running around screaming and trying to find medical attention, or do you throw on your posing pouch and parade down Bondi beach hoping to go out in a blaze of glory?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehee... jaja, takk for svar ihvertfall :)

Jeg tror jeg nesten må foreta meg en studie av duelivet!

Jeg har hørt at duer ikke forlater redet før de er voksne. Om det stemmer eller ei aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Uhm. Er karri og curry det samme? Har så lyst på sånn karrikyllingrøre de har på La Baguette. På krydderbøssa jeg kjøpte står det "Curry". Samme sak? :klo:

http://no.wikipedia.org/wiki/Karri

Karri er ikke nødvendigvis karri, eller curry for den saks skyld. På norsk betyr det ofte rett og slett krydderblanding inspirert av India eller deromkring. Innholdet og blandingsforholdet kan derfor variere veldig.

ja, jeg skulle til å si det.. karri i norge er ikke det samme som karri i india!

sånn hvit karrisaus som vi har til fiskeboller og en indisk karrigryte er så forskjellige at det egentlig er ganske rart at det er det "samme" krydderet.. bare tenk over hvor mye gulere indiske karrigryter er iforhold til ting som vi putter karri oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg har hørt at duer ikke forlater redet før de er voksne. Om det stemmer eller ei aner jeg ikke.

høres veldig merkelig ut, men egentlig veldig logisk også- i og med at ungene ikke er til å spotte noengang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja, jeg skulle til å si det.. karri i norge er ikke det samme som karri i india!

sånn hvit karrisaus som vi har til fiskeboller og en indisk karrigryte er så forskjellige at det egentlig er ganske rart at det er det "samme" krydderet.. bare tenk over hvor mye gulere indiske karrigryter er iforhold til ting som vi putter karri oppi :)

Ja, jeg har jo forsåvidt smakt forskjell selv. Har for eksempel spist Curry Goat på Jamaica. Milelangt unna hvit saus og karrimajones. Jeg bare antok at standard karri/curry i krydderhylla var ganske universalt sammensatt.. Noen som vet hva slags kryddermerke de bruker på LaBaguette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg lurer på hvorfor det heter skinny jeans. Er det fordi det klinger bedre, altså at man tror man er skinny, fordi man går i skinny jeans?

Det burde jo hete tight-fit for å være korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det heter skinny jeans. Er det fordi det klinger bedre, altså at man tror man er skinny, fordi man går i skinny jeans?

Det burde jo hete tight-fit for å være korrekt?

Hvis det ikke er tynnere stoff enn "vanlig", så er det vel det uthevede som stemmer best, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at jeg lurer på det, men jeg har alltid lurt på hva som hadde skjedd om et menneske hadde hatt sex med en ape. Ville det blitt et slags barn av det, eller er vi for forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...