Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor det nesten alltid er sånn om kvelden at jeg sovner, og så våkner jeg etter ca ti minutter. :klo: Og så tar det meg en stund å sovne igjen, og etter det sover jeg godt. Men den derre greia med at jeg først bruker en time på å sovne, for så å våkne igjen etter ti minutter og bruke ei stund på å sovne enda en gang... Det er slitsomt. Og gjør at jeg får mye mindre nattesøvn enn jeg trenger... :sleeping: Noen andre som har det sånn, eller som vet hvorfor jeg har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker sauer vann? Har enda til gode å se en sau drikke, men har sett mange andre dyr drikke...

Hmm, de spiser salt hvert fall, så da skulle man da tro de drikker også... Kanskje det er såpass mye vann i maten at de ikke trenger så mye, så de drikker sjelden og derfor ser du det aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste på hustak og høye steder, alle duer vi ser i byen stammer fra rømte tamduer, disse tamduene igjen er domestikert fra klippe duen, som hekker i høye klipper, så når disse tamduene kom ut i byene bare bruker de høye hus som klipper og hekker der.

Kanskje ikke et morsomt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

For det meste på hustak og høye steder, alle duer vi ser i byen stammer fra rømte tamduer, disse tamduene igjen er domestikert fra klippe duen, som hekker i høye klipper, så når disse tamduene kom ut i byene bare bruker de høye hus som klipper og hekker der.

Kanskje ikke et morsomt svar.

jammen? hvorfor kommer ikke barne-duene ned på bakken for å spise eller lufte seg før de er store da?

man ser jo aldri de små duene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ikke helt fullvokste duer jeg, men det er ganske store før de forlater redet, så det er ofte bare fjærdrakten som sier at de ikke er helt voksene enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker sauer vann? Har enda til gode å se en sau drikke, men har sett mange andre dyr drikke...

Ja, det gjør de. :) Ikke at jeg har peiling på sau, men jeg tok et bilde av en rar sau i utlandet som drakk vann for ikke så lenge siden, så det er grunnen til at jeg vet. :)

Skal se om jeg får lagt det inn.

Edit:

Når jeg så litt nærmere på det, var det nok ikke en rar sau, men heller en rar geit? :klo: Og jeg tror den spiser, ikke drikker.. jaja..

Jeg kan definitivt ingenting om sau, noen geita er nå søt. :)

post-28688-0-76603100-1348000451_thumb.j

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg har sett ikke helt fullvokste duer jeg, men det er ganske store før de forlater redet, så det er ofte bare fjærdrakten som sier at de ikke er helt voksene enda

hehee... jaja, takk for svar ihvertfall :)

Jeg tror jeg nesten må foreta meg en studie av duelivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Hvorfor blir tærne sist varme når man legger seg under dyna?

det er ikke tærne dine blodet ditt først og fremst prioriterer å sirkulere i og ergo varme opp om du er småkald..

det er heller de vitale delene av kroppen din... så det går nok litt ut over hender og føtter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke tærne dine blodet ditt først og fremst prioriterer å sirkulere i og ergo varme opp om du er småkald..

det er heller de vitale delene av kroppen din... så det går nok litt ut over hender og føtter!

Helt riktig, men ikke bare det, føttene er ofte nærme kanten på dyna og da er det kanskje trekk. det er også noe med sentral varmen, kroppen din er varm og varmer dyna, som igjen varmer kroppen som varmer dyna, og og fordi føttene ofte kalde, har de ikke den varmen for å starte kjederaksjonen. Pluss at de er så langt unna resten av kroppen at den kjedereaksjonen som skjer mitt i kroppen når ikke føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har prinsen i eventyrene aldri noe navn? Askepott, tornerose, nøtteknekkeren, det er bare "drømmeprinsen" er det egentlig samme person?

Kanskje fordi de ikke orker å finne på navn til gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har prinsen i eventyrene aldri noe navn? Askepott, tornerose, nøtteknekkeren, det er bare "drømmeprinsen" er det egentlig samme person?

I Tornerose heter prinsen Phillip ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har prinsen i eventyrene aldri noe navn? Askepott, tornerose, nøtteknekkeren, det er bare "drømmeprinsen" er det egentlig samme person?

Prinsen til Ariel heter vel Erik, tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "prinsen" i Tangled heter Eugene Fitzherbert, så han har også et etternavn.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og "prinsen" i Tangled heter Eugene Fitzherbert, så han har også et etternavn.

:hakeslepp:

Tilogmed vår egen kromp, har jo ikke noe etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "prinsen" i Tangled heter Eugene Fitzherbert, så han har også et etternavn.

Jammen han tels ikke for han er ikke kongelig.

I alle de andre filmene er det (som regel) en ekte kongelig prins som er "drømmeprinsen". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...