Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

hvaaa?? det kan jeg virkelig ikke forstå altså.. at dere har fått håret sprayet vått og at dere har betalt for hårvasken.... :klo: dit ville jeg ihvertfall ikke gått tilbake...

når jeg dagdrømmer, så jeg ganske klare. "realistiske" scenarioer i hodet ja.

i blant faktisk ganske likt som i en drøm på natten. kanskje bare hakke mindre intenst på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Godt å høre.... Jeg pleier å ha sånne handlinger i hodet på vei til og fra jobb (går i 20 min), og har lurt på om jeg er litt koko eller om det er vanlig. Da er vi hvertfall 3 :ler:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå lurer jeg på hvordan dere drømmer. Drømmer dere om dere selv og personer og steder dere kjenner? Og ser dere handlingen utenifra, eller gjennom deres egne øyne?

Det er svært sjeldent jeg drømmer om meg selv, og som oftest drømmer jeg om fremmede. Det er litt som å se på en film, samtidig som jeg spiller en av rollene. All handlingen er sett utenifra, og jeg vet som regel ganske mye som karakterene egentlig ikke kan vite, og samtidig så føler jeg alt det en av personene føler.

Det beste er når jeg drømmer samme drømmen på nytt, og dermed vet hva som skal skje, og "helten" (altså den karakteren jeg er) kan endre oppførsel basert på dette og dermed gjøre det bedre :sjarmor:

Mannen min synes jeg er rar, men jeg mener at dette da er en helt naturlig måte å drømme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå lurer jeg på hvordan dere drømmer. Drømmer dere om dere selv og personer og steder dere kjenner? Og ser dere handlingen utenifra, eller gjennom deres egne øyne?

Det er svært sjeldent jeg drømmer om meg selv, og som oftest drømmer jeg om fremmede. Det er litt som å se på en film, samtidig som jeg spiller en av rollene. All handlingen er sett utenifra, og jeg vet som regel ganske mye som karakterene egentlig ikke kan vite, og samtidig så føler jeg alt det en av personene føler.

Det beste er når jeg drømmer samme drømmen på nytt, og dermed vet hva som skal skje, og "helten" (altså den karakteren jeg er) kan endre oppførsel basert på dette og dermed gjøre det bedre :sjarmor:

Mannen min synes jeg er rar, men jeg mener at dette da er en helt naturlig måte å drømme på.

Det varierer. Noen ganger er det som å se på film uten meg. Noen ganger er det som å se på film med meg i hovedrollen, og andre ganger jeg er meg. Noen ganger bytter det på i samme drøm. Oftest det egentlig.

Og drømmene mine kan handle om alt mellom himmel og jord. Steder jeg har vært eller ikke vært, folk jeg kjenner, har sett, ikke aner hvem er, folk på TV osv.. Ofte blir en person en annen midt i drømmen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt så fælt på dette. Var i dyrehage og titta på prærie-hunder. Plutselig løfter en av de opp begge hendene og piper, og plutselig gjør 3-4 andre præriehunder det samme!! Hvorfor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bety mye, vanligvis prøver de å si noe, kanskje et varsel, tydligvis har de et veldig komplisert språk, i pipene sine kan de fortelle om hvor fort noen kommer mot dem, hvor store de er osv. Noen sier at de også kan fortelle om hvilken farge farene er.(de har fargesyn men samme som hunder, og derfor teknisk sett rød/grønn fargeblinde.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt så fælt på dette. Var i dyrehage og titta på prærie-hunder. Plutselig løfter en av de opp begge hendene og piper, og plutselig gjør 3-4 andre præriehunder det samme!! Hvorfor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på:

Når jeg har lest til side 37 for eksempel, i denne tråden her. Og så går jeg og legger meg, og så leser jeg kanskje videre imorgen. Men da må jeg blaa og blaa og blaa til side 37, og dette er kjedelig :overrasket: Er det ikke noen sånn funksjon som heter "gå til side ..." eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på:

Når jeg har lest til side 37 for eksempel, i denne tråden her. Og så går jeg og legger meg, og så leser jeg kanskje videre imorgen. Men da må jeg blaa og blaa og blaa til side 37, og dette er kjedelig :overrasket: Er det ikke noen sånn funksjon som heter "gå til side ..." eller noe sånn?

Trykk på den rosa prikken ved siden av tittelen på tråden, så kommer du til det første innlegget du ikke har lest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; dere som dagdrømmer (gjør alle det?), hvordan dagdrømmer dere?? Er det sånn "skulle ønske jeg hadde sånn eller slik" "drømmer at jeg hadde en kjærste/barn/gift" osv..

Eller spiller dere ut en handling i hodet når dere dagdrømmer? Altså ser for deg samtaler osv.. ??

Jeg spiller ut hele handlingen, hvem jeg snakker med, hva jeg sier, hva de sier, hva de gjør, hvordan jeg reagerer, osv osv. Veldig detaljert, har alltid følt meg litt rar og unormal som gjør dette :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på:

Når jeg har lest til side 37 for eksempel, i denne tråden her. Og så går jeg og legger meg, og så leser jeg kanskje videre imorgen. Men da må jeg blaa og blaa og blaa til side 37, og dette er kjedelig :overrasket: Er det ikke noen sånn funksjon som heter "gå til side ..." eller noe sånn?

Hvis du trykker øverst på der det står "Siden 120 av 120" for øyeblikket, kan du skrive inn sidetallet der du er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ut hele handlingen, hvem jeg snakker med, hva jeg sier, hva de sier, hva de gjør, hvordan jeg reagerer, osv osv. Veldig detaljert, har alltid følt meg litt rar og unormal som gjør dette :sjenert:

Neida, vi er i hvert fall to, så statistisk sett er det ikke så himla unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg lurer på:

Når jeg har lest til side 37 for eksempel, i denne tråden her. Og så går jeg og legger meg, og så leser jeg kanskje videre imorgen. Men da må jeg blaa og blaa og blaa til side 37, og dette er kjedelig :overrasket: Er det ikke noen sånn funksjon som heter "gå til side ..." eller noe sånn?

det var en sånn funksjon før, og den savner jeg sterkt! Men det er som dragonfly sier da, at ved å trykke på den rosa dotten, så kommer du direkte til innlegget du avsluttet med sist... men om jeg vil plutselig lese litt på side 17 i denne tråden akkuratt nå, såååå må jeg bla og bla og bla meg bakover..

Hvis du trykker øverst på der det står "Siden 120 av 120" for øyeblikket, kan du skrive inn sidetallet der du er kommet.

...jammen? sikker? det kunne man før, men på min data så ble den funksjonen tatt bort for litt siden da det ble så store forandrandringer på dette forumet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan man leser av et sånt blodtrykksmåleapparat. Den nåla står jo aldri stille. Den hopper opp og ned på den skiva.

Man lytter etter når man begynner å kunne høre pulsen, og så lytter man etter når den slutter. da finner du både systolsk og diastolsk trykk ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ut hele handlingen, hvem jeg snakker med, hva jeg sier, hva de sier, hva de gjør, hvordan jeg reagerer, osv osv. Veldig detaljert, har alltid følt meg litt rar og unormal som gjør dette :sjenert:

Da er vi kanskje ganske normale begge to da :) Jeg har for vane å dagdrømme når jeg har lagt meg. Og venter på å nattdrømme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en sånn funksjon før, og den savner jeg sterkt! Men det er som dragonfly sier da, at ved å trykke på den rosa dotten, så kommer du direkte til innlegget du avsluttet med sist... men om jeg vil plutselig lese litt på side 17 i denne tråden akkuratt nå, såååå må jeg bla og bla og bla meg bakover..

...jammen? sikker? det kunne man før, men på min data så ble den funksjonen tatt bort for litt siden da det ble så store forandrandringer på dette forumet? :klo:

Det er jo bare å sjekke. Jeg får det til i Firefox ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det var en sånn funksjon før, og den savner jeg sterkt! Men det er som dragonfly sier da, at ved å trykke på den rosa dotten, så kommer du direkte til innlegget du avsluttet med sist... men om jeg vil plutselig lese litt på side 17 i denne tråden akkuratt nå, såååå må jeg bla og bla og bla meg bakover..

Hos meg er den mørkeblå, siden jeg skiftet til IP.Board. Gæli nok å henge på kg, å bli nødt til å ta det inn i rosa innpakning, hadde gjort det uutholdelig. :eeeh:

...jammen? sikker? det kunne man før, men på min data så ble den funksjonen tatt bort for litt siden da det ble så store forandrandringer på dette forumet? :klo:

Jammen så prøv da, di ræv! :Hehe:

(Klikk på side xx av xxx, da får du opp en liten boks der du kan skrive inn sidetallet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trykker øverst på der det står "Siden 120 av 120" for øyeblikket, kan du skrive inn sidetallet der du er kommet.

Takk :D Var jammen ikke lett å skjønne at man skulle trykke der :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...