Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har et ganske pratsomt kjøleskap. Har to venner med samme kjøleskap, og de bråker like mye så det er normalt for dette kjøleskapet. Ikke hele tiden, men innimellom slår den til med noen rare lyder en liten stund, før det blir stille igjen.

Kjøleskapet lager mye forskjellig lyder. Det er ikke samme lyden hele tiden, innimellom et par klunk, en annen gang en svak "surring". Men hvordan vet jeg forskjell på normal kjøleskap-lyd og ødelagt kjøleskap-lyd? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske pratsomt kjøleskap. Har to venner med samme kjøleskap, og de bråker like mye så det er normalt for dette kjøleskapet. Ikke hele tiden, men innimellom slår den til med noen rare lyder en liten stund, før det blir stille igjen.

Kjøleskapet lager mye forskjellig lyder. Det er ikke samme lyden hele tiden, innimellom et par klunk, en annen gang en svak "surring". Men hvordan vet jeg forskjell på normal kjøleskap-lyd og ødelagt kjøleskap-lyd? :klo:

Så lenge det ikke lager bestemte alarmlyder, finner du best ut av det med å slenge inn ett termometer. Det er vanlig at det surrer, forresten, det pleier å være lyden av kompressoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en mer praktisk ting:

La oss si at jeg sitter i leiligheten min, i for eksempel 3. etasje i en blokk. I blokken er det callingsystem, slik at ytter-ytterdøren alltid er stengt, og ingen kan komme inn hvis ikke de har nøkkel, eller blir sluppet inn av en av beboerne.

Så må jeg ringe politiet, for "hjeelp, naboen har klikket og han er inne i leiligheten min og truer meg med kniv" eller noe sånn.

Hvordan kommer politiet seg inn den første døren inn til blokken?? Har de universalnøkkel, må de vente til noen slipper dem inn via callingsystemet, eller bare knuser de hele døren? Det må jo gå fort også, så de har jo ikke akkurat tid til at noen skal åpne for dem? DET lurer jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer sikkert på flere dører og ber om å komme inn? :klo:

Og kjøleskapslydene høres relativt normale ut. Husker ikke hvem her inne som hadde ett som rautet, men om ditt begynner å raute, kan du sikkert slå deg til ro med at det bør pensjoneres. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kommer politiet seg inn den første døren inn til blokken?? Har de universalnøkkel, må de vente til noen slipper dem inn via callingsystemet, eller bare knuser de hele døren? Det må jo gå fort også, så de har jo ikke akkurat tid til at noen skal åpne for dem? DET lurer jeg på :)

Dette gjøres klart på forhånd før de ankommer. Å kontakte noen som kan låse opp på den ene eller andre måten som står klar når de kommer, og ellers blir døren sparket ned, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer det opp når jeg prøver å laste KG?:

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Betyr vel bare at hele sjiten kneler fordi alle brukerne er inne på bildetrådene og trykker febrilsk på F5, samtidig.

Guru Meditation

:skratte:

Har faktisk ikke sett den linja der! (Kødder du nå?)

Får følge mer nøye med neste gang det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg lurer på hvorfor enkelte frisører alltid tilbyr å vaske håret før klipp, mens andre ikke gjør det. Hva er grunnen til at enkelte er så ivrig å tilby vask av håret? Er det fordi de synes håret mitt er skittent og ekkelt (jeg pleier selvsagt alltid å ha rent hår når jeg går til frisør)? Er det fordi de skal tjene seg noen ekstra penger på frisørtimen? Eller er det litt av begge deler? Eller evt høflighet og god service?

Ja faktisk, dette har jeg lenge lurt på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor enkelte frisører alltid tilbyr å vaske håret før klipp, mens andre ikke gjør det. Hva er grunnen til at enkelte er så ivrig å tilby vask av håret? Er det fordi de synes håret mitt er skittent og ekkelt (jeg pleier selvsagt alltid å ha rent hår når jeg går til frisør)? Er det fordi de skal tjene seg noen ekstra penger på frisørtimen? Eller er det litt av begge deler? Eller evt høflighet og god service?

Jeg lurer på om det kan være litt som med de forsikringene de tilbyr hos de store elektrokjedene, der varierer det litt fra selger til selger hvor ivrige de er etter å prakke på deg ekstrating. Begge deler er vel strengt tatt noe man kan klare seg uten?

Ja faktisk, dette har jeg lenge lurt på :rolleyes:

Sææærlig! *Titte på avateren* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor enkelte frisører alltid tilbyr å vaske håret før klipp, mens andre ikke gjør det. Hva er grunnen til at enkelte er så ivrig å tilby vask av håret? Er det fordi de synes håret mitt er skittent og ekkelt (jeg pleier selvsagt alltid å ha rent hår når jeg går til frisør)? Er det fordi de skal tjene seg noen ekstra penger på frisørtimen? Eller er det litt av begge deler? Eller evt høflighet og god service?

Ja faktisk, dette har jeg lenge lurt på :rolleyes:

Jeg har lest i en laaaaaang frisørtråd her inne for en stund siden at det er lettere å klippe håret når det er vått. Da kommer visst vervene og sånn frem naturlig så de ser hvordan håret vil falle. Eller noe i den dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i en laaaaaang frisørtråd her inne for en stund siden at det er lettere å klippe håret når det er vått. Da kommer visst vervene og sånn frem naturlig så de ser hvordan håret vil falle. Eller noe i den dur.

Håper du ikke mente å skrive nervene? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Jeg har lest i en laaaaaang frisørtråd her inne for en stund siden at det er lettere å klippe håret når det er vått. Da kommer visst vervene og sånn frem naturlig så de ser hvordan håret vil falle. Eller noe i den dur.

Det tror jeg nok absolutt, men de som ikke tilbyr vask tar jo frem en sånn spruteflaske og gjør håret vått med den. Ergo kan de klippe i vått hår uten å vaske først :) Kanskje jeg blir sett an. Hvis jeg jeg ser pengesterk ut tilbyr de alt som kan gi bedre betalt for timen, men hvis jeg en dag ser litt fattigslig ut væter de håret mitt med sprayflaske og gjør seg raskt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg lurer på hvorfor enkelte frisører alltid tilbyr å vaske håret før klipp, mens andre ikke gjør det. Hva er grunnen til at enkelte er så ivrig å tilby vask av håret? Er det fordi de synes håret mitt er skittent og ekkelt (jeg pleier selvsagt alltid å ha rent hår når jeg går til frisør)? Er det fordi de skal tjene seg noen ekstra penger på frisørtimen? Eller er det litt av begge deler? Eller evt høflighet og god service?

Ja faktisk, dette har jeg lenge lurt på :rolleyes:

mynona har rett her. det er for å klippe på vått hår.

sprayflaske brukes på barn, og hvis du noen gang ser noen frisører vete hele håret på et voksent menneske, så la meg vite det.... :ler:

Mange har jo i en del hårstæsj også, som det er en fordel å vaske vekk før en klipper.

det koster ikke ekstra penger å vaske håret hos frisøren, så det er ikke derfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

mynona har rett her. det er for å klippe på vått hår.

sprayflaske brukes på barn, og hvis du noen gang ser noen frisører vete hele håret på et voksent menneske, så la meg vite det.... :ler:

Mange har jo i en del hårstæsj også, som det er en fordel å vaske vekk før en klipper.

det koster ikke ekstra penger å vaske håret hos frisøren, så det er ikke derfor....

Jeg må ha vært hos en del rare frisører, skjønner jeg! :ler: Jeg har nemlig opplevd å både få håret vætet med vannflaske og betalt ekstra for hårvask! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mynona har rett her. det er for å klippe på vått hår.

sprayflaske brukes på barn, og hvis du noen gang ser noen frisører vete hele håret på et voksent menneske, så la meg vite det.... :ler:

Mange har jo i en del hårstæsj også, som det er en fordel å vaske vekk før en klipper.

det koster ikke ekstra penger å vaske håret hos frisøren, så det er ikke derfor....

Jeg har fått håret vætet med sprayflaske som voksen. Og har betalt ekstra for vask av håret og. 300,- faktisk. Grisedyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; dere som dagdrømmer (gjør alle det?), hvordan dagdrømmer dere?? Er det sånn "skulle ønske jeg hadde sånn eller slik" "drømmer at jeg hadde en kjærste/barn/gift" osv..

Eller spiller dere ut en handling i hodet når dere dagdrømmer? Altså ser for deg samtaler osv.. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; dere som dagdrømmer (gjør alle det?), hvordan dagdrømmer dere?? Er det sånn "skulle ønske jeg hadde sånn eller slik" "drømmer at jeg hadde en kjærste/barn/gift" osv..

Eller spiller dere ut en handling i hodet når dere dagdrømmer? Altså ser for deg samtaler osv.. ??

Handling, absolutt. Det er som å se på en film, bare at jeg bestemmer hva som skjer :tommelsmil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; dere som dagdrømmer (gjør alle det?), hvordan dagdrømmer dere?? Er det sånn "skulle ønske jeg hadde sånn eller slik" "drømmer at jeg hadde en kjærste/barn/gift" osv..

Eller spiller dere ut en handling i hodet når dere dagdrømmer? Altså ser for deg samtaler osv.. ??

For det meste er det korte scener. Isteden for å bare drømme at jeg har mann og barn, så ser jeg for meg en scene der jeg leker med barna på gulvet når mannen kommer hjem fra jobb f.eks. Eller en scene der jeg går inn i et møte for å diskutere en viktig kontrakt, heller enn bare kul jobb. Det er sjeldent noe særlig handling eller samtaler i disse scenene.

Ellers lager jeg ofte lange samtaler i hodet mitt om ting jeg skal fortelle folk neste gang jeg ser dem. Etterpå klarer jeg ikke lengre å huske på om disse samtalene er ekte eller bare inni hodet, og ender opp med å fortelle ting flere ganger, eller ikke i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...