2ne2 Skrevet 27. oktober 2011 #1181 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er det noen her som har fått ett sånt super langt hår på kroppen? Et langt lyst på øyelokkrt eller i ansiktet? Hva er det for no da? Har håret "glemt" at det skal dette av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 27. oktober 2011 #1182 Del Skrevet 27. oktober 2011 Er det noen her som har fått ett sånt super langt hår på kroppen? Et langt lyst på øyelokkrt eller i ansiktet? Hva er det for no da? Har håret "glemt" at det skal dette av? Jeg kan plutselig få et langt hår på haka eller kinnet. Plutselig er det bare der. Virker nesten som det har vokst ut i løpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #1183 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hvorfor har noen jenter mer hårvekst på kroppen enn andre? Noen har jo nesten ingenting, mens andre har ganske mye på lår, armer osv. Fargen er vel bestemt utifra om man er lys eller mørk, men selve mengden tenker jeg på. Har det noe med testosteronmengden å gjøre? Er kvinner med mye hår mer mandige (på godt og vondt, feks kan de bygge mer muskler eller har mindre humørsvingninger?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. oktober 2011 #1184 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er det noen her som har fått ett sånt super langt hår på kroppen? Et langt lyst på øyelokkrt eller i ansiktet? Hva er det for no da? Har håret "glemt" at det skal dette av? Jeg hadde lenge et slikt på nesen. Jeg plukket det, men plutselig en dag var det tilbake, ferdig utvokst. Er mange år siden jeg har sett den nå. Det var alltid på samme sted, og mye tykkere enn de andre hårene, men heldigvis fargeløst. Har dessverre ingen forklaring. På film, når det er agenter, sikkerhetsvakter og lignende, så har de en propp i øret, og så prater de rett inn i knyttneven sin. Holder de på en mikrofon? De plukker aldri opp noen ting, og vi får aldri se hva de holder. Jeg innbiller meg at de alle har operert inn en liten chip i hånden. Noen bedre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 29. oktober 2011 #1185 Del Skrevet 29. oktober 2011 Dette er ikke en rar ting å lure på da, men gadd ikke å lage en ny tråd så spør her. Lurer på hvilken sang de spiller i en reklame på tv2. Er reklame for idol, senkveld og et annet program som går på fredagskveldene. Og de kjører berg og dalbane... Akkurat nå har jeg glemt hvordan den går, men håper dette er til nok hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 29. oktober 2011 #1186 Del Skrevet 29. oktober 2011 På film, når det er agenter, sikkerhetsvakter og lignende, så har de en propp i øret, og så prater de rett inn i knyttneven sin. Holder de på en mikrofon? De plukker aldri opp noen ting, og vi får aldri se hva de holder. Jeg innbiller meg at de alle har operert inn en liten chip i hånden. Noen bedre forslag? Mikrofon i armbåndsuret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 29. oktober 2011 #1187 Del Skrevet 29. oktober 2011 På film, når det er agenter, sikkerhetsvakter og lignende, så har de en propp i øret, og så prater de rett inn i knyttneven sin. Holder de på en mikrofon? De plukker aldri opp noen ting, og vi får aldri se hva de holder. Jeg innbiller meg at de alle har operert inn en liten chip i hånden. Noen bedre forslag? Trodde det var for å skjule at de snakket, jeg. Med knyttneven foran kjeften, ser det liksom ut som om man bare tenker eller hoster litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. oktober 2011 #1188 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvordan går oversettere frem når de oversetter en bok? Leser de den en gang først, så oversetter? Eller har de en maskin som oversetter den? Den boken jeg leser nå virker det som det siste. Forferdelig dårlig norsk, og masse skrivefeil/feiloversettelser av uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. oktober 2011 #1189 Del Skrevet 29. oktober 2011 På film, når det er agenter, sikkerhetsvakter og lignende, så har de en propp i øret, og så prater de rett inn i knyttneven sin. Holder de på en mikrofon? De plukker aldri opp noen ting, og vi får aldri se hva de holder. Jeg innbiller meg at de alle har operert inn en liten chip i hånden. Noen bedre forslag? Foto. Til venstre ser du ørepluggen, til høyre ser du mikrofonen. Denne finnes i to utgaver, en med klips for jakkeermet som brukes når radiosenderen brukes med VOX, der radioen sender automatisk når det tales inn i mikrofonen. Den på bildet er "knyttneveutgaven" som holdes i hånden. Denne har senderknapp som holdes inne mens det snakkes, og avslutter sending når den slippes. Ledningen som forsvinner ut nederst i bildet går til kommunikasjonsradioen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 1. november 2011 #1190 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg lurer på dette med fluefiske...hvem innehar verdensrekorden, og hvor mange kilo var flua på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. november 2011 #1191 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg lurer på hvordan de vet hvilken baby som ble verdensborger nr 7mrd. Og hvordan de vet i hvilken fart vi ble 7mrd, ref telleren på vg.no. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 1. november 2011 #1192 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg lurer på hvorfor veggen i et rom kjennes kald ut når luften i rommet er varm. Please explain. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 1. november 2011 #1193 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg lurer på hvorfor veggen i et rom kjennes kald ut når luften i rommet er varm. Please explain. Fordi solid materie som en vegg, leder bort varme mye mer effektivt enn ett flyktig materiale som luft. Det kan vel ha litt å si at det vanligvis er kaldere utedørs, og at på tross av isoleringen i veggen, vil veggene i rommet være litt kaldere enn andre "interne" flater som f.eks stuebordet. Men jeg tror det første har mest å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. november 2011 #1194 Del Skrevet 1. november 2011 Foto. Til venstre ser du ørepluggen, til høyre ser du mikrofonen. Denne finnes i to utgaver, en med klips for jakkeermet som brukes når radiosenderen brukes med VOX, der radioen sender automatisk når det tales inn i mikrofonen. Den på bildet er "knyttneveutgaven" som holdes i hånden. Denne har senderknapp som holdes inne mens det snakkes, og avslutter sending når den slippes. Ledningen som forsvinner ut nederst i bildet går til kommunikasjonsradioen. Tusen takk! Nå kjenner jeg at jeg kan slappe av igjen når jeg ser action-filmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 1. november 2011 #1195 Del Skrevet 1. november 2011 Fordi solid materie som en vegg, leder bort varme mye mer effektivt enn ett flyktig materiale som luft. Det kan vel ha litt å si at det vanligvis er kaldere utedørs, og at på tross av isoleringen i veggen, vil veggene i rommet være litt kaldere enn andre "interne" flater som f.eks stuebordet. Men jeg tror det første har mest å si. Taker og bukker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 3. november 2011 #1196 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg lurer på hvorfor trådene i Øvelsesrommet har så mange visninger. Hundrevis, tusenvis. Er det å lese andres testing en målestokk på kjedsomhet? Forekommer det oftere til visse tider på døgnet? Har øvelsesrommet flere lesere kl 02:38 enn kl 17:10, f.eks? (Eller muligens flest 08:00-16:00? ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 3. november 2011 #1197 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg lurer på hvorfor trådene i Øvelsesrommet har så mange visninger. Hundrevis, tusenvis. Er det å lese andres testing en målestokk på kjedsomhet? Forekommer det oftere til visse tider på døgnet? Har øvelsesrommet flere lesere kl 02:38 enn kl 17:10, f.eks? (Eller muligens flest 08:00-16:00? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 5. november 2011 #1198 Del Skrevet 5. november 2011 Lurer på hvorfor vann som har stått i et glass eller en mugge over natten smaker rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. november 2011 #1199 Del Skrevet 5. november 2011 Lurer på hvorfor vann som har stått i et glass eller en mugge over natten smaker rart.Smaker det rart eller bare litt anderledes? Romtemperert smaker anderledes enn kaldt vann rett fra springen...men det kan jo også hende at katten har lettet på trykket i løpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 5. november 2011 #1200 Del Skrevet 5. november 2011 Det smaker litt dødt.. Lunka vann som har stått i noen timer smaker normalt, men så fort det er fra i går, altså har stått 10-12 timer smaker det rart. Og har ikke dyr, så jeg har ingen å mistenke for å lette på trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå