Mayoo Skrevet 20. juli 2015 #6081 Del Skrevet 20. juli 2015 iPhone, iPad, iPod, iTunes....... Hvorfor har ikke Mac'en en i foran seg!? ... iMac? De stasjonære heter iMac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6082 Del Skrevet 20. juli 2015 Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier? Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket. Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller. Anonymous poster hash: 88353...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. juli 2015 #6083 Del Skrevet 20. juli 2015 Kan blu ray spillere spille DVD plater? Jeg trodde blu-ray-plater var mye mindre enn vanlige dvd-plater. Er det. Det har jeg aldri tenkt over Sammenlignet en DVD med et ps4 spill som er en blu ray plate og de er samme størrelse Stemmer. De er 12cm breie, akkurat like store som CD og DVD platene. Hvor mye som er lagret på platene har dog endret seg mye. Man kan fint spille av DVD plater på en blu ray spiller (da kan kan også få spilleren til å skalere opp bildet til "bluray standard" om den støtter det). Til og med brente plater skal gå an, men noen tidlige versjoner av spillerne kunne visst ha litt problemer med det. Det fins mini bluray plater også (8 cm), akkurat som det også finnes (fantes) mini DVD og mini CD. CD singler var egentlig tiltenkt dette formatet (man trengte ikke en hel plate til bare 2-3 sanger). Men det tok aldri av. Men man ser igjen denne standardiseringen i det "søkket" man finner i mange (alle?) plateskuffer, dette sporet skal holde disse småplatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 20. juli 2015 #6084 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg leste de hadde noe som het DVD hd men den var kortvarig og blu ray tok over. Jeg har en eneste DVD som er DVD hd skal tro om den passer i vanlig DVD maskin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 20. juli 2015 #6085 Del Skrevet 20. juli 2015 iPhone, iPad, iPod, iTunes....... Hvorfor har ikke Mac'en en i foran seg!? ... iMac? Akkurat dette hadde jeg tenkt å skrive De stasjonære heter iMac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 20. juli 2015 #6086 Del Skrevet 20. juli 2015 Hva er egentlig den store forskellen mellom en blu ray spiller til 500 og en til 13000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. juli 2015 #6087 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg leste de hadde noe som het DVD hd men den var kortvarig og blu ray tok over. Jeg har en eneste DVD som er DVD hd skal tro om den passer i vanlig DVD maskin? Sorry, no. HD DVD var en konkurrent til Blu Ray, som tapte "formatkrigen" (det var en før DVD ble lansert også, men da kom det ikke så langt at noenting kom i salg). Du må ut på bruktmarkedet om du vil ha en HD DVD leser (ja, pc-drev også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 20. juli 2015 #6088 Del Skrevet 20. juli 2015 Så en hd DVD vil ikke passe i en ps3 eller Xbox 360 heller? O: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 20. juli 2015 #6089 Del Skrevet 20. juli 2015 HD DVD var mer populær i Asia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. juli 2015 #6090 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Så en hd DVD vil ikke passe i en ps3 eller Xbox 360 heller? O: Man kunne faktisk få en HD DVD leser til Xbox 360 (kanskje ikke overraskende da Mikkelsoft pushet HD-DVD formatet på den tiden). Men PS3 har innebygd blu-ray spiller, så den spiser ikke HD DVD platene. Mikkelsoft gikk senere over til blu-ray med Xbox one. Edit:Om den HD DVD plata er veldig verdifull/spesiell, ta en titt på brukmarkedet etter et HD DVD drev til pc, og kopier over hva det måtte være på den. Er det bare en vanlig film, kan du egentlig bare kaste den evt. ramme den inn. Endret 20. juli 2015 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 20. juli 2015 #6091 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Kva tyder det at ein disk må formatert? Eg holdt på å overført bilete frå pc til et sd-kortet. Pcen streika og eg måtte starta på nytt att og då fekk eg opp at sd-kortet måtte formatert før bruk. Endret 20. juli 2015 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. juli 2015 #6092 Del Skrevet 20. juli 2015 Kva tyder det at ein disk må formatert? Eg holdt på å overført bilete frå pc til et sd-kortet. Pcen streika og eg måtte starta på nytt att og då fekk eg opp at sd-kortet måtte formatert før bruk. Ikke svar ja, ihvertfall. Det betyr bare at filene er blitt korrupte siden det skar seg under overføringen, og at pcen defor ikke kan lese kortet skikkelig (pcens "løsning" er å foreslå at du formaterer kortet, da får du ihvertfall brukt det etter formateringen). Men det lille minuset at alle filene er borteborte. Prøvd heller denne. Veiledning her. (Freeware) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #6093 Del Skrevet 21. juli 2015 Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier? Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket. Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller. Anonymous poster hash: 88353...3dc *kan detAnonymous poster hash: 88353...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 21. juli 2015 #6094 Del Skrevet 21. juli 2015 Ikke svar ja, ihvertfall. Det betyr bare at filene er blitt korrupte siden det skar seg under overføringen, og at pcen defor ikke kan lese kortet skikkelig (pcens "løsning" er å foreslå at du formaterer kortet, da får du ihvertfall brukt det etter formateringen). Men det lille minuset at alle filene er borteborte. Prøvd heller denne. Veiledning her. (Freeware) Eg trykte ja eg... men bileta er ikkje forsvunne, eg ha dei på pc men får ikkje dei over på sd-kortet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 21. juli 2015 #6095 Del Skrevet 21. juli 2015 Hva er egentlig den store forskellen mellom en blu ray spiller til 500 og en til 13000?Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 21. juli 2015 #6096 Del Skrevet 21. juli 2015 Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier? Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket. Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller.Anonymous poster hash: 88353...3dc Det kan jeg aldri tro. Hvis det bare er uheldig å ta jerntilskudd jevnlig, uten jernmangel, er det absolutt ikke skadelig å ta det bare et par-tre ganger i mnd. Hvis du er engstelig for å bruke kosttilskudd, kan du jo sjekke hva slags matvarer som inneholder jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 21. juli 2015 #6097 Del Skrevet 21. juli 2015 DYREBABYER Her blir man sittende fast en stund, ja. Ja, helledussen. Den lille geitekillingen og den søte grisungen Lurter på om dyr synes menneskebabyer er like søte som vi synes dyrebabyer er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 21. juli 2015 #6098 Del Skrevet 21. juli 2015 Ja, helledussen. Den lille geitekillingen og den søte grisungen Lurter på om dyr synes menneskebabyer er like søte som vi synes dyrebabyer er. Kanskje? Det finnes historier om forlatte/kidnappede babyer som har blitt fostret opp av dyr (ala Mowgli, men også fra virkeligheten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 21. juli 2015 #6099 Del Skrevet 21. juli 2015 Eg trykte ja eg... men bileta er ikkje forsvunne, eg ha dei på pc men får ikkje dei over på sd-kortet Formater kortet i kameraet? Hva er egentlig den store forskellen mellom en blu ray spiller til 500 og en til 13000? Mye rart. 3D, 4K, antall utganger, om den skal ha analog utgang med knall lyd (for snobber), kvaliteten på drivverk, hvilke lydformater den støtter (blu ray har en drøss å velge i), ++++ Selv ser jeg ikke vitsen med så dyre spillere, spesielt ikke om man kobler både lyd og bilde digitalt med HDMI uansett. Så lenge spilleren ikke er så skrøpelig at den detter fra hverandre, kan man nesten bruke hva som helst syns nå jeg. Men ta en titt (sammenlignet en 13000,- spiller med en på 500). Stikk i butikken og prøv en (sett i en plate i spilleren, lager spilleren mye støy, hvordan ligger fjernkontrollen i hånda osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 21. juli 2015 #6100 Del Skrevet 21. juli 2015 Du må gjerne si ifra om det funket :-) Nix. Det eneste som fungerer er å koble fra og til routeren, og laste inn siden på nytt. Det er så forferdelig, fordi da må jeg reise meg opp og gå to meter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå