ekkoet Skrevet 6. august 2014 #4541 Del Skrevet 6. august 2014 Min tur: Når vi husker noe, hvorfor husker vi ikke også at vi blunket med øyelokkene (minnene våre burde vært perforert med mange korte mørke øyeblikk)? I det hele tatt, vi får sjelden med oss at vi blunker i det hele tatt (godt er det, egentlig, det hadde vært som et evig raveparty). But why.. ? Dette vet jeg ikke, men føler meg ganske sikker på at det er flere grunner. Den ene er jo at du ikke legger merke til i øyeblikket at du blinker med øynene, du sitter jo å blinker jevnlig hele dagen uten å legge merke til det (akkurat som du puster). Hvorfor skal du da huske det? Det andre tror jeg er at hjernen tilpasser informasjonen for å gjøre den lettest tilgjengelig og "huskbar".En uviktig ting som ikke har betydning for minnet ditt vil derfor bli filtrert bort. Feks fra en samtale vil du kun huske de viktige eller sjokkerende tingene, ikke hvert eneste ord.. Andre undersøkelser viser vel at hjernen faktisk kan vri på informasjonen i et minne for å få det til å bli fornuftig, så at slike småting blir utelatt fra minnet er rasjonelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iben Skrevet 6. august 2014 #4542 Del Skrevet 6. august 2014 Hvorfor heter det "hakkebøff" og ikke "hakkebiff"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 6. august 2014 #4543 Del Skrevet 6. august 2014 Hvorfor heter det "hakkebøff" og ikke "hakkebiff"? Det er dansk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iben Skrevet 6. august 2014 #4544 Del Skrevet 6. august 2014 Det er dansk Aha. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 6. august 2014 #4545 Del Skrevet 6. august 2014 Hvorfor er Audun et guttenavn når Aud er et damenavn, og andre navn som slutter på "un" er damenavn (Reidun, Jorun, Torunn, Solrun)? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineS Skrevet 6. august 2014 #4546 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Hvorfor er Audun et guttenavn når Aud er et damenavn, og andre navn som slutter på "un" er damenavn (Reidun, Jorun, Torunn, Solrun)? Forskjell på opprinnseln på norrønt Audun stammer fra Auðin, ei nyere form av *Auðvin. Satt sammen av Auðr og vinr = "rikdom" + "venn". Un-endingen i kvinnenavnene er nyere og kommer mest sannsynlig fra unnr som kan bety "elske" eller "bølge". Endret 6. august 2014 av KristineS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. august 2014 #4547 Del Skrevet 6. august 2014 Hvorfor lager ikke diplomis og hennig olsen og de sjokoladesaus og annet iskremtilbehør selv, istedenfor at vi må gå omveien om freia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 7. august 2014 #4548 Del Skrevet 7. august 2014 Sikkert av samme grunn som at du ikke kjøpe bensinen din fra Audi, BMW eller mercedes - det er ikke det de lager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. august 2014 #4549 Del Skrevet 7. august 2014 Sikkert av samme grunn som at du ikke kjøpe bensinen din fra Audi, BMW eller mercedes - det er ikke det de lager. Synes statoil kunne solgt mopeder, så en slapp å traske den lange veien tilbake med reservekanna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 7. august 2014 #4550 Del Skrevet 7. august 2014 Hva skulle du gjort med mopeden når du hadde fylt bensin på golfen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 7. august 2014 #4551 Del Skrevet 7. august 2014 Hvorfor blir flekkene på hundene forskjellig, helt tilfeldig steder og plutselig andre farger enn foreldrene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 7. august 2014 #4552 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Kanskje hundemor har vært utro. Endret 7. august 2014 av PTR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 7. august 2014 #4553 Del Skrevet 7. august 2014 Trøtt to ganger idag med gjesping og tunge øyelokk og pang, så lys våken og hvorfor sovner jeg ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 7. august 2014 #4554 Del Skrevet 7. august 2014 Trøtt to ganger idag med gjesping og tunge øyelokk og pang, så lys våken og hvorfor sovner jeg ikke? http://buzzit.no/intelligente-mennesker-legger-seg-senere-om-kvelden-enn-andre Må være derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 7. august 2014 #4555 Del Skrevet 7. august 2014 Kanskje hundemor har vært utro. Er det ille at jeg lo høyt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 7. august 2014 #4556 Del Skrevet 7. august 2014 Er det ille at jeg lo høyt nå? Sikkert fordi det var jeg som spurte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 7. august 2014 #4557 Del Skrevet 7. august 2014 Hm...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 7. august 2014 #4558 Del Skrevet 7. august 2014 Sikkert fordi det var jeg som spurte.. Hm? Nei, jeg synes det var et interessant spørsmål jeg, hvorfor hunder har andre farger enn foreldrene liksom, jeg aner ikke! Er sikkert fordi jeg er litt overtrøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 7. august 2014 #4559 Del Skrevet 7. august 2014 Hm? Nei, jeg synes det var et interessant spørsmål jeg, hvorfor hunder har andre farger enn foreldrene liksom, jeg aner ikke! Er sikkert fordi jeg er litt overtrøtt! Heldig som ler. Medisiner tar bort latter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 8. august 2014 #4560 Del Skrevet 8. august 2014 Altså, en rar ting er det jo ikke, men.. Jeg er fersk på Facebook, så.. Hvis jeg trykker liker på en kommentar XYZ skrev på feks bildet mitt, får XYZ en notification om det da? Eller må jeg tagge XYZ i bildet for at vedkommende skal se at jeg har gitt en respons? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå