Mynona Skrevet 11. februar 2013 #2921 Del Skrevet 11. februar 2013 Grisestygg har jeg hørt om da. Men ikke stygg som en gris. Men personlig slenger jeg på grise- foran mange ord. Som en variasjon på skikkelig/veldig/utrolig/kjempe. Ikke noe med griser å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lighters Skrevet 11. februar 2013 #2922 Del Skrevet 11. februar 2013 Mulig det har blitt spurt om før, har ikke lest hele tråden. Men hvorfor blir man så kald etter man har spist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. februar 2013 #2923 Del Skrevet 11. februar 2013 "Alt" blodet løper til magen og jobber med fordøyelsen. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lighters Skrevet 11. februar 2013 #2924 Del Skrevet 11. februar 2013 Det hørtes jo ganske fornuftig ut egentlig. Tror jeg slår meg til ro med den løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. februar 2013 #2925 Del Skrevet 11. februar 2013 Godt å kunne hjelpe med min tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. februar 2013 #2926 Del Skrevet 12. februar 2013 Det er ikke så langt fra sannheten Vi bruker mer energi i den delen av kroppen når vi har spist, og derfor er det mindre viktig å holde kroppen varm over den korte tiden det tar. Pluss at man gjerne sitter stille når man spiser og med en gang man reiser seg opp og begynner å bevege seg, vil man føle seg kald en stund før blodomløpet er ordentlig igang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. februar 2013 #2927 Del Skrevet 12. februar 2013 kva er forskjellen på ein "kork" og eit "lokk"? eg tenkte at ein "skrur på ein kork", men ein skrur jo på eit syltetøylokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 12. februar 2013 #2928 Del Skrevet 12. februar 2013 kva er forskjellen på ein "kork" og eit "lokk"? eg tenkte at ein "skrur på ein kork", men ein skrur jo på eit syltetøylokk. I mitt hode går skillet litt på størrelse tror jeg. Kork er små, lokk er litt større liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. februar 2013 #2929 Del Skrevet 12. februar 2013 I mitt hode går skillet litt på størrelse tror jeg. Kork er små, lokk er litt større liksom.. Kork er opprinnelig et naturmateriale (bark fra korkeik) som har vært brukt til å tette flasker. På vinflasker brukes det en del fortsatt, mens på andre typer flasker brukes det sjeldent. Da er det mer vanlig med kork av plast eller metall. Lokk betyr noe å lukke en åpning med. Jeg tenker helst at kork er på flaske og lokk er på bokser, esker og glass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. februar 2013 #2930 Del Skrevet 12. februar 2013 I mitt hode går skillet litt på størrelse tror jeg. Kork er små, lokk er litt større liksom.. Jeg tenker at vi snart havner på flekk/prikk/rundingdiskusjonen igjen.... (Pompel: "Løse tråder er lange.") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. februar 2013 #2931 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Kork på flaske, lokk på glass! Bokser kan ha lokk, men jeg sliter med å se for meg lokk til esker. (Aha... skoesker feks.) Endret 12. februar 2013 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. februar 2013 #2932 Del Skrevet 12. februar 2013 kva "topplokk" () har kremkrukker? kva har limstifter? lypsyler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. februar 2013 #2933 Del Skrevet 12. februar 2013 Kork på flaske, lokk på glass! Bokser kan ha lokk, men jeg sliter med å se for meg lokk til esker. (Aha... skoesker feks.) + lokk på pcer. Tror jeg ville slitt med å kalle lokket for "kork". Korker er vel ofte mye tettere enn lokk? (Lokk på skoesker er et fint eksempel) Hm.. hva kan man kalle koppen på en termos, egentlig? Den er jo en kopp, men er den et lokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 12. februar 2013 #2934 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg tenker at vi snart havner på flekk/prikk/rundingdiskusjonen igjen.... (Pompel: "Løse tråder er lange.") Ser den, jeg skal ikke oppfordre til videre diskusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. februar 2013 #2935 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) kva "topplokk" ( ) har kremkrukker? ?? Kremkrukker? kva har limstifter? lypsyler? De har hetter! (Velprøvd teknologi lånt fra penner og tusjer) Ser den, jeg skal ikke oppfordre til videre diskusjon Vi kan da godt diskutere prikker! En verden uten prikker, gjør tegnsetting til en utfordring...... Endret 12. februar 2013 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. februar 2013 #2936 Del Skrevet 12. februar 2013 ?? Kremkrukker? De har hetter! (Velprøvd teknologi lånt fra penner og tusjer) sånne krukker damer har i skapet. med hudkrem i... eg seier "hette" til limstift, medan andre seier kork. men ein lypsyl har ikkje "hette" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 12. februar 2013 #2937 Del Skrevet 12. februar 2013 sånne krukker damer har i skapet. med hudkrem i... eg seier "hette" til limstift, medan andre seier kork. men ein lypsyl har ikkje "hette" Lokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. februar 2013 #2938 Del Skrevet 12. februar 2013 eg vert berre forvirra av mine eigne ord. me legg denne ballen dau.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. februar 2013 #2939 Del Skrevet 12. februar 2013 sånne krukker damer har i skapet. med hudkrem i... Aha! Hmm.. lokk? eg seier "hette" til limstift, medan andre seier kork. men ein lypsyl har ikkje "hette" Jeg ville brukt hette på begge to, siden de ligner mest av alt på tykke tusjpenner. Forøvrig bør vel den manglende standardiseringen av skillet mellom kork og lokk, være noe for Norsk Standard og muligens Norsk Form. Er det under et visst antall mm = kork eller hette! Alt over = lokk! Mulig det ligger noen eu-direktiver å slenger ett sted. I såfall kan man bruke disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. februar 2013 #2940 Del Skrevet 12. februar 2013 Men både penner, tusjer, limstifter, leppestifter og sånt har da ikke verken lokk, kork eller hette, de har topp. På min dialekt i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå