Gjest NozMonster Skrevet 22. august 2012 #1901 Del Skrevet 22. august 2012 Det blir jo litt som å spørre hvordan folk kan påstå at kake smaker godt. Det kommer i utallige varianter, og kommer helt an på hvem som baker og hvem som spiser. Jeg lurer på hva som er galt med ordet muffins, siden ingen bruker det lengre? det ordet er jo i bruk det.. men cup-cakes og muffins er ikke helt det samme.. akkuratt som iceng, frosting, glasur ikke er helt det samme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. august 2012 #1902 Del Skrevet 22. august 2012 jeg lurer på hvorfor rekene i lake er så innmari mye mindre enn de ferske? de ser vel like ut når de blir fisket opp? så har laken en krympende effekt da eller? Det er nok desverre så enkelt at man putter de minste rekene på boks. Sånn er det med det meste igrunn, de beste varene får man ofte i løs vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. august 2012 #1903 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg lurer på om folk som spiser veldig fort tygger maten superraskt, eller om de ikke tygger den noe særlig i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. august 2012 #1904 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg lurer på om folk som spiser veldig fort tygger maten superraskt, eller om de ikke tygger den noe særlig i det hele tatt? Jeg tygger den nesten ikke.. Syns det er ekkelt å tygge lenge. Er så dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. august 2012 #1905 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg lurer på om folk som spiser veldig fort tygger maten superraskt, eller om de ikke tygger den noe særlig i det hele tatt? Tror ikke tyggemangel har så mye å si. Slanger sluker jo alt helt, og de er ikke så raske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henrix Skrevet 22. august 2012 #1906 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg lurer på hvorfor jeg noen dager blir mett av å spise et eple, mens jeg andre dager spiser MASSE middag og fortsatt er sulten etterpå ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. august 2012 #1907 Del Skrevet 22. august 2012 Svarte nettopp på et innlegg med bilde og jeg skrev. "Eneste som var fint der var håret" men blir det riktig? Lurer på om jeg skulle skrevet "er" istedenfor "var"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henrix Skrevet 22. august 2012 #1908 Del Skrevet 22. august 2012 Svarte nettopp på et innlegg med bilde og jeg skrev. "Eneste som var fint der var håret" men blir det riktig? Lurer på om jeg skulle skrevet "er" istedenfor "var"? Jeg hadde brukt "var", men det er muligens "er" som er riktig ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. august 2012 #1909 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Jeg leste nettopp om et dødsfall, det var en voksen (gammel?) mann som døde brått og uventet. Vedkommende som skrev om dette, mente det var så urettferdig. Dette leser vi og hører ofte. Da er mitt spørsmål: Hva skal til for å si at et dødsfall er rettferdig? Nå snakker jeg ikke om massemordere og slike mennesker, altså. De har vel forresten også hatt noen som er eller har vært glad i dem. Endret 22. august 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. august 2012 #1910 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg leste nettopp om et dødsfall, det var en voksen (gammel?) mann som døde brått og uventet. Vedkommende som skrev om dette, mente det var så urettferdig. Dette leser vi og hører ofte. Da er mitt spørsmål: Hva skal til for å si at et dødsfall er rettferdig? Nå snakker jeg ikke om massemordere og slike mennesker, altså. Dette er bare spekulasjoner fra min side og jeg mener det overhodet ikke. Kanskje dødsfall er rettferdig for de som venter på å dø? For eksempel de med kreft og andre alvorlige sykdommer. Sier ikke at det er rettferdig, bare en tanke som dukka opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henrix Skrevet 22. august 2012 #1911 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg leste nettopp om et dødsfall, det var en voksen (gammel?) mann som døde brått og uventet. Vedkommende som skrev om dette, mente det var så urettferdig. Dette leser vi og hører ofte. Da er mitt spørsmål: Hva skal til for å si at et dødsfall er rettferdig? Nå snakker jeg ikke omassemordere og slike mennesker, altså. De har vel forresten også noen som er eller har vært glad i dem. Et rett ferdig dødsfall er i mine øyne når gamle, syke mennesker dør. Når de kan trekke det siste draget med et smil om munnen å tenke på hvor mye de er takknemlige for. De som er enke/enkemann, som håper på å endelig kunne treffe sin kjære igjen. Når mennesket dør uten smerte, men sovner inn med de som betyr mest, holdende i hånden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. august 2012 #1912 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg tygger den nesten ikke.. Syns det er ekkelt å tygge lenge. Er så dumt.. og jeg tygger ihjel maten, og er treig til å spise kanskje vi har svaret? de som spiser kjapt, tygger ikke maten (godt nok)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. august 2012 #1913 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Jeg leste nettopp om et dødsfall, det var en voksen (gammel?) mann som døde brått og uventet. Vedkommende som skrev om dette, mente det var så urettferdig. Dette leser vi og hører ofte. Da er mitt spørsmål: Hva skal til for å si at et dødsfall er rettferdig? Nå snakker jeg ikke om massemordere og slike mennesker, altså. De har vel forresten også hatt noen som er eller har vært glad i dem. dette her kjente jeg igjen ja.. det var jeg som skrev om dette.. selvfølgelig er ikke noen dødsfall noe mer rettferdig enn andre, men jeg når en mann i 50 årene går ute i offentligheten med sønnen sin som venter sitt første barn bare faller om å dør midt ute i offentligheten, så synes jeg det er relativt urettferdig. edit: det var nok feil å bruke "urettferdig", men jeg ble bare så redd for at slike ting plutselig skal skje med foreldrene mine eller andre jeg er så glad i. Bare ane fred og ingen fare, og bare plutselig falle om og dø uten noe forvarsel.. Endret 22. august 2012 av NozMonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. august 2012 #1914 Del Skrevet 22. august 2012 dette her kjente jeg igjen ja.. det var jeg som skrev om dette.. selvfølgelig er ikke noen dødsfall noe mer rettferdig enn andre, men jeg når en mann i 50 årene går ute i offentligheten med sønnen sin som venter sitt første barn bare faller om å dør midt ute i offentligheten, så synes jeg det er relativt urettferdig. edit: det var nok feil å bruke "urettferdig", men jeg ble bare så redd for at slike ting plutselig skal skje med foreldrene mine eller andre jeg er så glad i. Bare ane fred og ingen fare, og bare plutselig falle om og dø uten noe forvarsel.. Jeg hadde det ganske forferdelig og forbannet skjebnen da min mann døde, 47 år gammel. Jeg var selv 36, barna var i alderen 7, 11, 13, 14, 15. Jeg fant ingen trøst i da noen sa at det var vel en mening med det. Det kan vel hende det var, men jeg så det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. august 2012 #1915 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg hadde det ganske forferdelig og forbannet skjebnen da min mann døde, 47 år gammel. Jeg var selv 36, barna var i alderen 7, 11, 13, 14, 15. Jeg fant ingen trøst i da noen sa at det var vel en mening med det. Det kan vel hende det var, men jeg så det ikke. det vil jeg påstå er et veldig urettferdig dødsfall! og jeg kjenner jeg blir litt småsint av at noen påsto at det sikkert var en mening med det.. men men..jeg kjenner jo ikke hele saken deres... jeg synes forøvrig at Mortem og Henrix hadde en del gode poeng i innleggene sine rett over her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. august 2012 #1916 Del Skrevet 26. august 2012 Muslimer skal jo be fem ganger daglig, og da skal de bl.a vaske ansiktet før de ber. Hvordan fungerer det for kvinner som bruker sminke? Fjerner de sminken for så å vaske ansiktet eller vasker de bare ansiktet uten å fjerne sminken? Da blir jo ikke ansiktet rent, og i tillegg så blir jo sminken ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruu Skrevet 26. august 2012 #1917 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg lurer på, når damers strømpebukser er så tynne, hvordan de ikke fryser når de går med korte shortser og sånne tynne strømper. Eller i korte skjørt, for den delen. Er det ikke kaldt på beina altså? Blir dere ikke forkjølt? Og noen har bare sånne stayups som ikke går helt opp. Og da må det vel bli kaldt på lårene? Det er bare noe jeg har lurt på. Også lurer jeg på hvordan dere ikke får vondt i tærne, når dere går med sånne høye hæler på skoene. Det er sikkert et dumt spørsmål, men det er bare noe jeg har lurt på, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruu Skrevet 26. august 2012 #1918 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Muslimer skal jo be fem ganger daglig, og da skal de bl.a vaske ansiktet før de ber. Hvordan fungerer det for kvinner som bruker sminke? Fjerner de sminken for så å vaske ansiktet eller vasker de bare ansiktet uten å fjerne sminken? Da blir jo ikke ansiktet rent, og i tillegg så blir jo sminken ødelagt. Vannfast sminke, og mascara. Også skyller man bare lett. Dessuter er det ikke bare ansikt, men litt vann på innsiden av underarmer og man skal også skylle munnen, reingjøre nesen og vaske føttene. Dessuten skal man ikke se ut som et sminkeskrin i ansiktet når man ber Edit: Det er jo en rituell vasking, og ikke såpevask, lizm. Og fjerner man den, så sminker man seg vel på nytt etterpå. Endret 26. august 2012 av Maruu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. august 2012 #1919 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg lurer på, når damers strømpebukser er så tynne, hvordan de ikke fryser når de går med korte shortser og sånne tynne strømper. Eller i korte skjørt, for den delen. Er det ikke kaldt på beina altså? Blir dere ikke forkjølt? Og noen har bare sånne stayups som ikke går helt opp. Og da må det vel bli kaldt på lårene? Det er bare noe jeg har lurt på. Også lurer jeg på hvordan dere ikke får vondt i tærne, når dere går med sånne høye hæler på skoene. Det er sikkert et dumt spørsmål, men det er bare noe jeg har lurt på, da. Selv om den er tynn så holder den litt på varmen faktisk. Ikke i masse minus, men når det er småkjølig. Merker stor forskjell på ingen strømpis og tynn strømpis. Og jo, vi få sinnsykt vondt i tærne av høye heler. Noen typer er mindre vonde enn andre. Og jeg bruker stort sett flate sko, for jeg orker ikke å gå rundt å ha smerter hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. august 2012 #1920 Del Skrevet 26. august 2012 Vannfast sminke, og mascara. Også skyller man bare lett. Dessuter er det ikke bare ansikt, men litt vann på innsiden av underarmer og man skal også skylle munnen, reingjøre nesen og vaske føttene. Dessuten skal man ikke se ut som et sminkeskrin i ansiktet når man ber Ja, men da blir jo ikke ansiktet rent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå