Gå til innhold

Når begynner dere å pynte til jul?

cha

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig :) Mannen har vært på guttetur i helga, så da benyttet jeg sjansen. Hater å rydde og styre når alle er hjemme (har gjort det meste etter at lillesnupp har lagt seg).

Alt bortsett fra juletre er satt frem, har aldri hatt enorme mengder julepynt uansett; en stor julestjerne i vinduet på kjøkkenet (kupp fra billigkroken på IKEA), noen lys på balkongen, engler, blomster, levende lys og potpurri med "julelukt".

Det deiligste er at julegavene også er i hus, anbefaler internettshopping på det varmeste! Kinobilletter til venner, DVD-er til de største ungene, bøker til de minste, de voksne overlater jeg til mamma hvis hun vil kjøpe noe til sine søsken eller tantebarn. Prinsesseslott til snuppa står nede i kjelleren. Mannen får fotografering av seg og datteren (han har ei fra før).

Dermed kan jeg bare nyte desember uten de forhatte turene på kjøpesentrene (takler ikke så mange stressa folk samlet på ett sted) :)))

God jul alle sammen!

Supertips! Da er kinobilletter bestilt og jeg er en julegavebekymring fattigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

Pynter til jul 1. søndag i advent, juletreet kommer opp bitte-lille julaften. Hjemmefra er jeg vant til at treet ikke kommer opp før kvelden på lille julaften, men jeg syntes det er så koselig å være ferdig med alt på bitte-lille julaften. Da kan jeg storkose meg og be inn litt folk på lille julaften. Grøt og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme pynter vi alltid juletreet lille julaften, mens reste av pynten kommer opp litt her og der fra og med første søndag i advent. Begynner med adventstake og julestjerne (både blomsten og selve stjernen ;) ) så kommer det sakte men sikkert opp både nisser og engler.

Her som jeg bor nå tår jeg helt fast med julepynt, har ikke plass på mine 12 kvadrat :( Misunner alle dere som kan begynne å tenke på julepynten allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember eller første søndag i advent, alt etter hva som kommer først, henger vi opp stjerne i vinduet, krans på ytterdøra og utelys i hagen. Så er det adventsstake. Utover det ingen pynt før lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg pynter oftest til 1.advent, har bursdag 4.desember og da er det koselig å invitere venner til litt førjulskos. I år er jeg ikke helt sikker når det blir for til helgen skal jeg feire min 40-årsdag og jeg rekker nok ikke noe før det. Så det blir vel uti neste uke en gang, kanskje neste helg. Juletreet kommer i hus like før julafta. Vi reiser bort lillejulafta og skal kanskje feire litt jul kvelden før så det er nok kommet på plass siste helgen før jul tipper jeg. Jeg har vært og kjøpt adventsstake i dag, gleder meg til koselig frokost på søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jula så jeg begynner 1 desember. Da er det julestjerna, røde gardiner, nisser og engler, duker og lys. Juletreet kommer opp lillejulaften:)

Gleder meg :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerna i vinduet har hengt der siden i fjor så den er bare å plugge rett inn. Har ikke fått opp lysene på utetreet og tror jeg dropper det i år. Kommet litt snø og det blir svinkaldt ute og jeg må opp på gardintrapp for å ordne lysene. Juletre står jeg pent over. Har lilla gardiner og lilla lys allerede. Nisser vil jeg ikke ha. Ikke glad i typiske juleblomster. Da er det bare å finne adventsstaken til å ha i vinduet. Ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har pyntet leiligheten i dag, av den enkle grunn at jeg er student og drar hjem til jul, så vil ha litt pynt og julekos her før jeg drar. Hjemme pyntes det den 22. (stjerne og staker opp til 1. des. da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å starte i midten av desember. :) Men skal feire julen hos mine foreldre, så det blir ikke noe storpynting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

jeg pynter oftest til 1.advent, har bursdag 4.desember og da er det koselig å invitere venner til litt førjulskos.

Gratulerer med dagen! :bursdag:

Vi pynter til advent (stjerne, adventstake og lilla duker/lys) til 1. desember eller 1. søndag i advent (avhengig av hva som kommer først), og så pynter vi til jul 23.desember.

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...