Gjest sunshine-t Skrevet 13. oktober 2003 #1 Del Skrevet 13. oktober 2003 jeg hakket løk for 5 dager siden og lukten kommer tilbake nå jeg er varm på hendene.. tenkte jeg skulle kjøpe sånn løkpute som man skal holde løken med..men det høres litt rart ut.. hva gjør dere når dere skal kutte løken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg hakket løk for 5 dager siden og lukten kommer tilbake nå jeg er varm på hendene.. tenkte jeg skulle kjøpe sånn løkpute som man skal holde løken med..men det høres litt rart ut.. hva gjør dere når dere skal kutte løken? Jeg har det samme problemet. Det lukter sikkelig ille. Før jobbet jeg på et gate kjøkken. Jeg hadde konstant denne lukten i hendene mine. Æsj!! Jeg har gått til anskaffelse av en løk-kutter, skal nå også kjøpe meg en sånn dings som man stikker i løken og skjærer i mellom. Koster ca 10,- Det er vel verdt det!!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. oktober 2003 #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 Gni henda godt inn med salt og vask dem. Det pleier og hjelpe....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 14. oktober 2003 #4 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg pleier og gni inne hendene med sitron før jeg vasker meg, jeg...(både etter og ha skjært løk og spist skalldyr (mest reker), jeg....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Lukten går bort hos meg hvis jeg vasker hendene med Zalo eller Sunlight kjøkkenhåndsåpe, men det må jeg gjøre rett etter at jeg har kuttet løken. Hvis lukten først setter seg, så sitter den i flere dager :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest timien- Skrevet 14. oktober 2003 #6 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitron og eddik er begge effektive til å fjerne løklukt!! Gni inn hendene og vask dem med såpe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 14. oktober 2003 #7 Del Skrevet 14. oktober 2003 hmm.. får prøve det i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 14. oktober 2003 #8 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har også dette problemet etter at jeg har kuttut løk. Jeg vasker meg med nivea dysjsåbe den lokter godt ,skrubber meg godt må ta det med det samme det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 14. oktober 2003 #9 Del Skrevet 14. oktober 2003 .,....og av alle ting finnes det en spesiell løksåpe du får kjøpt på Traktøren-- den ser ut som en metallsåpe og av en eller annen grunn fjerner den løklukt! Koster ca 40 kr, men varer da for ever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 14. oktober 2003 #10 Del Skrevet 14. oktober 2003 Også må det første vannet du vasker deg i være kaldt. Ved varmt vann åpner porene seg, og løklukten trenger bedre inn. Skyll hendene i kaldt vann, ta på såpe og vask deg. Skyll først i kaldt, og gjenta hele prosessen med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå