Chakoya Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Anbefaler dere å se BRENNPUNKT dok om NAV om kvikksølvskadede mennesker, hvor NAV og Juristene gir avslag på på søknad om yrkesskadeerstatning! Enda det er godt dokumentert av spesialistene innenfor erfaring med kvikksølv! Brennpunkt: Med NAV i sikteNAV sine jurister underkjenner medisinske diagnoser satt av overleger og professorer fra hele landet. Pasientene fortviler, men NAV nekter å møte dem. Jeg må bare få dette ut! At jeg synes dette er en skandale! Og at dette burde bli rettet opp snarest! Det går ikke an å behandle folk på denne måten her! Og å komme gjennom systemet å få møtt sine saksbehandlere, det er ikke lett! Nei, dette er noe jeg synes skal bli ordnet opp snarest! Hele systemet burde legge seg langflat!!!!
Inx Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Brennpunkts fremstilling av saker har jeg svært lite tiltro til generelt. Jeg tviler sterkt på at begge sider av saken er belyst her. 2
Gjest strykebrett Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Brennpunkts fremstilling av saker har jeg svært lite tiltro til generelt. Jeg tviler sterkt på at begge sider av saken er belyst her. Enig. Jeg skjemmes hver gang jeg glemmer meg og ser det programmet. Det er somregel svært vinklet og forteller i beste fall halvparten av en side av saken.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Jeg så det på NRK i går kveld og ble meget provosert. Programmet gikk inn i rekken av dokumentarer og leste artikler som har for lenge siden sluttet å forbause meg, men nå blir provosert og forakter hele forbanna offentlige saksbehandlere. En skal være frisk for å kjempe mot dem! 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Enig. Jeg skjemmes hver gang jeg glemmer meg og ser det programmet. Det er somregel svært vinklet og forteller i beste fall halvparten av en side av saken. Jeg er også enig i dette. Jeg så programmet og ble provosert av fremstillingen og fremgangsmåten til Brennpunkt.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Det er sjokkerende at Nav har behov for hele ti toppdirektører, en masse underdirektører som alle hever høye lønninger. Journalistene fikk til slutt intervjue en toppdirektør, men hun svarte ikke på noen av spørsmålene selv om hun hadde fått de tilsendt i forkant. Hele Nav-reformen er en stor skandale. 5
Christina_ Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Enig. Jeg skjemmes hver gang jeg glemmer meg og ser det programmet. Det er somregel svært vinklet og forteller i beste fall halvparten av en side av saken. Her å! Enig.
Cordelia Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 (endret) Så bare litt av programmet, men må si jeg reagerte på hele intervjuet. De to journalistene var altfor agressive og intervjuobjektet heller tafatt. Det ble i det hele tatt en ganske latterlig seanse. Noe som bør neves er at hun som ble intervjuet tok jobben fordi de som jobbet ved den avdelingen som behandlet saken nektet å stille til intervju. Heller ikke de medisinsk sakkyndige som behandlet saken endte med å møte. Dette er da i mine øyne ganske feigt. Er man leder for en slik yrkesskadeavd. har man jo også et visst ansvar for å stille opp når slike temaer tas opp, og ikke skyve ansvaret over på andre. Endret 18. november 2010 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Dette kom ikke fram i programmet: NAVs vedtak er stadfestet i Trygderetten tre ganger. Kravene til årsakssammenheng i yrkessykdomsskader er strenge, og er hittil ikke oppfylt i noen av disse sakene. NAV bruker tilknyttede medisinske spesialister for å kvalitetssikre avgjørelsene, de konkluderer med det samme. Heller ikke andre land har en praksis der slike saker generelt gir grunnlag for yrkessykdom. Forskringsselskapene har ikke godkjent noen av disse tilfellene, men er ikke kilder i programmet. 2
missLynch Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Jeg VET dettte er et seriøst tema, men jeg holdt på å le meg ihjel av Nav sin representant. Jeg har aldri noen sinne, i mitt liv- EVER!- hørt mer ullent vissvass og nonsens fra en person som burde være istand til å svare med et minimum av verdighet, på vegne av en statlig etat. Herregud. Forvaltningsloven ditt, forvaltningsloven datt. Og ALDRI svare konkret på et temmelig enkelt spørsmål. Søren ta meg den mest vansinnige opptreden jeg har sett på tv. Navmå virkelig være i knipe; når de slipper løs denne damen på nasjonal tv. Tragisk. 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Kan gjerne være enig i at Brennpunkt og lign programmer kan være ensidige.. men noen av de tingene som kom fram i programmet er ganske sjokkerende! Bla: den ene damen fikk avslag fra NAV fordi deres spesialister ikke mente kvikksølv var farlig!!!!WTF... det er jo allmenn kunnskap. Men det som er greia her er jo at NAV ikke vil betale noen erstatning i det hele tatt,så de gjør det de kan for å slippe det. Og hun dama fra NAV må være den mest tafatte dama jeg har sett, hun vridde seg unna etthvert spørsmål,og hun hadde sett spørsmålene på forhånd!
Gjest Annerledestanke Skrevet 19. november 2010 #12 Skrevet 19. november 2010 Jeg så det på NRK i går kveld og ble meget provosert. Programmet gikk inn i rekken av dokumentarer og leste artikler som har for lenge siden sluttet å forbause meg, men nå blir provosert og forakter hele forbanna offentlige saksbehandlere. En skal være frisk for å kjempe mot dem! Hvor mye av dette skyver du på seleksjon av en bestemt type mennesker, og hvor mye skyld er du eventuelt villig til å påta deg selv, dersom du er en av de som er årsaken til at Norge har mer byråkrati enn resten av europa, og dermed sørger for at hver enkelt innbygger må ha kontakt med disse menneskene. Det offentlige er ikke de fattiges venn. Det offentlige er ikke deg. Det offentlige er ikke din venn. Du eksisterer for det offentlige. Du skal tynes og pumpes, men du skal ikke få hva du har krav på. Og til syvende og sist må du støtte systemet for å være et godt menneske. FUCK OFF
Gjest Annerledestanke Skrevet 19. november 2010 #13 Skrevet 19. november 2010 Og hun dama fra NAV må være den mest tafatte dama jeg har sett, hun vridde seg unna etthvert spørsmål,og hun hadde sett spørsmålene på forhånd! Hun frykter represalier fra sjefene, dersom hun gir klarere svar og ikke tåkelegger. WTF do you expect?
Gjest missLynch Skrevet 19. november 2010 #14 Skrevet 19. november 2010 Holdt på å dø på meg da jeg så "Storbynatt" i går kveld. Fy f***, så bra. MissLynch
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #15 Skrevet 19. november 2010 Jeg skrudde av etterhvert mens NAV-dama snakket. Hadde mange vesentlige spørsmål som rett og slett bare ble visket ut rett forran nesen min. At de våger! Disse menneskene jobber med mennesker i forskjellige situasjoner. Nå må de begynne å skjønne at de jobber med mennesker!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #16 Skrevet 19. november 2010 Syns det er sykt ironisk at mennesker sitter og har gode lønninger for å bestemme hvem stakkarer som skal få ditt og datt av minsteytelser, og de rikeste i landet lurer seg unna skatt tilsvarende minst tre hele trygdebudsjetter. så skal de som har kommet i uføret, bokstavelig talt, skamme seg for å be om hjelp, i tillegg til å føle at de er personlig ansvarlig for at de ble syke på et ubelelig tidspunkt i livet,og gjerne straffes ekstra hvis de var så dumme å bli syke før de hadde opparbeidet seg en anstendig lønn. mens de rike- de har ikke hatt flaks, neida, det er bare hardt strev hele veien. yeah right. blir også irritert på sånne som tror det ikke kan skje med de selv(å bli ufør), kun de mindre intelligente og late etc. og så er det misunnelsen fra vanlige lønnsmottakere som sitter godt i det pga samme velstandsutvikling som har skapt nav, og tydeligvis ønsker å straffe mennesker med alvorlige,tragiske, livshemmende lidelser for all fritiden de har- for de jobber jo! herregud, så kvalm jeg blir.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Jeg så det på NRK i går kveld og ble meget provosert. Programmet gikk inn i rekken av dokumentarer og leste artikler som har for lenge siden sluttet å forbause meg, men nå blir provosert og forakter hele forbanna offentlige saksbehandlere. En skal være frisk for å kjempe mot dem! Og her har du noe mer du kan bli provosert av når det gjelder NAV. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7389775
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 #18 Skrevet 20. november 2010 Og her har du noe mer du kan bli provosert av når det gjelder NAV. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7389775 Snart driver man med mere hemmelige tjenester der enn i PST..haha. Drømmejobben.
Tule Skrevet 22. november 2010 #19 Skrevet 22. november 2010 hei jeg mener det er interesant at man kritiserer forsikringselskap for og bruke egne eksperter til og vurdere saker som er avgjort av andre eksperter tidligere ogsa gjor nav akurat det same det er flaut mange eksperter har konkludert med at man kan bli yrkeskadet av kviksøl og di har sakt at dise damene er yrkeskadet og sa komer ekspertene til nav og sier at di ike er yrkeskadet det er skamfult det verste er at vurderingene koster mer en og betale dem erstatning jeg syns en skule endre det til slik - staten bestemer vilke sykehus /eksperter som kan gjore en vurdering om en sykdom eler skade kan vere en yrkeskade -har man en konklusjon fra en statsgodkjent ekspert har man krav pa erstatning og nav har ike lov til og ga i mot det er slike ting som dete som forer folk til fremskritspartiet, skal en byge pa huset eler endre pa eiendomen ma en søke det ene og det andre og klager man pa at det er vanskelig komer di som styrer og sier at "joda vi skal hjelpe deg og fyle ut riktig" mens fremskritspartiet sier "vi er pa dit lag vi skal gjore det enklere for deg og gjore ting" dette må venstre siden ta in over seg politiken deres forer folk over til feil partier di skal vere for di svakeste hilsen
Gjest Knut Skrevet 23. november 2010 #20 Skrevet 23. november 2010 Dette kom ikke fram i programmet: NAVs vedtak er stadfestet i Trygderetten tre ganger. Kravene til årsakssammenheng i yrkessykdomsskader er strenge, og er hittil ikke oppfylt i noen av disse sakene. NAV bruker tilknyttede medisinske spesialister for å kvalitetssikre avgjørelsene, de konkluderer med det samme. Heller ikke andre land har en praksis der slike saker generelt gir grunnlag for yrkessykdom. Forskringsselskapene har ikke godkjent noen av disse tilfellene, men er ikke kilder i programmet. Visst kom, noe av, dette fram i ptogrammet. Så du ikke hele programmet? pkt2: NAV bruker spesialister som ikke er spesialister i de aktuelle famområdene. Nevrologen presterer jo t.o.m. å si at kvikksølv ikke gir kogniske skader. hahaha! Skulle gjerne sett den læreboka eller artikkelen han har hentet det ifra. pkt 3: Selvfølgelig ikke, men her har vi nå minst 4 års !! saksgang. Det foreligger uttalelser fra flere medisinske fagmiljø (også fra NAVs kjøpte medisinske ekspertise). Og avslaget er begrunnet med faktafeil som NAV nekter å rette opp. pkt 4: Der har du rett. Hva forsikringsselskapene avgjorde vet vi ikke. Hvilke snakker vi om forresten? Lykke til med din videre NAV karriere ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå