Gå til innhold

Tidlig utviklet ??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma`n

Datteren min fyller 9 år om 14 dager. I dag kom hun litt stolt men også litt vantro og fortalte at hun har fått litt hår på tissen.

Det var en liten samling hårstrå....

Hun har jo sett meg naken og har vært klar over at det vil komme. Men verken hun eller jeg hadde sett for oss så tidlig.

Hadde kanskje ventet det om et år eller 2...

Ble nesten litt rar , lille jenta mi ble plutselig så stor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt, noen blir "voksnere" fortere enn andre, så det er bare en begynnelse på puberteten, men det andre trenger ikke å komme før senere, så ikke fortvil! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir ti i morgen og er helt hårløs. Det er sikkert store varianter ute og går.... noen i hennes klasse kan fint bruke små bh`er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syntes det var meget tidlig ja.

Ingenting å gjøre med det,jenta er akuratt som hun skal være.

Men en ting er vel å takle forandringene med kroppen hjemme under trygge forhold,en annen ting er vel når man er ute med venner og vil leke med barbie.

Unger har blitt utstøtt og ertet for mindre enn dette her.

Ikke blås det opp for andre i alle fall.

For endel år siden ringte en mamma til meg og bare MÅTTE fortelle at datteren på 9 hadde blitt dame. Hun hadde fått mensen.

Stakkars jente.

Der bønfalt hun moren sin i telefonen om å ikke si noe og jeg ba henne la være om det var så fælt for jenta,men moren buste ut med det,

Bruk masse tid på jenta de.

det kan komme tøffe og vanskelige stunder for henne fordi hun føler seg utenfor alle de andre jentene.

Tenk spesielt på svømming og gymtimer.

Skån henne for ting som kan bli tøffe.

Ta henne med på diskusjoner.det er hennes kropp og det er hun som må takle kommentarene fra gjevnaldrende.

Jeg er nok meget negativ nå,men jeg er så redd for at jentene som er tidlig ute skal få plager av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...