Gå til innhold

Julegave til 6-åring!


Gjest idakaroline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lebewesen93

Gutt eller jente ?:P

-Godteri

-Dvder

-Leker ( lego, barbie, petshop, Hannah Montana, biler)

-Brettspill-Tvspill

-pysjamas / onepiece

-Barne koke-bakebok

Hmm...kommer ikke på mer jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg skal handle til ei jente. Hun har alt mulig rart av leker, så tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe noe av det. Jeg vet at hun ønsker seg en sånn liten iPod Shuffle - er det en grei ting å gi i gave eller er det noe som foreldrene bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Synes det hørtes ganske bra ut jeg :)

Men du kan jo kanskje si i fra til foreldra at du kjøper en sånn, i tilfelle de skulle gjort det samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Heldigvis er det en stund igjen til jul, så får se hva det blir til! Har en stund å bestemme meg på så :)

Flere ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 6-åring som ønsker seg Ipod Shuffle? Jøss - neste generasjon er visst tidlig ute med ting. Var ikke igang med Walkman selv før jeg var over 10...

Hvis du ikke vil kjøpe leker (noe jeg skjønner veldig godt), så kanskje du kan handle klær? Kan jo hende hun trenger en ny utedress f.eks. - til å base i januarsnøen med ;)

Du kan jo høre med moren eller faren om det er noe hun trenger...så hjelper du dem litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest idakaroline

Søsteren er visst skikkelig Apple entusiast og har iPod, iPhone, iPad og Mac osv, så er nok der hun har det fra :P

Klær er jo en fin mulighet det, men syns liksom er det så vanlig å gi. Vil gi noe spesielt som er spesielt og som hun kan ha lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forhold har du til jenta, og hvor mye penger hadde du planer om å bruke?

Jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøpe en mp3-spiller til mine nevøer om det lå innafor budsjettet mitt, men f.eks ungen til en venninne hadde nok ikke fått det.

Jeg er ingen fan av å kjøpe leker. Hva med nyttige ting, med motiv av noe jenta liker? F.eks den yngste nevøen min ble i ekstase av en Cars-skjorte han fikk til 2-årsdagen og en cars-sykkelhjelm han fikk 2 år etter. Eldstemann har fått pysj med Pirates of The Caribbeanmotiv, og har blitt kjempeglad.

Hva med bøker? Eller et sølvsmykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Hun er min niese! Hadde ikke tenkt å bruke mer enn maks 500 kroner. Syns i grunn det holder! Har bare et tantebarn, og da føler jeg at jeg vil gi henne en ekstra oppmerksomhet :)

Hun er jo skolejente og har så smått begynt å lære seg og lese, så bøker kan jo være en fin ting å gi :)

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er min niese! Hadde ikke tenkt å bruke mer enn maks 500 kroner. Syns i grunn det holder! Har bare et tantebarn, og da føler jeg at jeg vil gi henne en ekstra oppmerksomhet :)

Hun er jo skolejente og har så smått begynt å lære seg og lese, så bøker kan jo være en fin ting å gi :)

Bøker er strålende! Bare pass på å kjøpe noe hun kan ha glede av med en gang. Det finnes f.eks masse faktabøker fulle av bilder beregna på barn. Her for eksempel. Du får tilsvarende i bokhandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Det skal jeg se litt nærmere på! :) Kanskje hun vil ha mer glede av det enn en iPod? :)

Nå er jeg fan av både bøker og skikkelig musikk til unger jeg da ;) Tidlig krøkes og så videre. Men ja, en faktabok eller to kan hun ha mye glede av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med akebrett eller skøyter?

Huff, her leste jeg askebeger og sprøyter, og lurte på hva i alle dager for et julegavetips dette skulle være :skravle::tristbla::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her leste jeg askebeger og sprøyter, og lurte på hva i alle dager for et julegavetips dette skulle være :skravle::tristbla::skratte:

ROFL :legrine: På tide å legge seg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ROFL :legrine: På tide å legge seg? :lol:

Sitter og knoter med noen søknader, og begynner å bli sliten i skallen ja.

Nok off topic. Flere tips ang. julegave. Om du kjøper mp3-spiller, pass på å ha laga en spilleliste med god musikk du kan legge inn fort til henne. Skal dere feire jul sammen? Prøv å ha mulighet til å legge inn musikk på julekvelden :) Har du ei liste klar, er det bare noen tastetrykk å laste over, så får hun brukt den med en gang. Om du er sikker på at hun ikke får mp3-spiller av noen andre, så kan du gjøre dette på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lebewesen93

Niese ja, jeg har en nevø på ca samme alder ^^ ( et år yngre)

Men siden hun går på skole..liker hun å tegne ? Er hun interessert i skole og sånn? Kanskje Hannah Montana ting ? ( om hun liker henne da) er jo alt mulig rart av hun der ! Jeg husker ikke hva jeg likte da jeg var 6 år..tror det var dyr.

Hannah montana tegneblokk, blyamter, penal, skrivebok..cd?

Ellers husker jeg at myke pakker sjeldent falt i smak, så sant det ikke var en søt bamse. Klær ble jeg ikke interessert i før jeg var rundt 12 tror jeg:P

Ellers så tror jeg at jeg har nevnt det, men bakebok? Jeg har i allefall alltid hatt interesse for matlaging og baking :)

Gavekort ? Litt kjedelig å åpne kanskje, men gøy den dagen hun kan gå i lekebutikken å velge en gave selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre henne hva hun ønsker seg?

Kanskje dere kan ta dere en tur på etbutikksenter sammen, og se litt? Eller se på en nettside eller to, eller i en katalog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pent smykkeskrin av tre? Eller syskrin (hvis de har det å oppdrive for barn, jeg har enda mitt i behold og i bruk til litt sysaker. Det er i blek rosa og av flettet kurv og det var noe jeg ønsket meg 7 år gammel og ble glad for å få.

Men det kan like gjerne være designet for voksne. Det er noe man tar vare på og setter mer og mer pris på etter som årene går. :)

Det er vanskelig å svare når vi ikke vet hva hun interesserer seg for. Men det kan bli dyrt å oppfylle drømmer og det trenger du ikke forholde deg til.

Hvis du finner et pent smykkeskrin, selv om hun har ett fra før kan du også kjøpe perler til bursdagen eller neste år slik at hun kan designe egne smykker, gjerne med en bok om smykkedesign og hvordan man går frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zu Zu Pets hører jeg min 6- åring snakker mye om. Det er en sånn kosedyr-hamster med forskjellige antrekk.

De er veldig populære og mange i klassen hennes har dem.

Kosedyret koser 100,- og antrekkene rundt 70 pr. stk.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...