Gå til innhold

Hjelp! Kalendergaver gutt 13 år!


Gjest Neneh

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage pakkekalender til gutt på 13 år, men har ikke lyst til at alt skal være snop. Jeg vil helst ikke gi noe som er helt på jordet, så jeg håper noen kan hjelpe meg med tips på hva en gutt på den alderen vil like å få.

Det eneste jeg vet er at familien har dårlig råd og at han er glad i dyr, og jeg tror han arver mesteparten av klær/sko av en eldre bror.

Godteri og et par gode ullsokker er alt jeg har kjøpt inn foreløpig. Tenkte også å legge ved en pose instant kakao noen dager så han kan lage seg kakaodrikk.

På forhånd tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å legge med en tøff t-skjorte også? Det kan du få billig på h&m :)

Er sikkert stas å få noen "egne" klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Enig med hu over ! Utrulig mye billig, men tøft. Dessuten er det salg overalt spør du meg, hvertfall her jeg bor..

også er det jo dette,da

- Dvd

-Sjokolade <3<3

-Såpe / dusj ting for MENN ( vet ikke om gutter bryr seg om sånt, da)

- Kinobilletter

-Ting til dyret / dyrene hans ( om han har)

har han ikke dyr ? Stikk på reddyra å ta med en kattunge ( neida, det var ikke så seriøst)

-Cd

-Blad

-Små ting / "pynte"ting til rommet

-Fotball

-Brettspill

-Caps

-Luer

-Vanter

-Flaxlodd ( bare pass på å minne ham på hvem som gav det, om han skulle hatt flax!)

-Pepperkaker / kakemenn

....Nei uff, nå kommer jeg ikke på mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag:

- lue, votter, sokker.

- DVD'er (er mange billige på platekompaniet)

- koselig lapp, kanskje sammen med noe snop

- skolesaker

- blader

- tyggis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vita har de noen "komprimerte" vaskekluter som er litt morsomme. Den er rullet sammen som en liten fotball og er knallhard å kjenne på. Når han putter den i varmt vann vil den mykne opp og vise seg å være en vaskeklut. Jeg fikk noe lignende på den alderen og syntes den prosessen der var veldig fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg også synes dette er altfor dyre kalendergaver. Jeg skal lage min første kalender av den sorten i år og sliter litt med hva jeg skal putte oppi. Kalenderen er sånn små poser, så her får jeg jo ikke oppi dvd`er etc.... Var inne på Sparkjøp nå og fant et pakkesett med neglelakk etc (til jente på 12 da) og da tenker jeg å dele den opp, det var 10 forskjellige ting i pakken. Da er jo 10 dager reddet... Hadde vært greit å funnet noe lignende til gutt, jeg har en gutt på 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Enig med hu over ! Utrulig mye billig, men tøft. Dessuten er det salg overalt spør du meg, hvertfall her jeg bor..

også er det jo dette,da

- Dvd

-Sjokolade <3<3

-Såpe / dusj ting for MENN ( vet ikke om gutter bryr seg om sånt, da)

- Kinobilletter

-Ting til dyret / dyrene hans ( om han har)

har han ikke dyr ? Stikk på reddyra å ta med en kattunge ( neida, det var ikke så seriøst)

-Cd

-Blad

-Små ting / "pynte"ting til rommet

-Fotball

-Brettspill

-Caps

-Luer

-Vanter

-Flaxlodd ( bare pass på å minne ham på hvem som gav det, om han skulle hatt flax!)

-Pepperkaker / kakemenn

....Nei uff, nå kommer jeg ikke på mer :P

hørtes litt dyre ut til å være kalendergaver mye av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- blyanter, penner, viskeklær o.l

- boxershorts

- sokker

- brownieskakemix fra toro. (Den er lett å lage for alle!)

- nøkkelring

- tyggis

Det var noe jeg kom på i forbifarten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tips og engasjement!

Jeg kommer nok til å legge litt penger i noe nyttig, feks sokker og T-shirt og boxertruse, men de dyrere tingene kommer nok i selve julegaven. De har ikke pc, musikkanlegg eller DVD-spiller, så slike gaver utgår. Mulig de har VHS-spiller...

Ellers har jeg funnet på dusjsåpe for kropp og hår som han sikkert tar med i gymtimene, en boks vitaminbjørner (er i utgangspunkt imot at slikt skal kamufleres som godteri men i dette tilfelle vil han kunne glede seg til "godteri" hver dag så lenge boksen varer.) De får ikke godteri ellers, det har de ikke råd til.

Trenger en 13-åring deodorant foresten? Tenker at det sikkert hadde vært litt stas å få om han er "der".

Ellers blir det litt skrivesaker, tegneserier og dyrebutikkmat til kjæledyret. Jeg fant også flere kule ting inne på Teknikmagasinet som en av dere linket til (Takk for det!). Bl.a finger-skateboard, gyro og vakuumpakket frysetørret sandwich-is for astronauter (!) som skal smake helt likt som en is når den får tilført spytt fra tunga når man spiser den. Sikkert litt å fortelle om på skolen :-)

Så da gjenstår det å få pakket dette, jeg har nok nå. Uansett hadde han blitt kjempeglad for bare sjokolade eller en sjokoladekalender til 10 kr, det er få utskjeielser i den familien dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kakemix var et godt forslag!! Kanskje jeg finner en som ikke skal tilsettes for mye "dyre" ingredienser som egg og smør, men mest vann el melk? Eller pannekake- eller vaffelrøremix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Og kakemix var et godt forslag!! Kanskje jeg finner en som ikke skal tilsettes for mye "dyre" ingredienser som egg og smør, men mest vann el melk? Eller pannekake- eller vaffelrøremix?

Stakkars folk har de ikke råd til vanlige husholdningsprodukter som egg og smør?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars folk har de ikke råd til vanlige husholdningsprodukter som egg og smør?..

De faller utenfor velferdssystemets sikkerhetsnett, så nei, det hender at de ikke har råd til egg eller smør. Det er kjipt å se fra utsiden, derfor prøver jeg å hjelpe dem når det er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Markeringstusjer (kjøp pakke med 3-4, del den opp til like mange dager)

- "Klistremerker" som skal pynte vinduet til jul

- Pepperkakedeig/julecookiedeig (fås i bokser på Rema1000, trenger bare bakes ut)

- Pepperkakekhus (ferdig pakke med vegger og tak, legg ved noe som kan brukes som "lim" og noe til å pynte med)

- Sett med utstyr til å lage egen julepynt. Kan bli en hyggelig aktivitet for hele familien.

- På Nille finner du små reiseutgaver av forskjellige spill, som sjakk, othello og stigespillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

De faller utenfor velferdssystemets sikkerhetsnett, så nei, det hender at de ikke har råd til egg eller smør. Det er kjipt å se fra utsiden, derfor prøver jeg å hjelpe dem når det er verst.

Huff ja. skjønner det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...