AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jeg er midt i graviditeten nå og har i lang tid (muligens nesten fra starten av svangerskapet, jeg husker virkelig ikke når det dukket opp) hatt en vannaktig utflod hver gang jeg har vært på do og enkelte ganger utenom dette også. Jeg gjør fra meg, tørker meg og rett etterpå kommer en liten skvett men jeg er rimelig sikker på at dette ikke er urin. Jeg har hele tiden tolket det som utflod helt til jeg leste på SM om lekkasje av fostervann og nå ble jeg brått usikker. Fostervann skal visstnok lukte ganske karakteristisk og være smått rosa i fargen, men dette lukter ikke noe og er helt klart så hvor stor er egentlig sjansen for at det kan være fostervann? Er det flere som har opplevd denne formen for utflod i svangerskapet? Det hender seg også at jeg har vanlig utflod så er det normalt med to forskjellige typer utflod i svangerskapet? Jeg kan jo legge til at mengden fostervann var fin på UL for to uker siden og det er daglig masse liv i magen. Siden jeg har hatt dette såpass lenge nå så burde vel nivået fostervann vært såpass lite at jordmor ville lagt merke til det om så var tilfelle?
Gjest Catwoman Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Jeg hadde også utflod sånn som du beskriver under stort sett hele svangerskapet. På alle ultralydene (var på flere - men det var ikke pga utfloden altså) sa de at fostervann mengden var normal, jeg lurte nemlig også på om jeg lakk fostervann. Sannsynligvis er det nok bare utflod hos deg og Men hvis du er veldig usikker - kan du jo bare ta det topp på neste kontroll - eventuellt henviser de deg videre til en ekstra ultralyd for å sjekke om det er nok fostervann
Anjah Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Samme her. Hadde slik tyntflytende utflod igjennom hele svangerskapet mitt også, så det er sikkert normalt. Fosterhinnen var inntakt hele veien, og det endte med at jordmoren måtte ta fostervannet 'manuelt' i løpet av fødselen
SummerJoy Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Lekker man fostervann så er man konstant våt i trusa, for vannet stopper ikke å sildre ut når det først har begynt å lekke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå