Gå til innhold

Linda har avlivet 31 katter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladebolle

Så bra av deg Linda å komme hit og forklare din side av saken. Jeg må innrømme at jeg ble sjokkert da jeg leste artikkelen i avisa, men nå ser jeg at dette er et godt eksempel på når avisene vil lage en sak som skal sjokkere. Det er jo egentlig bare trist med tanke på den gode artikkelen de kunne ha laget hvis de bare hadde tatt med hele versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne mennesker er så tilbakestående noen ganger. Min familie tok inn en nydelig rase katt som hadde blitt ignorert i sitt forrigje hjem. Han hadde en lang liste med plager, men vi tok ham til veterinær og frisket ham opp. Pris lappen på den katten var langt i fra billig.

Når han endelig var frisk nok til å gå ut så hang vi opp lapper med bilde i nabolaget om at vi hadde fått en ny pusekatt som hadde vært litt syk men var nå helt frisk til tross for at han manglet litt pels her og der. Det var på grunn av operasjoner og et loppe middel han hadde brukt, men ville vokse ut igjen snart. Han hadde ikke halsbånd for den hadde han mistet men han var chippet og skulle få ny neste gang vi reiste til byen.

To dager senere var pusen funnet nær døden fordi en av de forbanna idiot naboene som drev og avlivet hjemløse katter hadde foret ham rottemiddel i enorme mengder.

Det er en av mange historier, men den av de som irriterer meg mest med tanke på hvor mye den katten hadde kostet oss. Blir så irritert når jeg leser om disse idiotene.

Edit: Jeg gikk glipp av forrigje side og leste igjennom nå. Håper du linda har bedre grunnlag for å ta saken i egne hender enn at en katt ser tynn ut/mangler litt pels. For jeg mener ikke at alle som avliver katter og tar situasjonen i egne hender er kvalme idioter, sier bare at det finnes så veldig mange av de også.

Endret av Nyxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avlive katter med rottegift er kvalmt; den stakkars katten lider jo i lang tid før døden inntreffer.

Linda får dem avlivet på mer profesjonelt vis enn som så; du trenger ikke bekymre deg for det. Hun skriver jo selv at dyrlegen sjekker om det er noens katt, så når det dukker opp en chippet katt finner hun frem til eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda får dem avlivet på mer profesjonelt vis enn som så; du trenger ikke bekymre deg for det. Hun skriver jo selv at dyrlegen sjekker om det er noens katt, så når det dukker opp en chippet katt finner hun frem til eieren.

Men hvordan løser hun dette når hun avliver hjemme? Dette savner jeg ett svar på.

At en katt ser lurvete ut betyr ikke at den ikke er savnet. Den ene katten min ble borte, og det tok lang tid før vi fant han igjen, og han både så ut og oppførte seg som en villkatt da vi fikk fanget han inn, men han trengte bare noen måneders rehabilitering før han var sitt gamle jeg. Hadde noen avlivet han før jeg fant han hadde jeg blitt fly forbanna, siden han er ID-merket, nettopp for å unngå sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan løser hun dette når hun avliver hjemme? Dette savner jeg ett svar på.

At en katt ser lurvete ut betyr ikke at den ikke er savnet. Den ene katten min ble borte, og det tok lang tid før vi fant han igjen, og han både så ut og oppførte seg som en villkatt da vi fikk fanget han inn, men han trengte bare noen måneders rehabilitering før han var sitt gamle jeg. Hadde noen avlivet han før jeg fant han hadde jeg blitt fly forbanna, siden han er ID-merket, nettopp for å unngå sånt.

Hadde du lest Linda sitt eget innlegg så hadde du sett at de skyter dem i buret for å inngå skadeskyting. Hun skriver også at de er svært nøye med å finne ut om det er tamkatter, både hun og dyrlegen.

Det burde bli påbudt for alle katteiere å id-merke kattene sine, nettopp for å unngå situasjoner som du er redd for.

Ja, jeg hadde blitt rasende selv. Derfor er han merket med chip, tatovering i øra og halsbånd med telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...